Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate-aftaler, bannerreklamer, momsfri?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

 

Jeg går og overvejer at starte en virksomhed som driver forskellige internetsider, som vil have deres indkomst fra bannerreklamer. Jeg har læst lidt omkring moms osv. Hvad angår disse ydelser som min virksomhed eventuelt vil komme til at sælge til de firmaer som vil have bannerreklamer på min virksomheds internetsider.

 

Så vidt jeg forstår, ud fra hvad jeg har læst i KPMGs publikation ”EU-moms”, så skulle disse ydelser være momsfri, da dette vel da må anses for at være reklame ydelser, altså at have affiliate-aftaler med virksomheder, som så får bannerreklamer på ens internetsider?

 

http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=2573

 

uddrag fra side 10:

 

Salg af visse ydelser til EU-lande

Der skal ikke altid opkræves dansk moms ved salg af ydelser til kunder i andre EU lande.

Følgende ydelser kan således leveres til erhvervsdrivende kunder i andre EU lande

uden opkrævning af dansk moms:

 

• Helt eller delvist salg af immaterielle rettigheder (ophavsrettigheder, patentrettigheder,

licens rettigheder, retten til varemærker, fælles mærker og mønstre o.l.).

• Reklameydelser.

 

Ville bare lige høre om dette er korrekt forstået eller om der er nogen der mener at dette ikke er tilfældet?

 

 

Mvh bruger:

internet_virksomhed 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Manenough.dk er taget, men ikke i brug. Måske kan du købe det? Kan ikke være dyrt - det var det første jeg tænkte på da du remsede varerne op..... 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hov, sorry, ramte det forkerte indslag...he he ctr alt del

 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)