Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk kunde vil ikke betale + ophavsret

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Håber I kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning.

Er freelance Grafiker og har i den forbindelse haft e kunde fra USA; Forløb:

- Kunden kontaktede mig i januar vedr. branding af produkt.

- Gennem 2 mdr. arbejdede jeg på flere opgaver; Der blev spurgt til hvor lang tid det ca ville tage at lave eksempel, eksempel og eksempel.. Tingene tog "længere" tid at lave + forsinkelser, grundet hans marketings -makker og selve kunden smed feedback afsted i hver deres retning samt svar som: "svarer dig i morgen, er ude..", "Er ikke på kontoret, svarer snart.." og "Afventer svar fra 3. part..".

- Kunden siger at han ikke vil betale alle mine timer, da han ikke nåede at bruge mit arbejde fordi jeg var forsinket med det.

- Ender ud i at jeg går med til at lave en deal, men nu vil han slet ikke betale grundet min "holdning og opførsel".

- Det viser sig at han har taget noget af grafikken/materialet og brugt dette kommercielt(facebook -cover). Han bliver gjort opmærksom på det og siger han vil fjerne det. Men 2 mdr. senere er det stadig aktivt(det er netop fjernet i denne uge efter endnu en reminder om, at han ikke har rettighederne til det).

Endnu kortere:

- Hvad skal jeg stille op med den manglende betaling?

- Ophavsret på mit arbejde; hvilke paragraffer ol. kan jeg arbejde videre med?

På forhånd, mange TAK!

Note(r):

- Der er ikke lavet kontrakt(er), men står klart og tydeligt på tekst da alt kontakt er foregået via mail og Skype -chat.

- Originale filer er ikke leveret til kunden.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)