Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INSTAGRAM vs. FACEBOOK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et simpelt spørgsmål, som jeg håber nogle erfarne evt. kan svare på. 

Promovering på hhv. facebook og instagram? Hvor rammer man flest og derved opnår flere salg af ens hjemmeside? Er dette noget, der er et konkret svar på? 

Tak på forhånd! 


Mvh 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej, selvfølgelig er der ikke et konkret svar på det; afhænger af målgruppe, produkt og mange andre variabler. 

Men tillad mig at komme med et tip; du kan lave to fluer med ét smæk: Når du opsætter din fb-annonce, kan du klikke på "promover på InstaGram," hvorfor din annonce vil køre begge steder. Gør jeg ofte, virker fremragende. Smile1

Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i! 

Det lyder som en super ide - vil lige opsætte en promovering med det samme! 

Men når så jeg vælger det fulde beløb til f.eks. 60,- - vil det så blive promoveret for hhv. 30,- på facebook og 30,- på instagram, eller vil det være 60,-begge steder? 

Tak for svar! :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

cathkc:

Det har du ret i! 

Det lyder som en super ide - vil lige opsætte en promovering med det samme! 

Men når så jeg vælger det fulde beløb til f.eks. 60,- - vil det så blive promoveret for hhv. 30,- på facebook og 30,- på instagram, eller vil det være 60,-begge steder? 

Tak for svar! :) 

Uha, godt spørgsmål. Jeg tror ikke, du kan dele det så simpelt op. Når jeg annoncerer på begge steder, virker det til, at det er en samlet rækkevidde, der regnes ud fra. Jeg henviser til: https://www.facebook.com/business/help/1603906456518352 Geeked

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

cathkc:
Men når så jeg vælger det fulde beløb til f.eks. 60,- - vil det så blive promoveret for hhv. 30,- på facebook og 30,- på instagram, eller vil det være 60,-begge steder?

Du kan godt vælge at dele dit budget op, hvis du laver 2 annoncesæt.

Lav et annoncesæt med et dagligt budget på 30 kr. målrettet dine annoncer til Instagram, hvor du ekskludere Facebook. Derefter laver du et annoncesæt med et dagligt budget på 30 kr. målrettet Facebook, hvor du ekskluderer Instagram.
Hvis ikke du deler op i forskellige annoncesæt, vil det samlede budget blive fordelt ud på de forskellige placeringer optimeret efter, hvad der giver mening.

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 20
Fra  SMV Search Consult Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør gøre som Simon Grevang beskriver til sidst. Lav en annonce til Facebook og en til Instagram. På den måde for du individuelle data for hver kampagne og du kan se, hvilket medie der virker bedst for din virksomhed.

Du bør altid lave split tests, så du kan se hvor din succes kommer fra.

Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan laver jeg en til instagram? For kan umiddelbart kun finde ud af at lave en til facebook? :) 

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 20
Fra  SMV Search Consult Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dér hvor du vælger Instagram til bør du også kunne vælge Facebook fra.

I Business Manager er det hér man gør det:

Some note: Audience Network er reklamer med samme format som Facebook newsfeed ads men på andre hjemmeside end Facebook, som Facebook samarbejder med. Indtil videre har jeg selv kun oplevet de reklame på amerikanske og britiske sider, men du kan forsøge dig med dem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)