Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKTIER VS EJENDOM

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved køb af investeringsforeninger for han netop en spredning og dermed mindre risiko. Michael Voss fra fundamental invest som Jørgen anbefaler gør det super godt. Han investerer kun i danske virksomheder som han kender til bunds.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Pashmina:

Det er ligegyldigt med at bruge en investeringsforening, hvis hele indexet er nedadgående og man hverken er risikovillig eller langsigtet value-investor.

Seriøst - hold jer nu til dét I ved noget om.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian, jeg har investeret i både aktier og udlejningsejendom i 15 år. Så jeg ved en smule om det.

Hvad får dig til at tro at markedet er på vej ned, og synes du ikke det er lidt arrogant at lukke en debat ved at påstå at markedet crasher indenfor 2 år uden skyggen af argumentation for dine påstande?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

God idé med en investering :-)
Jeg kan klogt nok anbefale dig begge dele.

Tager du aktier, så hold dig til levedygtige aktier, som min. har været på Børsen i 10 år, da de gerne skulle have fået de tæsk de skulle bruge for at få lidt af en accept af aktionæren og fundet sin plads med pris.
Køb lavt og fordel dine midler med 20-30.000 pr. aktie.
Lad være at gå i panik ved større fald, men hold dig informeret om fremtidige ordre og investeringer.

Er du til udlejning af privat, så køb bogen www.15pct.dk.


Pøj med det :-)

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian C.:

Pashmina:

Det er ligegyldigt med at bruge en investeringsforening, hvis hele indexet er nedadgående og man hverken er risikovillig eller langsigtet value-investor.

Seriøst - hold jer nu til dét I ved noget om.

Jeg synes, du skal læse din egen besked og følge dit eget råd.

Dine gisninger om en forestående krise er det mest åndssvage aktietip i denne tråd. Ingen af os aner, hvor markedet skal hen i fremtiden. Kender folk, der sagde "Krise!" i 2011 og gik glip af over 100% i afkast.

Kan du nu se, hvor tåbeligt og dyrt dit råd kan blive for alle, der måtte læse det?

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bogger,

For nogle aar siden fik jeg et raad som jeg har holdt mig til “Hold op med at proeve at time markedet”. Opfoer dig i stedet som en ejer og koeb aktier I virksomheder der vokser og som har en fremtid. Hold de aktier I laengere tid. Vaelg en blanding af aktier (nogle med dividender, nogle uden, nogle I de forskellige sectors, nogle der er low risk, og nogle der er high risk. Der er ingen garanti paa hverken aktie markedet eller ejendomsmarkedet. Investeringer er mest om at have is I maven og forseoge at opbygge en portfolio der ikke faar dig til at ligge soevnloes om natten. (taenk altid paa penge som er investeret som penge der er tabt). Jeg ville nok anbefale dig at laese lidt om teknisk analyse, og fundamental analyse inden du smider dine penge I aktier.

Personligt har jeg taget store risks, og tabt penge, taget lille risk og tjent mange penge. Start I det smaa og see om det er noget for dig. Hvis jeg var dig ville jeg vaelge at saette 10.000 I 10 forskellige virksomheder med en god spredning. Jeg ville ikke personligt betale for raadgivning naar det "kun" er 100.000.

Held og lykke med det.

/Nicolaj

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 04:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi,

tak for dit råd, Det vil jeg have i baghovedet når den tid kommer. Jeg ved jo endnu ikke præcis hvad der skal ske, men håber at jeg med tiden kan få det bygget godt op så jeg både har aktier og ejendom. Og ja det er primært lejligheder til private jeg havde tænkt, uanset hvordan verden ser ud skal folk jo bo et sted :) 

Tak for det

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen, 

tak for dit indlæg jeg vil læse lidt op på foreningen 

Mvh 

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

@Bogger Jeg vil gerne prøve at give dig nogle råd i forhold til, hvis du vælger aktieinvestering.

Som det er nævnt før, skal du gøre dig din risikoprofil klar. Den har betydning for, hvordan du skal investere. Der findes en tommelfingerregel om dette:

- Kan du tåle at tabe 35% af din kapital over night? I så fald skal du investere 80% aktier, 20% obligationer

- Kan du kun tåle at tabe 20%? Så skal det være 50% aktier, 50% obligationer

- Kan du kun tåle at tabe 5%? Så skal det være 20% aktier og 80% obligationer

Historisk set - og det kan man jo ikke være sikker på gælder i fremtiden - har investering i aktier altid givet positivt afkast efter 15 år. Ofte efter langt mindre og ofte med meget store gevinster til følge. Derfor er aktier også historisk set det bedste at investere i, hvis man ikke står og skal bruge pengene på lang sigt eller skal hæve dem løbende.

Hvis det var mig ville jeg investere i sparinvest globale min. - som det også er nævnt tidligere. Ifølge porteføljeteori opnås det bedst mulige afkast i forhold til risiko ved at sprede sine æg mest muligt, og netop det gør en indeksfond. Dette kan f.eks. gøres gennem Nordnet, som har meget lave gebyrer. For guds skyld ikke køb en eller tre gode danske aktier, få risikoen spredt ud ved at købe en indeksfond, der dækker flere sektorer og lande.

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Nicolaj.

Alt viden hjælper, og jeg er glad for dit svar, jeg bliver nok nødt til at læse lidt mere op på det hele inden jeg springer ud i det,

Tak skal du have

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)