Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Google-degradering grundet links fra dårlige sider?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

  I forlængelse af min tidligere tråd http://www.amino.dk/forums/p/26809/188487.aspx#188487 , der omhandlede en ny sikkerhedstrusset for ejere af webshops og hjemmesider. Grundlæggende drejer det sig om forskellige websites der indeholder viraer, der pludselig optræder som besøgende i webshoppen/hjemmesiden, når man gennemgår logfilerne. Idéen er så at man forsøger at lokke den person som gennemgår logfilerne til at gå ind på adressen, af nysgerrighed for at se hvem der er som linker til ens hjemmeside eller webshop. Når personen gør dette og ikke har blokeret for automatisk ekskvering af activeX samt scripts og ikke har et 100% opdateret virusfilter, så vil virussen inficerer computeren som personen sidder på.

Men som om ovenstående ikke er slemt nok, så har det nu lige slået mig om der er en "bivirkningen" ved disse falske links.

Hvordan opfatter Google dette? Så vidt jeg har lært, så vil dårlige sider som linker til ens hjemmeside eller webshop kunne trække ned på placeringen i Google. Hvis sådan et "virus-inficerings-website" som udelukkende har ondt i sinde, og derved måske ligefrem er banned i Google, linker til ens hjemmeside, hvad sker der så med denne hjemmesides placering?

Efter hvad jeg overfladisk har kunne læse mig til her til aften, så kan det faktisk have en betydelig konsekvens for den side som er så uheldig at blive linket til.

Er der nogen af de mere hardcore SEO-folk herinde som kan bekræfte/afkræfte ovenstående?

/Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg vil tro, at det ikke vil have nogen negativ effekt. Der er ikke tale om deciderede links fra disse websites til f.eks. din hjemmeside, vel? Er der ikke kun tale om, at diss erobotter afleverer en referrer til din logfil?

Eller sagt på anden vis: Hvis der ikke er et decideret LINK fra de pågældende sider til din, vil googlebot jo heller ikke se et sådant link. Og selv den frækkeste lille bot crawler jo ikke logfilerne.

Så medmindre jeg har misforstået dig, tror jeg, du kan sove roligt. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan et link fra en ekstern side (man på ingen måde kan sammenkædes med) nogensinde har negativ effekt for ens egen side i SEO sammenhæng?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Kan et link fra en ekstern side (man på ingen måde kan sammenkædes med) nogensinde har negativ effekt for ens egen side i SEO sammenhæng?

Det er et kildent spørgsmål - men i princippet: Nej. Til gengæld kan det skade, hvis du linker til en side i "bad standing". Dette udfra devisen om at du selv kan gøre for, hvem du linker TIL - men ikke for hvor du har links FRA.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Alternativet er vel også let at misbruge...
Altså at lave nogle sider som kommer i bad standing hvorefter man begynder at linke til sine konkurrenter.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Kan et link fra en ekstern side (man på ingen måde kan sammenkædes med) nogensinde har negativ effekt for ens egen side i SEO sammenhæng?

Ja, det kan det desværre godt, men du skal enten være meget uheldig eller udsat fra angreb for virkelig kompetente - og lidt heldige, folk. Jeg har set begge typer ramme sites.

Der findes iøvrigt mange andre måder, hvor virksomheder kan skade andres gode ry og rygte online, hvis de virkelig ønsker dette. Det er ikke et område der snakkes så meget om - af gode grunde. Og det er bestemt ikke noget jeg i almindelighed vil anbefale at folk kaster sig ud i.

Men det er bestemt ikke noget der er grund til at gå og bekymre sig om. Med mindre du arbejder i de mest aggressive internationale brancher er risikoen for at noget sådan skulle ramme dig ekstremt lille.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg svare på med ganske stor sikkerhed: JA.

Jeg har selv været ude for det, men der skulle også virkelig mange links til fra en masse Google-banned sider (utvetydige spamdomæner).
De eksterne sider der modtog linksne blev ikke fjernet fra Google's indeks, men modtog en ordentlig dyne af en straf, der i realiteten gjorde dem umulige at arbejde med.
Om straffen er tidsbegrænset vides ikke endnu, men den består stadig efter 12-18 måneder (ca).

Jeg kunne forestille mig at der skal en hulens masse links ind fra stærke betroede sider før Google fjerner straffen, hvis det overhovedet er muligt.

Mvh,
Troels

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Jeg tjekkede din signatur. Kan du sørge for side 1 placering på Google på "life coaching", "billige lån", "brugte biler" etc. for 200 kr. eller mindre pr. måned? Hvis du kan det - og betaling først skal falde ved stabil placering på side 1 på Google, kan jeg måske sende rigtig mange opgaver afsted til dig, hvis du vil være underentreprenør?

Er det aftale for 6 måneder af gangen eller sådan noget? Så hvis du får en opgave af mig, hvor du som underleverandør får f.eks, en side på side 1 på søgeordet "stress coaching", så skal jeg først betale dig de maksimale 200 kr. på det tidspunkt? Og så 200 kr. pr. måned, hvor du fastholder placeringen?

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, ja den havde jeg ikke lige lagt mærke til Thomas, men jeg melder mig også i kundekøen, hvis tilbudet holder vand. Hvis du har lyst til at være underleverandør med de betingelser, så kan jeg sende næsten uendeligt meget arbejde til dig. Men, det forudsætter dels at du faktisk kan levere det jeg forstår du siger du kan levere, samt at dine metoder ikke øger risikoprofilen for mine kunder.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bag i køen, knejt! Jeg snupper de første 40-50 timer ugentligt hos ham - og med de samme betingelser, du nævner.

Når jeg nu har dig, Mikkel.... Mankini or no mankini?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)