Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CV

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

7750.CPO-CV.docx

Har prøvet at udarbejde et CV ud fra mine evner til dette, men synes stadig ikke det ser/lyder som en speciel god salgs opstilling. Derfor byder jeg konstruktiv kritik og andre gode råd velkommen fra jer erhvervsdrivende, der kvag jeres virke har mødt utallige CV'er og ved lidt mere om hvad der rammer jer.

CV'et er skrevet mod personbeskyttelse.

Jeg takker for jeres tid.

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt mit emne måske er lidt malplaceret, men nok eneste rigtige sted hvor jeg kan fyrer en ''test'' af med hensyn til professionel feedback.

Takker for jeres tid.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennemarbejdet og detaljeret må jeg sige. Hvilken stilling søger du? Jeg ved mange bruger standart CV men jeg er ikke enig i rækkefølgen af oplysningerne - men det kan jo komme an på stillingen. Jeg er heller ikke helt vild med opsætningen og stilen, den lyseblå får det til at ligne et hospital. Så er der et par steder hvor jeg syntes du bliver lidt for afslappet, fx. Skriver du at dit engelsk er ok. Er det virkeligt så hårdt at skrive hele ordet okay? Jeg ville nok vælge at skrive moderat i stedet ;) til sidst vil jeg sige at det er for langt - en arbejdsgiver har typisk ikke lang tid til hver ansøgning. Og jeg kan ikke engang finde dit navn ;)
Du er rigtig godt på vej helt generelt - jeg håber ikke du føler jeg hakker dig helt ned fordi det er i alt godt arbejde.

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Stillingerne jeg søger er inden for close protection, altså livvagts opgaver rundt omkring i verden. 

Hvordan ville du foreslå opstillingen ville være bedre?

God pointe omkring Ok forkortelsen, er rettet til.

Tror du ikke bare det føles langt pga. opsætningen med afstand mellem linjerne osv for tænker da ikke det tager mange minutter at læse igennem. 

Mit navn er slettet og står som K M J, udelukkende for ikke at have personfølsomme informationer ude.

Tak for feedback og lige for at få det på det rene, folk må komme med alt det kritik de kan, det kan jeg kun lærer af, så tak for din tid.


Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes måske du skulle sørge for at få et billede ind af dig selv ved siden af dine personlige oplysninger i toppen

Kort Resume af dig selv skal efter min mening være lige under dine personlige oplysninger, hvis der er mange ansøgninger til en stilling er det vigtigt at du sælger dig selv hurtigst muligt og sørg for at det er læsevenligt , hvis man sidder med 100 ansøgninger / cv og skal kigge igennem er det vigtigt at man hurtigt for et indtryk og sørg for at konvertere det til PDF inden du sender det til en virksomhed

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dels enig. Teksten vil måske passe bedre ved at stå under personlige oplysninger, men opsætningen vil samtidig virke forkert da de oplysninger der står er med til at understøtte informationer omkring kurser osv. Hvis du kan følge mig? Derfor tror jeg det vil være mere rodet ved at sætte de oplysninger der.

I den rigtige er der billede af mig ved siden af personlige informationer og formateret til PDF, men godt indspark - Tak !

Fra Skive
Tilmeldt 6. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

NÅ! det var det du mente med navnet - ja klart! fint!

Det er sådan set ligegyldigt om det rent faktisk er langt eller blot føles langt, det er modtagelsen hos læseren der er vigtig, jeg modtog det og blev træt da jeg så længden - jeg ved godt du er vildt motiveret og selvfølgelig syntes enhver detalje om dig er relevant, men for en fremmed er du (desværre) ikke jordens centrum.

Du bruger en hel side på kun at fortælle kontaktoplysninger, fødselsdag og din uddannelse. Det samme med dine personlige historie, den fylder også for meget - fire linjer er nok her. 

Jeg ved ikke hvilket program du har opsat dokumentet i men når jeg åbner det som et word dokument så skifter mellemrummene lidt i størrelse og når jeg åbner det som billede er der ikke opbygget afsnit - det er lidt svært at forklarer og det er muligvis bare min computer men sørg for at der er ens mellemrum mellem hvert afsnit og gemme det som pdf før du sender det.

Der er muligvis en sammenhæng mellem dette og min følelse af at det er for langt, rent grafisk har du en blå skrift i dine overskrifter - et godt virkemiddel!! MEN der er også disse bokse som fylder meget og i word springer de rundt på siderne osv - der sker noget mærkeligt der?

Det med rækkefølgen er simpelt: vigtigst først! og sandwich - dvs start med det bedste der giver dem lyst til at læse resten, fortæl så hvad der er relevant og afslut så med noget sejt igen. Det sidste du fortæller og dermed det jeg har frisk i min hukommelse hvis jeg læser hele din ansøgning er (foruden de referencer du måske vil sætte ind) at du er dumpet et eller andet kursus. Med mindre der er MEGET vigtig så vil jeg ikke nævne det kursus overhovedet! Heller ikke selvom at du har en strålende undskyldning for at have dumpet det. Er det essentielt for ansættelsen kan du forklare til 2. samtale hvordan du næsten har bestået kurset.

ang. det med dine engelsk kunskaber hedder det forresten "english speech and writing"

Giver det mening alt det overstående?

Generelt har du en god overskuelighed kva dine overskirfter, korrekt brug af punktopstilling, overskuelig kronologisk orden der i øvrigt vender rigtigt med det nyeste først!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tillader mig at være meget direkte :) Brug det eller lad vær': 

1) Dine personlige oplysninger er sekundær. Det giver et dårligt indtryk, at placere dem først - Hvis du skal sælge dig selv, så sælg dine kompetencer. Personligt havde jeg sat personlige oplysninger i sidehovedet.

2) Din uddannelse og erfaring er mudret sammen.
 - Du behøver ikke nævne, at du har gået i 9. klasse - hold dit CV opdateret og relevant for stillingen
 - Ingen beskrivelse af læring ved de forskellige jobs / uddannelser. Fortæl evt om kompetencer tilegnet ved udsendelsen ISAF 13. 

3) LanguageS
 - Når du kun taler dansk og engelsk, så drop det som et særskilt punkt. Lad det indgå i forklaring under 2 eller i en 2-3 linjers forklaring af din person, at du kan kommunikere på tværs af kultur / befinder dig godt i et internationalt miljø.

4) Undlad at nævne kurser, som du ikke har bestået. Hvis jeg skriver, at jeg har taget en masse køretimer og teoriundervisning til at køre bil, men ikke har bestået køreprøven, så er det værdiløst. 

5) Personal qualifications er spild af plads i dit CV, alle kan liste buzz-words op

6) Other informations er for langt. Prøv at holde det til 3-4 linjer maks. Dertil kommer at du bør få rettet dit engelsk til, det er skrevet ret tungt f.eks. "I build an even better skillset", og en masse utrolig lange sætninger uden korrekt tegnsætning. 

7) Hvad din kæreste arbejder som er underordnet for arbejdsgiver. 

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det giver mening det i begge skriver. Har taget alt med i mit CV, da det er nemmere at fjerne, end tilføje for folk som ikke kender mig. I har begge gode pointer som jeg vil kigge nærmere ind på. Tak for feedback og Jacob, jeg kan lide din meget direkte måde at sige det på, så er der ingen misforståelser.

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ting omkring det kursus jeg ikke bestod. Da det er et ret væsentligt kursus for min baggrundsviden omkring en eventuelt stilling inden for personbeskyttelse, så tænker jeg ikke at den kan undværes på CV'et?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)