Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo kursus hos Doctech

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Enig! Men det kan som regel bruges som en indikator på, at dre er ugler i mosen. Hvis nu - tænkt eksempel - at Preben Madsen havde ført sig frem som SEOmekanikeren fra samme IP som du sidder på. Det ville så være muligt at kontakte dig som moderator og spørge, om det er dig. Det ville du jo vide, at det ikke er - og dermed ville du også vide, at andre i samme hus som dit havde urent mel i posen. Dermed ville det kunne snævres ind.

En cookie placeret ved oprettelsen som bruger her på Amino kunne sikkert også gøre noget. For den mere hardcore ville dette også kunne omgås, men for flertallet af trolls og andre a la SEOmekanikeren ville det lede dem lige til afsløring.  

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

At vise ip-adressen offentligt vil jeg ikke. Der kan være mange gode grunde til at man vil være anonym, uden at det behøver at være for at lave fusk.
Men jeg tænker lige over hvordan vi skal takle det og vender tilbage.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo fuldstændigt sindsygt at snakke om at vise IP adressen offentligt.

Sikkerhed er vist ikke lige jeres bord var? Så bliver det vist ikke nemmere for folk der gerne vil ombord i jeres maskiner.

I levere selv ip adressen - trin 2 bliver så smide et indlæg med et link herinde der inficere jeres maskiner - en god del af jer vil helt sikkert være åbne over for angreb og det bedste af det hele er at i tydeligtvist selv levere ip adressen så det er såre simpelt at kæde det hele sammen.

EU er igang med høringer og forarbejde til ny lov om at IP adresse skal ind under personfølsomhedsloven i hele EU da man idag kan identificere personer via en IP på samme måde som et cpr nummer - Det synes jeg man skulle tage som et vink med en vognstang.

Selvfølgelig skal admins kunne se IPen og de skal også gøre opmærksom på sager som denne - men ip adresser er ikke noget man bare kaster om sig med og gæstebøger/fora m.v. der viser alle folks ip adresse må bestemt være lavet af amatører.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ronnikc:

da man idag kan identificere personer via en IP på samme måde som et cpr nummer - Det synes jeg man skulle tage som et vink med en vognstang.

Jeg er også stærk modstander af at IP adresser skal vises offentligt, men det der er altså noget vrøvl. Som nævnt flere gange i denne tråd af forskellige personer, så kan man ikke med sikkerhed konkludere noget ud fra en IP adresse. Der er jo heller ikke flere personer der deler CPR nummer eller folk der har dynamisk CPR nummer som lige skifter en gang i mellem :)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Men... Jeg har selv fornemmelsen af at blive hængt ud ganske frisk i erindring, og derfor håber jeg, at Preben Madsen vil stå frem og forklare sig. Hvis han eller en evt. ansat, der ikke fremgår af selskabsoplysningerne, virkelig er SEOmekanikeren, er det vel et forretningsmæssigt selvmord? Han kan jo ikke gå ud og agere i markedet efter den omgang. Og måske vil nogle af de firmaer, han har hængt ud sagsøge ham for brud på Lov om Markedsføring?

Og hvis det ikke er Preben Madsen - ja så er det da vist vigtigt for ham, at det bliver opklaret...

http://www.blogger.com/profile/16211757798131010327

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnick kan ikke se den store sikkerheds-brist. Hvordan vil du daffe ind på min Ubuntu-box eller Mac OS X via port 80? 

Det er i øvrigt rimeligt nemt at få fingre i folks ip-adresse, hvis man vil ha' det.

Slutteligt skal det siges, at jeg ikke giver meget for EUs høringer. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja - Preben har sat sit navn på i går eller i dag. Før den tid stod der ikke noget, men nu - hvor han er afsløret - kan han jo lige så godt være ærlig med det ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er der _ingen_ der siger at det skal være port 80 det skal foregå på - Lad os sige jeg synes Rosenstand er en nisse og nu kan se hans ip adresse offentligt, så er skridtet til at lave en portskanning, lede efter sårbarheder osv. osv. meget meget lille.

Der er altså et sikkerhedsaspekt i det - Og ja man kan bruge proxy og mange andre ting men for _langt_ de fleste brugere er deres ip adresse stadig koblet til den fysiske lokalitet hvor de sidder, også selvom de deler den.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke megen forstand på det med sikkerheden, så der vil jeg lytte til jer, der ved mere. Men IP adresser er jo nemme at få - fra blogkommentarer og mange, mange andre steder. Og at folks systemer står pivåbne er jo en helt anden problematik.

Jeg kan godt se Martins pointe med, at der kan være særdeles legitime grunde til at være anonym her. Kæden hopper bare af, når de anonyme så opfører sig som Preben Madsen. Men jeg køber den med, at det ikke dur, at alle kan se IP adresserne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej selvfølgelig ikke nødvendigvis port 80, men det er som regel den eneste jeg har åbent for - og ja - der er altid muligheder for at komme ind (hvor der er vilje er der vej), men at få fingre i folks ip-adresse er da det mindste problem, så hvis ens sikkerhed er kompromitteret via ens ip-adresse, så har man alligevel så alvorlige sikkerhedsbrister, at man disker op med sin ip-adresse alle steder.

Jeg vil stadig mene, at du vil have svært ved at komme på besøg i min Ubuntu. Nu skal det her jo ikke udvikle sig til en sikkerheds-tråd (den er rigeligt lang i forvejen), men er overordentlig interesseret i at høre, hvordan du vil gøre. Du er meget velkommen til at PM'e mig med en fremgangsmåde.

 

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)