Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo kursus hos Doctech

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, rigtig interesant tråd. Jeg blev på et netværksmøde i starten af ugen spurgt om at anbefale en SEO virksomhed men jeg turde ikke ... de eneste jeg selv har været i klørene på tog det et år at få pengene tilbage fra, de lovede fuld tilfredshed eller pengene tilbage, det de så glemte at sige var at der skulle gå et år før man kunne få pengene tilbage.

 Så jeg bad ham gå på google og skrive "Søgemaskineoptimering" og så ellers krydse fingre for at dem han fandt ikke fik ham bannet på Google :)

Pt. foretrækker jeg at "optimere" mine sider selv, og hvordan det så virker har jeg ikke haft tid til at fundere over for jeg har haft for travlt med at servicere mine kunder Wink

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Rosenstand

 Du har jo før fortalt mig direkte at man ikke må føre sig frem i danske SEO verden. Hvis man gør det får man tærsk (eller tæsk som det hedder hos os i Jylland). OG det får man jo at mærke i denne branche.

Lad nu være med at gå over gevind eller fortæl mig hvor jeg har overtrådt nogens ophavsret, med mindre du mener at henvisninger til offentligt tilgængelige hjemmesider er en krænkelse. Og hvis du mener at der er tale om krænkelser af DIN ophavsret, at jeg oplyser at du har Google aktier, eller ligger som nr. 1 på et eller andet sjovt søgeord, så må du lade være med at optimere så meget at dit site hitter på alt indenfor branchen.

P.S. der er ingen grund til at kopiere noget som helst, da SEOmekanikeren ligger hvor den ligger - trygt og godt hos Google. De gemmer jo alting, som du selv har sagt.

Kan du ikke lige fortælle mig, i hvilken post jeg har trådt DIG over tæerne?

ALLE dine tidligere kommentarer (som jeg forventer er Min ophavsret) er kopieret fra bloggen og følger her. Kan du fortælle mig, hvor du klager eller udtrykker utilfredshed over min behandling af dig som person eller den virksomhed du er ansat i? Så vidt jeg kan læse, så er du jo nærmest så positiv, som en jyde nu kan være, indtil der er en anonym, som gætter sig til at du er SEOmekanikeren. Og det kan jeg da godt forstå er ret fornærmende, men du og dine venner hos Google kan jo sagtens via IP-adresser finde ud af, at det ikke er mig der har beskyldt dig for noget så krænkende.


12.12.2007:
Yeaahh!!! Nr. 1 på Google på søgemaskineoptimering - det er jo fedt. Men hvem dælen er du, du? ;-)

Hilsen Thomas R.

19.12.2007:
Nix - det er Google, der er i lommen på mig! Jeg købte godt ind, da aktierne kom ud. Og det jeg ikke fortrudt ;-)

Mvh.
Rosenstand

21.12.2007:
Hej SEO mekaniker

Tak for endnu en anbefaling! Jeg er frygteligt nysgerrig... Hvem dælen er du? Du er velkommen til at sende mig en mail, hvis du ikke er vild med at fortælle det her :-) Din hemmelighed vil være vogtet hos mig. God jul!

29.12.2007:
Jeg vil ikke gå i rette med dine bedømmelser af det alt for store antal af webbureauer etc., der markedsfører sig med at kunne udføre SEO. For det er - med få undtagelser - noget makværk, de laver. Og i bedste fald uskadeligt.

At jeg har et billede liggende som nr. 1 på søgningen "Dårlig SEO", kan jeg sagtens leve med.

Jeg tror, du skal træde frem af dit skjul og melde ud, hvem du er, hvis du vil i reel debat. At du har en del forstand på emnet, er der ingen tvivl om. Men din anonymitet fjerner ca. 90% af din troværdighed, og det er egentlig synd og skam.

02.01.2008:

Hej mekaniker

Du behøver ikke offentliggøre denne kommentar - men hvis du vil have et eksempel på rendyrket svineri og tyveri, kan du lige kigge her: http://www.seonetwork.dk/

Ser det bekendt ud? Måske fordi det er stjålet herfra - inkl. grafik og hele lortet: http://www.concept-i.dk/artikler/dansk-seo.html og fra http://www.concept-i.dk/artikler/soegeoptimering.html

Det er jo også en måde at gøre det på....

04.01.2008:
Næ - jeg er 100% klar over, at du ikke har noget med tyveriet af vores tekster at gøre. Mediadirekt som står bag tyveriet har også fjernet indholdet i dag - lige før fristen for en stævning udløb.

OK - alle kommentarer offentliggøres og du bevarer absolut anonymitet. Det må vi jo så tage til efterretning...

Trevlig hälg - som de også siger i Sverige.

20.01.2008:

Se - her er jeg nødt til at komme på banen! Det er absolut ikke mig, der er SEOmekanikeren!

Jeg har kommenteret en gang eller to tidligere på denne blog - og jeg står ved mit navn i ALLE sammenhænge.

Hvis du - der beskylder mig for at være SEOmekanikeren - er bare en lille smule mand, står du frem med navn nu og her. Eller du sender mig en mail.

Da du er en kollega i branchen og dermed en konkurrent, overtræder du lovgivningen her ved at beskylde mig for at optræde som SEOmekanikeren! Det vil jeg ikke acceptere!

Jeg skal derfor opfordre dig til at være så "ren" i virkeligheden, som du promoverer dig selv at være her: Giv dig til kende her eller privat til mig.

Jeg orker næsten ikke en retssag på det her, men tag ikke fejl: Jeg lader ikke denne beskyldning stå.

21.01.2007:

Det vil jeg håbe, at "anonym" gør - så han kan bringes ud af sin vildfarelse. Jeg kender godt prisen for at stikke næsen frem - og den er også at være udsat for den slags mennesketyper. Life goes on - også for mig. Men en del af "life" er også at tage konsekvensen af at bringe injurier til torvs offentligt.

"Anonym" har valgt at beskylde mig offentligt for at bryde Lov om Markedsføring. Nu håber jeg, han tager en kontakt til mig og/eller berigtiger sine udtalelser her.

Det er muligt, jeg burde være ligeglad, men det er jeg ikke. Jeg tager udtalelserne yderst alvorligt! Om jeg så skal kalde på en tjeneste fra Jason Goldman hos Google - jeg vil vide, hvem "Anonym" er eller have en berigtigelse.

21.01.2007:
It's up to "Anonym". If he does not call or mail me or clearly states the fact that he is wrong on this very blog, I will do what ever is necessary to obtain the IP of "Anonym".

I do not agree with the purpose of this weblog and I cannot take into consideration that it might be a pain for you SEOmekaniker that I am going to take legal steps to find out who "Anonym" is and take him to court.

His stements here are without doubt a case of defamation and I will treat it as such.

For the record: This is written in English in order to make it easier for Jason and whoever to read and understand.

I have copied the whole tread and I will write Jason tuesday unless "Anonym" comes out from whatever wormhole he is hiding in. I am sure that deleting your blog will not remove the logfiles stored at Google. And given the IP of "Anonym" I'll have a rock solid case.

Sorry if that is inconvinient for you. You haven't started this case - it was a choice of free will by "Anonym" to write and to maintain that I am SEOmekanikeren. He can stop this - if he is man enough. If not - he will be publicly known when this goes to court.

21.08.2007:
For the record: I've just chatted with Jason on Messenger. I totally forgot that he left G a while ago to work with Twitter.

Luckily he was able to tell me excactly what to do and who to contact at G.

It's all up to "Anonym" now. I'll wait until tuesday to take action. And SEOmekaniker: No need to delete your blog. All IP etc. are logged and will remain at least five years from now - American law :-)

Og endnu engang. I behøver ikke at benytte jer af Rosenstands gemte kopier. SEOmekanikeren er ikke slettet endnu, da der stadig er tale om forbrugeroplysning til gavn for dem der har brug for SEO-venlige hjemmesider.

Jeg beklager ikke at have haft tid til at kommentere alle endnu.

Sov godt
SEOmekanikeren alias Preben Madsen

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben Madsen:

Du har åbenbart meget svært ved at forstå, hvad der sker omkring dig. Jeg kan nok ikke hjælpe dig der - det er jeg slet ikke uddannet til. Men et enkelt forsøg mere:

Du har opført dig ualmindeligt tåbeligt ved at nedgøre dine konkurrenter ved deres navns nævnelse - og du har valgt at gøre det anonymt. Dermed træder du mig og alle andre i branchen over tæerne. Jeg antager, du ikke har den empati, der skal til for at indse dette, for så havde du næppe gjort det.

Du begynder at skrive om ophavsret. Det ved jeg ikke, hvorfor du gør. Jeg skriver blot, at du har overtrådt Lov om Markedsføring, der klart forbyder markedsføring ved at nedgøre navngivne konkurrenter.

Da du begyndte at skrive på din blog, havde jeg ikke fantasi nok til at forestille mig, at det ville udarte til det, det gjorde. Havde jeg vidst det, havde jeg aldrig skrevet en kommentar på din blog.

Du er blevet snuppet i at markedsføre dig i strid med dansk lovgivning. Du har nedgjort og latterliggjort dine konkurrenter ved navns nævnelse. Du har debatteret her på Amino under flere navne. Du har oven i købet debatteret med dig selv her. Og det er så bare den smule, jeg ved.

Jeg kan ikke se, hvad det er jeg, jeg skal forsvare eller forklare. Det er ikke mig, der skriver med mig selv på Amino...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Jeg er lige vendt hjem fra 10 dages ferie, og det er rart at se at i ikke har kedet jer så længe.
Jeg har midlertidigt fjernet "ip-adresse visning" for moderatorer, indtil jeg har tænkt mig om.
Det skal være trygt at browse rundt på Amino, så længe man har rent mel i posen.
Jeg vender tilbage når jeg har tænkt nærmere over sagerne.

Dbh Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Mens du tænker, kan du lige få mit input. 

På de fora, hvor jeg fra tid til anden færdes (foruden her), f.eks. forskellige fodboldfora, er det ganske normal praksis at admin/moderator informerer øvrige debattører om forskellige debattører, som skifter navn, skriver fra samme IP-adresse eller på anden måde udviser mærkelig opførsel. Selvfølgelig uden at informere offentligt om IP-adressen.

Jeg opfattede det derfor blot som ganske normal service, da det også skete i denne tråd.

Mvh.

Frank

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankHM:

Jeg opfattede det derfor blot som ganske normal service, da det også skete i denne tråd.

Mvh.

Frank


Det var også min opfattelse. 

Thomas Bonde

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at blande mig i debatten iøvrigt, så for mig at se, så er en IP adresse ikke noget superhemmeligt. Der findes sågar fora hvor IP adressen automatisk vises ved hver post, og jeg har enda set gæstebøger og blogs hvor alle kan se IP adressen på dem der har skrevet.

Men Martin må jo gøre hvad han finder nødvendigt, det er jo hans site... trods alt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mit besyv med også:

Vi drypper vores IP over det hele hver dag på nettet. Hvis man benytter en af de gratis "counters" på sin hjemmeside, efterlader man en sand velsignelse af data. Det gjorde en meget kendt dansker for nylig, da han agerede som anonym troll på min blog - og det gjorde det muligt for mig at finde hans identitet på få minutter (hans IP var den eneste, der optrådte på hans egen "admin-sider" på hans blog...).

Derfor ser jeg intet problematisk i at VISE IP på alle indlæg her. Og hvis ikke det falder i god jord at alle kan se IP, er det da mere end OK, at moderatorerne sørger for at gøre opmærksom på, når der er psykopater på spil.

På sigt er det vel blot med til at øge Aminos troværdighed, hvis tilfælde som SEOmekanikeren nemt kan findes og f.eks. formenes adgang til stedet her?

Jeg kender ikke til juraen bag - og der kan selvfølgelig være noget, der gør det umuligt. Men hvis det er lovlig: Gerne synlig IP for alle for min skyld.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja herregud - lad os da bare få den ip-adresse at se. Det tager ca. 10 sekunder at skaffe sig en anden ip, hvis man gerne vil være anonym. Der er intet ulovlig i at vise ip-adressen og flere fora bruger det da også. Jeg tror ikke folk er klar over, hvor mange steder de afslører deres ip-adresse. Det havde nok været muligt at skaffe den på anden vis. 

Omvendt kan man bare ALDRIG slutte at samme ip = samme bruger. Nu viste det sig at være tilfældet i det her tilfælde, men det er langtfra altid sikkert.

Personligt føler jeg mig på ingen måde udstillet ved at folk kender min ip, så bare smæk den på. Omvendt er jeg også ligeglad med om den er her. Jeg har det vist sådan at jeg trækker 50% fra værdien af et anonymt indlæg alligevel.

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg syntes det er en total ligegyldighed at sætte brugerens IP-adresse på indlæggene.

At moderatorerne har mulighed for at se IP-adresserne og i sitautioner som denne med DocTech a.k.a. Preben kunne stoppe diskussionen og gøre opmærksom på at der vidst ikke er rent mel i posen, det kan jeg ikke se noget problem i.

Uden at gå alt for meget i sikkerheds-snak-mode, så vil jeg dog lige gøre opmærksom på at man ikke altid vil kunne linke et brugernavn op på en given IP-adresse. Rigtig mange virksomheder har én officiel IP-adresse som computerne kommer på Internettet med. Her i MediaMouse har vi f.eks. en hide-adresse hvor ved at uanset hvilken computer jeg vælger at gå på Amino fra, så vil det fremså som om det er den samme IP-adresse. Dette gælder også uanset hvilken internetlinie forbindelsen sker fra.

Lad os nu antage at en større virksomhed - eller et kontorkollektiv - har flere brugere som benytter Amino, og sidder bag en hide-adresse, så vil de allesammen fremstå som at komme fra samme IP-adresse.

Så den med IP-adressen er der ikke altid hold i.

/Jesper

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)