Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør jeg det rigtigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg køber små varepartier, det kan fx være en kasse med 80 lommelygter, eller 50 armbåndsure. Dem sælger jeg via en facebook side. Jeg har ikke CVR nummer, og jeg tjener absolut under 50.000 kr. om året. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal jeg registrere min indkomst som B-indkomst, hvis ja, hvilken rubrik taler vi om der (hvilket rubrik nummer), og er vi enige om, at vi taler om registrering af selve overskuddet? Fx, hvis jeg har købt 100 gummibolde for 1000 kr. Solgt gummiboldene for 30 kr. stk og samlet tjent 3000,-, fratrækker mine udgifter på 1000,- er det faktiske beløb til rubrikken på skat.dk = 2000,- kr. - eller hvordan skal det gøres? Og er det rigtig forstået, at så længe jeg holder mig under 50.000 kr. om året, registrere det som B indkomst, så gør jeg alt rigtigt? Og lige en sidste detalje: SKAL jeg sende en kvittering med til køber, hvis jeg sælger en gummibold til 30,- kr.? Venlig hilsen Michael

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Grænsen på 50000 kr årligt er din omsætning (ikke profit) og fortæller hvornår du skal tilnelde dig momsafregning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

dalsgaardibsen:

1

Jeg køber små varepartier, det kan fx være en kasse med 80 lommelygter, eller 50 armbåndsure.

2

Dem sælger jeg via en facebook side. Jeg har ikke CVR nummer, og jeg tjener absolut under 50.000 kr. om året. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal jeg registrere min indkomst som B-indkomst, hvis ja, hvilken rubrik taler vi om der (hvilket rubrik nummer), og er vi enige om, at vi taler om registrering af selve overskuddet? Fx, hvis jeg har købt 100 gummibolde for 1000 kr. Solgt gummiboldene for 30 kr. stk og samlet tjent 3000,-, fratrækker mine udgifter på 1000,- er det faktiske beløb til rubrikken på skat.dk = 2000,- kr. - eller hvordan skal det gøres?

3

Og er det rigtig forstået, at så længe jeg holder mig under 50.000 kr. om året, registrere det som B indkomst, så gør jeg alt rigtigt? Og lige en sidste detalje: SKAL jeg sende en kvittering med til køber, hvis jeg sælger en gummibold til 30,- kr.? Venlig hilsen Michael



1 det må så være fra EU for du må ikke importere fra uden for- uden CVR med importregistrering - du kan få alt kasseret/returneret og bod ellers

2 Grænsen er omsætning/salg - så snart du kan se du vil kommer over 50 t skal du momsregistreres = ca når du omsætter 4000 per måned senest

Du har ret i indtægter minus udgifter og alt skal kunne dokumenteres med bilag og så er det udvidet selvangivelse - da du har virksomhed uanset CVR eller ikke - rubrik 111 og et par mere i selvangivelse

3

Du skal kunne dokumentere dine salg i en eller anden form som ikke bare er bank indbetaling eller Mobile pay osv

------------

Husk dine indkøb er ikke en udgift - det er lige meget om du har penge eller varer - så alle varer skal tælles op seneste 31/12 gange indkøbspris og beløbet lægges til dit resultat hvis du har bogført købet som udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dit svar. Du tager jo pusten fra mig. Min lille hobbyvirksomhed er knap nok søsat, før jeg overveje at slagte den igen.

Jeg synes det virker kompliceret, men ingen har heller sagt, at det skal være nemt :-)

1. Køber i DK

2. Jeg kommer aldrig over 50.000,-, men det er skrevet bag øret.

2.1. Du skriver "udvidet selvangivelse" og "rubrik 111 + ét par mere" - det virker allerede der kompliceret for et par håndører :-s

2.2. Der må da være en eller anden form for ærlig og simpel registrering til skat.dk, når man driver en lille hobbyvirksomhed, hvor formålet ikke er at blive rig, men at hygge sig med det, og tjene til en stor fadøl ekstra, fremfor en lille fadøl ;-)  

3. Jeg dokumenterer alt, men ikke alt (forestil dig jeg køber 10 ledninger på et loppemarked) kan jo dokumenteres..

3.1. Indkøb er ikke en udgift? Vil du ikke skære den ud i pap for mig? :-)

Venlig hilsen Michael

PS. Andre er også velkommen til at svare ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

2.2 du kan formentlig bruge rubrik 15 i den normalt - men du kan få spørgsmål - udvidet selvangivelse er det korrekt når du driver et lille - hobby - erhverv

3  du skal kunne dokumentere dit salg - du kan ikke bare tage pengene i lommen - generelt skal du have en form for kasseapparat hvis du sælger ting du køber med videresalg for øje http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2111639&vId=0 

3.1 Om du har kontanter eller varer er skattemæssigt ligemeget - du har først fradrag for varen når du har solgt den og den er væk fra dig http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)