Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Injuriesag

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er der nogen der ved hvordan en injuriesag skal foregå? Hvis jeg er blevet kaldt en svindler og der er lagt en advarsel ud på nettet for at skræmme mine kunder væk indleder jeg jo et civilt søgsmål.  På domstole.dk står der at man altid skal forsøge at løse sagen inden man tager det til retten.

Vil det sige at retten vil afvise min sag hvis jeg ikke har taget kontakt til den jeg ønsker at stævne med krav om erstatning inden jeg sender min ansøgning til retten?

Fra aalborg
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange forskellige ting i det.

Det vil altid være en god ide at tag fat i den anden part før du gør noget, så du kan fremvise at du har prøvet at løse det.

dog vil jeg anbefale du tager en advokat ind før du gør noget.

Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Aupi Clean Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Sherlok

Altid er det vel bedst, at løse stridigheder i mindelighed - grib telefonen og vend den med kunden. Mon ikke blot han har haft en dårlig dag og er til, at snakke med. Skulle det ikke være tilfældet, så tænker jeg du skal tage en snak med en advokat omkring din situation.

Held og lykke

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars :

Altid er det vel bedst, at løse stridigheder i mindelighed - grib telefonen og vend den med kunden. Mon ikke blot han har haft en dårlig dag og er til, at snakke med. Skulle det ikke være tilfældet, så tænker jeg du skal tage en snak med en advokat omkring din situation.

Held og lykke



Jeg vil nu anbefale trådstarter først at tage kontakt til en advokat. Jeg tror ikke på det der med en dårlig dag, når der er lagt en advarsel ud på nettet er det helt sikker gennemtænkt fra kundens side.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør altid søge at løse det ved kontakt - krav om det tages ned - modsigelse - i værste fald erstatningskrav men altid kontakt først

og ja - det vil kunne trække ned i retten hvis du ikke har søgt at gøre modparten opmærksom på, at du mener denne kommer med injurier i det offentlige rum og at de vil kunne skade din virksomhed økonomisk hvorfor de skal tages ned omg

Bla.a. vil retten kunne mene, at i det lange tidsrum der gik, fra du kunne have bedt injurier fjernet - til du fik det for retten, havde du selv medansvar for, at tingene hang på nettet

Et brev fra en advokat vil ofte virke langt stærkere til at få modparten til at pille ting ned. Advokaten kan så råde om det videre 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Aupi Clean Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:


Jeg vil nu anbefale trådstarter først at tage kontakt til en advokat. Jeg tror ikke på det der med en dårlig dag, når der er lagt en advarsel ud på nettet er det helt sikker gennemtænkt fra kundens side.

Forstår ganske godt din tankegang - dog tror jeg, at man står stærkest ved at have forsøgt sig. Frisk i erindring ligger også et indlægyoutube af Martin Thorborg omkring sagsanlæg. Det kan selvom man vinder blive en dyr fornøjelse. Men naturligvis er det ikke rart, at blive "udstillet" 

Mange hilsner 

Lars 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Injuriesager er i DK-retspraksis meget svære - og ofte tilkendes kun erstatning eller forbud, såfremt det VÆSENTLIGT kan beviseliggøres, at ens gode navn og rygte er blevet tilsmudset i det offentlige rum samt at det klart kan dokumenteres (i forretningsøjemed) at injurierne har haft en direkte årsag til omsætningsnedgang.

Desværre har anmelderplatforme af diverse art skabt en kultur, hvor en uoverenstemmelse mellem 2 parter skal debatteres i offentlig rum, hvilket ikke gavner nogle af parterne. "Folkets domstol", som intet gavner. Der er dog stadig langt fra en dårlig/forkert/utroværdig anmeldelse på et anmeldersite - til en egentlig injuriesag. 

Som sagen derfor er beskrevet vil denne ikke anses for krænkende i en sådan grad, at der vil kunne tilgives erstatning eller forbud. 

Jeg vil som den øvrige del af denne tråd anbefale at gå i dialog. Herunder kommer man langt med en flaske vin eller en æske chokolade. 

Med venlig hilsen og god weekend

- en jurist 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo nemt at kalde folk for svindler, og det kalder folk andre folk i flæng på Facebook, men på Facebook og andre platforme kan man henvende sig til ejeren af platformen. Problemet, som allerede antydet her i tråden, er, hvis ejeren af platformen opfatter det som en ordinær forbrugeranmeldelse af en virksomhed.

I så fald bliver det op ad bakke, og hvis du hyrer en advokat, så skal du være sikker på, at han reelt kan gøre noget via en domstol eller via politiet, for ellers mister du mange penge. Der er lidt forskel på, om du personligt bliver kaldt svindler, eller om du bliver kaldt svindler i dit virke for egen virksomhed.

Hilsen, Robert Kronberg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Injuriesager er i DK-retspraksis meget svære - og ofte tilkendes kun erstatning eller forbud, såfremt det VÆSENTLIGT kan beviseliggøres, at ens gode navn og rygte er blevet tilsmudset i det offentlige rum samt at det klart kan dokumenteres (i forretningsøjemed) at injurierne har haft en direkte årsag til omsætningsnedgang.

Desværre har anmelderplatforme af diverse art skabt en kultur, hvor en uoverenstemmelse mellem 2 parter skal debatteres i offentlig rum, hvilket ikke gavner nogle af parterne. "Folkets domstol", som intet gavner. Der er dog stadig langt fra en dårlig/forkert/utroværdig anmeldelse på et anmeldersite - til en egentlig injuriesag. 

Som sagen derfor er beskrevet vil denne ikke anses for krænkende i en sådan grad, at der vil kunne tilgives erstatning eller forbud. 

Jeg vil som den øvrige del af denne tråd anbefale at gå i dialog. Herunder kommer man langt med en flaske vin eller en æske chokolade. 

Helt enig! Injurier sager er svære at løfte, og de er omkostningstunge af H til. Du kommer sikkert til at spilde mange flere penge på en advokat, end du i sidste ende muligvis bliver tilkendt. Og tabes sagen, hænger du både på egne omkostninger samt de sagsomkostninger, som dommeren mener, du skal betale til modparten.

Domstolene afviser ikke sager, de opfordre bare altid til, at man prøver at finde en forligsmæssig løsning, da det er i alles interesse.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil klart anbefale dig at tage kontakt til give person og prøve at få rette tråde ud. hvis dette er ikke er muligt så sætte en advokat på sag.

og lade ham køre den sag..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)