Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne facebook konkurrence opslag lovligt ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Av ja tak.. Så har jeg lært lidt i dag. Man må gerne kræve at de kommenterer billedet, men ikke tagger i kommentaren. Det husker jeg lige til næste gang :-)

At opfordre til deling, synes jeg at man kan læse mange forskellige meninger om. Og jeg kan ikke finde noget i facebook's regler der specifikt siger du ikke må nævne det, så længe det ikke udløser en præmie, eller nogen form for fordel i en konkurrence. Er det ikke bare lidt et fortolkningsspørgsmål af markedsføringsloven paragraf 6. Eller står der noget specifikt jeg overser?

For god ordensskyld vil jeg da også lige påpege at vi rent faktisk havde "Facebook er fraskrevet for ethvert ansvar i konkurrencen", med i teksten. men fjernede den del sidste dag, fordi opslaget ikke kunne boostes, imens ordet "facebook" fremgik i opslaget. Sorry, men heldigvis blev siden ikke lukket :-)

Tak for rettelsen
Mvh Mark :-)

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedspraktik:

Men det er ulovligt, at få sætte krav om at fok skal LIKE selve siden  ?

Jeg tænke skrive i konkurrence opslaget, at de kan like siden hvis de vil have besked om kommende konkurrencer.

Du må gerne kræve at folk skal like din side for at kunne deltage.
At like en side, gør ikke at dit markedsførings materiale bliver spredt til andre, og derfor er det fuldt lovligt.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskoteker (alle i min by), laver hele tiden "Vind en bordpakke tag 4 venner du vil dele den med". Jeg har klaget til dem mange gange fordi jeg er træt af at blive tagget hele tiden, men de siger at de ikke bryder loven, som de gør..

Det er åbenbart blevet et ta selv bord, alle gør det men det betyder ikke det er lovligt.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Nissen:

Av ja tak.. Så har jeg lært lidt i dag. Man må gerne kræve at de kommenterer billedet, men ikke tagger i kommentaren. Det husker jeg lige til næste gang :-)

At opfordre til deling, synes jeg at man kan læse mange forskellige meninger om. Og jeg kan ikke finde noget i facebook's regler der specifikt siger du ikke må nævne det, så længe det ikke udløser en præmie, eller nogen form for fordel i en konkurrence. Er det ikke bare lidt et fortolkningsspørgsmål af markedsføringsloven paragraf 6. Eller står der noget specifikt jeg overser?

For god ordensskyld vil jeg da også lige påpege at vi rent faktisk havde "Facebook er fraskrevet for ethvert ansvar i konkurrencen", med i teksten. men fjernede den del sidste dag, fordi opslaget ikke kunne boostes, imens ordet "facebook" fremgik i opslaget. Sorry, men heldigvis blev siden ikke lukket :-)

Tak for rettelsen
Mvh Mark :-)

Der er flere ting i den her.

1. Facebook beder dig rent faktisk om IKKE at sprede kommercielt materiale til andre.

2. Facebooks regler er som sådan ikke værende gældende da det stadig er dansk lov der gælder på dansk jord. I dette tilfælde dansk markedsføringslov.

3. Du må IKKE sprede kommerciel materiale på tidslinjer, men kun på sider og i apps. Det betyder at du som virksomhed IKKE må kræve eller opfordre nogen til at gøre dette. Hvis du beder dine besøgende om at sprede din konkurrence, opfordrer du brugerne om at gøre noget Facebook ikke vil have.

4. I forhold til at bede nogen om at sprede dit konkurrence, vil det jvf. markedsføringsloven altid være dig som virksomhed der har ansvaret og ikke den der spreder budskabet.

Denne regel om på en pæn måde at bede nogen om at gøre noget, er de regel de fleste virksomheder der ikke har en marketingsafdeling, bryder.
Du ser ikke store virksomheder bede folk om dette, da de godt ved det ikke er lovligt.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)