Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til min BLOG - som eeendelig er oppe og køre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at jeg har svært ved at få det rigtige forside budskab frem, på min blog... Jeg er faktisk i tvivl om ret mange blog ting og jeg kunne virkelig godt, bruge noget af jeres altid så fantastiske hjælp!

Jeg vil utroligt gerne udnytte mit nyerhvervede tegnetalent, til at hjælpe andre mennesker - både indenfor tegning, men i højere grad også indvige folk (who cares) i min livshistorie, som det for nyligt er gået op for mig, nok ikke har været helt efter bogen. DET må nogen, kunne lære noget af. Jeg har i hvert fald selv, lært en hel masse om livet, de sidste par år.

Det største i verden for mig, det er at inspirere andre mennesker! Du kan fortælle mig, at jeg "har nogle pæne øjne" eller "en god røv", men at få af vide at jeg har INSPIRERET nogle, det er det absolut allerstørste kompliment, jeg kan modtage! :)

Jeg har ofte fået af vide, at jeg er god til at skrive ærligt og indlevende. Jeg dyrker faktisk ærlighed og synes at det er sjovt at få folk til at tabe kæben lidt, med brutal ærlighed. :)
Jeg gad helt vildt godt supplere min indkomst ved tegningen, med at blogge om lt og ingenting. Jeg har altid haft en underlig trang, til at dele mit inderste indre, med hele verden. (Har brug for verdens opbakning) - Indtil videre, har jeg bare ikke kunne finde "en rød tråd" til min blog.

Jeg har for ikke så mange år siden, først som 27årig, fået en psykisk diagnose. Forleden, blev den dog erstattet af en ny diagnose, efter et nyt udredningsforløb. Hele mit liv, har jeg ellers bare troet, at jeg var doven og uduelig. Det var først, da jeg fandt ud af (alt for sent i livet) at der rent faktisk var noget galt med mig, at jeg virkelig begyndte at udvikle mig personligt! 
Det er hele den udvikling, som jeg godt kunne tænke mig at dele ud af.
Så nu har jeg altså dedikeret en lille del af min hjemmeside - der ellers handler om tegning, til en blog om alt dette:
http://www.rikkemyogdimseriet.dk/#!blog/t7ctw

Jeg er i øjeblikket i gang med en kladde over min livshistorie - i kortere træk - som bliver delt op i mindre "kapitler". De vil være en slags igangsættere, til hvad bloggen i store træk, vil omhandle. Men jeg tør ikke rigtig udgive dem, før forsidebudskabet sidder lige i skabet og gør klart, "hvad det hele egentlig rager dem". Folk skal kunne forstå, ret hurtigt, hvad bloggen handler om - men samtidig forklare alting... på en måde. Måske er der nogen, der vil "trylle" i bytte for en tegning? :D

Måske er det også en dum ide, at blande tegnetips med en livsblog?
Men jeg hár jo allerede en god følger skare på min Facebookside, som følger med på min hjemmeside. Jeg har 20, der abonnerer på mit nyhedsbrev og siden jeg startede mit tegne eventyr, på Facebooksiden for 1 år siden, så har jeg kørt den op, netop ved at dele meget personligt ud, af hele udviklingen. - Men der er jo ingen garanti for, at folk som synes jeg er god til at tegne, giver høre om mit jammer?

Og hvordan fungerer bloggen ellers, for dig?

Jeg ved ikke... hjælp.... bare hjælp.... Alle gode blog råd modtages med KYSHÅND!!!! - Jeg VIL så gerne blive den bedste til det!

Hav den BEDSTE dag! :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Du kan med fordel blogge om dit liv. Det kan sagtens være, at nogle vil finde det interessant. Jeg tvivler dog på, at sammenkoblingen mellem din livshistorie og tegneri er en god ide... Du skal tænke på, at de folk, der følger dit tegneri, følger det fordi, at de kan lide dine tegninger - det er ikk ensbetydende med, at de også finder din livshistorie interessant ligeså; med al respekt. 

Men der er jo mange måder, hvorpå du kan lave en blog. Køb det domænenavn, du ønsker til din blog, hvorefter du blot skal gå igang. Det kan godt være, at i starten vil der ikke være mange læsere.... Men det kommer! Det største bloggere i dag har brugt 3-4-5 år på at skrive indlæg til næsten ingen læsere, hvorefter de så er blevet både kendt og anerkendt. 

Det er vigtigt, at du finder dig en målgruppe med din blog - både mht. SEO men også fordi, at du skal kunne definere din målgruppe, så du kan skrive indlæg, der rammer dem. Dette kan evt. laves ved noget, der kaldes en "personas". Simpelthen en fiktiv person, som man opstiller. Sæt dig ned, klip et billede ud af en person, og begynd at sætte ord, tanker, følelser osv. på den pågældende person... Eksempel: Lisbeth er 40 år, hun er mor og gift, hun har det svært i dagligdagen og er i tvivl om, hun måske har en psykisk sygdom, hun læser min blog på sin iPhone, hun bruger Facebook... Osv, Osv...... Det kan uddybes super meget og detaljeret, så en god ide er er altid at lave flere af disse personas, eftersom man sjældent rammer plet med blot en.... Der er jo 2 køn, og allerede det er mere end 1 personas - ved mindre du selvfølgelig kun vil henvende dig primært til det ene køn. :-)

Jeg ønsker dig al held og lykke med bloggen - det er bare at komme igang. Sørg for at få så meget respons på ALT! Alt fra dit skriftlige sprog, layout på din blog, indhold mv. 

God vind!

Tilmeldt 14. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke, først vil jeg lægge ud med at komplimentere din kunst, fordi dine evner giver sig for udtryk så det vil noget!!! ((:
Kunne rigtig godt lide Kasper´s råd, men vil lige supplere lidt med nogle idéer til hvordan du evt. kan få skabt noget mere opmærksomhed vedr. 
din blog m.m.

Jeg kan godt forstå at du vil l+t, da både din livshistorie samt din afspejlning - evt følelser som giver sig udtryk igennem dine tegninger, har en direkte eller indirekte sammenhæng. 
Nu ser jeg at du er raffineret og perfektionistisk mht. til detaljer, samt stiller du høje krav til dig selv - hvilket er godt hvis vi kan kontrollere perfektionen således, at det ikke lammer os i stedet for...
Jeg har ADHD og aspergers - dyrker selv kunsten, så kan på nogle punkter måske relatere til "omfanget af denne sensitive verden". Nok om det...

Faktum er at DU er produktet -og derfor skal folk elske - ikke mindst din kunst, men dig som person.
Hvis din målgruppe kender dig som person, har du langt større chance for at blive anerkendt. 

1. 
Du kan godt have både din livshistorie -og din kunst, så længe du holder emnerne adspredt så vidt muligt. 
Dvs. prioriter enten din tegning eller personlige historier primært fx tegning som de vigtigste blogs samt salgssider, men hav alligevel din personlige blog som en mulighed for dine brugere at kunne læse ved at linke til dine sekundære beskæftigelse. (kan godt stadig findes sted på samme hjemmeside

2. 
Videoer:
Folk elkser videoer! 
lav en youtube-kanal og generelt gør folk opmærksomme via dit indhold i videoen hvor de kan købe dine billeder m.m. 
Tutorials fungerer eksempelvis rigtig godt, da du brander dig selv og dermed øger chancerne for større status = salg. 

3. 
Deltag til forskellige events hvor du naturligvis har muligheden for at netværke og dermed kan det tage tiltag til, at du kan udstille andre steder og på den måde få spredt dine aktiviteter så bredt som muligt. 

4. 
Lav en blog eller forum hvor du inviterer folk til at dele deres kunst direkte derpå. På den måde kan du generere endnu mere trafik ved at gøre det muligt for andre at deltage mere aktivt med deres stuff. 

Osv osv. 

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele Rikke ^^

Mvh.
Mathias Flindt






Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Jeg er ikke i tvivl om, at de 2 ting skal holdes adskilt. Jeg er sikker på, at du har en masse at byde ind med på begge områder, men jeg kan ikke se grunden til at blande det sammen. Jeg er selvstændig med et bogføringskontor, men samtidig forsøger jeg at slå igennem med børnebøger (bare jeg dog kunne tegne som dig... ellers bare tegne i det hele taget....), og det kunne aldrig falde mig ind, at blande de 2 ting sammen, da det ikke har relevans for målgrupperne. Det stritter for meget i hver sin retning.

Der er jo ingen, der køber din kunst, fordi du er maniodepressiv eller det, der er værre, og jeg er sikker på, at du helst vil sælge kunsten for kunstens skyld og ikke fordi du har en helvedes masse udfordringer i livet.

2 hjemmesider! Men derfor kan de jo godt linke til hinanden........

Hav en god dag.

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

alt det om dine problemer synes jeg ikke kommer dine kunder  det de vil læse er om dine tegninger og hvordan de kommer til 

tegne tips ideer sikkert også noget folk vil læse 

nye tegninger god ide ligge det også bloggen

når kommer ud steder udstiller dine tegninger lig det siden

åbent hus dag lig det også blogge 

seo brug i det mindst h1 overskrifter h2 h3 h4

overskrifte vigtigst h1

teksten h3 bla bla bla bla 

underoverskrifter h2 under emme 

teksten tekste bl bla h3 h4

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)