Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 KÆMPE FB grupper indenfor tøj og mode til salg

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Jeg sender dig en PM :)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 16:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne lige høre hvad grupperne har.
Er der salg eller kun forum? :-)

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi,

Det er de såkaldte "tilsalg" grupper, så der er massere direkte handler i grupperne.

Jeg sender dig et link med dem

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Send gerne PB!

Tilmeldt 26. Aug 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne også godt være interesseret og vil gerne kigge mere på dem. Kan du sende mig et link til siderne?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmmm vidste ikke AMINO lagde base til salg af Facebook sider som jo ikke er lovligt, men der kan man bare se...

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lefevand en PM er nu sendt :-)

Fresno Bob: Det er ikke ulovligt at sælge administrative rettiheder til en facebook gruppe.

Du må da meget gerne linke til den lov der er imod videresalg af administrative rettigheder til en facebook gruppe. Alt jeg forsøger er at give en markedsplatform videre til andre iværksættere som kan bruge dem til mere end jeg lige nu. Jeg kan ikke se hvordan du eller amino skal kunne blive fornærmet over dette.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tøjexpert:

Lefevand en PM er nu sendt :-)

Fresno Bob: Det er ikke ulovligt at sælge administrative rettiheder til en facebook gruppe.

Du må da meget gerne linke til den lov der er imod videresalg af administrative rettigheder til en facebook gruppe. Alt jeg forsøger er at give en markedsplatform videre til andre iværksættere som kan bruge dem til mere end jeg lige nu. Jeg kan ikke se hvordan du eller amino skal kunne blive fornærmet over dette.

Sågerne...

https://www.facebook.com/legal/terms

Læs: punkt 4, stk. 9

  1. Du vil ikke overdrage din konto (herunder sider eller applikationer, du administrerer) til nogen uden først at få vores skriftlige tilladelse.

men prøv lige at smage på ordet "administrator". Du er ikke ejer af siden/gruppen og har derfor naturligvis ikke ret til at sælge denne.

At mange så forsøger at sælge Facebook sider eller grupper, er så en hel anden snak, hvor man kan vurderer om værdien af disse er nul eller 3 kr. værd.
eller at man køber katten i sækken og får en side lukket ned efter 3 dage af Facebook.

Jeg er såmænd ikke fornærmet over du forsøger at sælge din side, og hvis du læser så "undre" jeg mig bare over at Amino vil lægge side til dette.

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Tøjexpert:

Lefevand en PM er nu sendt :-)

Fresno Bob: Det er ikke ulovligt at sælge administrative rettiheder til en facebook gruppe.

Du må da meget gerne linke til den lov der er imod videresalg af administrative rettigheder til en facebook gruppe. Alt jeg forsøger er at give en markedsplatform videre til andre iværksættere som kan bruge dem til mere end jeg lige nu. Jeg kan ikke se hvordan du eller amino skal kunne blive fornærmet over dette.

Sågerne...

https://www.facebook.com/legal/terms

Læs: punkt 4, stk. 9

  1. Du vil ikke overdrage din konto (herunder sider eller applikationer, du administrerer) til nogen uden først at få vores skriftlige tilladelse.

men prøv lige at smage på ordet "administrator". Du er ikke ejer af siden/gruppen og har derfor naturligvis ikke ret til at sælge denne.

At mange så forsøger at sælge Facebook sider eller grupper, er så en hel anden snak, hvor man kan vurderer om værdien af disse er nul eller 3 kr. værd.
eller at man køber katten i sækken og får en side lukket ned efter 3 dage af Facebook.

Jeg er såmænd ikke fornærmet over du forsøger at sælge din side, og hvis du læser så "undre" jeg mig bare over at Amino vil lægge side til dette.

Jeg forsøger hverken at sælge min konto, en facebook side eller en applikation. Jeg forsøger at sælge administrative rettigheder til en gruppe. Som sagt har jeg selv købt facebook grupperne, uden oproblemer overhoved.

Det er jo hverken imod facebooks retningslinjer eller loven at lade en eller flere andre personer administrere en gruppe der er oprettet af en anden.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror desværre at du læser og fortolker reglerne en smule efter godt befindende.

"Du vil ikke overdrage sider eller applikationer til nogen uden du først har fået Facebooks tilladelse til dette."

Hvordan havde du forestillet dig at sælge de administrative rettigheder til nogen som helst uden at komme i klemme jvf. ovenstående?

Da det er en side du administrerer og vil sælge disse rettigheder, overdrager du jo også de administrative rettigheder til anden person, hvilket er i strid med Facebooks regler.

At du har købt en Facebook side uden problemer, gør jo ikke tingene mere lovlig i forhold til Facebook.

Du er ikke den første og sikkert heller ikke den sidste der forsøger at sælge en Facebook side, dog bør personer med interesse i dette, være meget varsomme, da prisen kan være endog meget høj, da køber kan risikerer at siden bliver lukket ned i løbet af få dage efter handlen.

En helt anden sag er at du ballancerer på grænsen af markedsføringsloven, da de likes/accepts du har indhentet, er indhentet på basis af din eksisterende side, indhold og navn. Denne accept kan du ikke bare videregive til andre, som så kan spamme følgerne.
Rent faktisk skal køberen, hvis han ønsker at kontakte følgerne, fortsætte side præcis som den står lige nu og ikke ændre noget som helst.

Der er mange bump og sten på vejen som både du og en evt. køber skal være opmærksom på.

Held og lykke med salget.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)