Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook-annoncer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  My Try Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino!!

jeg sider og kigger rundt efter en go måde at kunne komme frem online :) alle siger Facebook men jeg har bare hørt så meget dårligt om det og mine penge ikke bliver givet godt nok ud:)

Hvordan syntes i det virker og hvad fik i ud af x antal DKK:)?

Håber der er hjælp og hente her inde :)!!

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer jo an på hvad du sælger - jeg kender flere som har en rigtig fornuftig forretning ved at markedsføre sig på FB - men igen, det kræver jo at dit produkt egner sig til FB markedsføring

Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 25
Fra  TVTVTV Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers tag fat i Halfdan Timm. Han skulle være super skarp til Facebook annonceringer. Se mere her: http://halfdantimm.dk/

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  My Try Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hey, vi sælger posters så det handler bare om og blive set:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephan,

Facebook er genialt! Det har ydermere den geniale egenskab, at den fortæller dig FØR KØBET, hvad du får ud af dine penge. Hvis du vil booste din sige for 20,-, så giver Facebook dig et estimeret bud på, hvor mange synes godt om du vil få - dette gælder også for boost af opslag. 

Det er super simpelt at sætte en Facebookannonce op - hvis du altså kender din målgruppe. Jeg ved ikke, hvad du driver af forretning, så derfor giver jeg min egen som eksempel:
Jeg har en jobportal, som henvender sig til unge under 18 år og på nuværende tidspunkt i Silkeborg. Når jeg skal lave en facebookannonce, så har jeg derfor en ret begrænset målgruppe: unge mellem 13-18 år bosat i Silkeborg. Det betyder, at alle dem, som ser min annonce på Facebook, har en vis relation til jobportalen, fordi de er unge og bosat i Silkeborg - såre simpelt. 

Der findes mange gode firmaer, som kan hjælpe dig med annoncering på Facebook. Jeg har bl.a. hørt utrolig meget godt om PL & Partners, som de hedder på Facebook. De kan hjælpe dig med både at lave en analyse - så du kan finde din PRÆCISE målgruppe - samt kan de hjælpe dig med selve opsætningen af annoncerne på Facebook. Men et firma er nok ikke nødvendigt, hvis du har en nogenlunde idé om, hvem og hvad din målgruppe er. 

En anden ting er, at du jo ikke behøver at betale Facebook for at lave annoncering derpå. Jeg lavede fx i sidste måned en konkurrence, hvor jeg fik et firma til at udlodde en præmie - det gav os en stigning over 200% i synes-godt-om! Der skal du naturligvis være opmærksom på, at du skal overholde Facebook´s konkurrenceregler - det kan du finde på Google, eller også har du allerede selv styr på det. 

Det er ikke kun i form af konkurrencer, hvor samarbejde med andre firmaer kan have en gavnlig effekt på Facebook. Det kunne være, at jeg kunne få delt min Facebookside (min førnævnte jobportal) på en facebookside tilhørende et tøjmærke, som har i sinde at sælge til unge under 18 - samme målgruppe som mig. Og så deler jeg deres facebookside ´in return´. 

For at opsummere kan jeg blot sige, at viden om facebookannoncering kommer ved erfaring. Jeg havde 0 viden eller erfaring, da jeg startede, men synes at jeg har fået en bedre forstand på det og fornemmelse for det på nuværende tidspunkt, hvor jeg har været aktiv på Facebook i et par måneder.

Til slut; I kan naturligvis også overveje andre sociale medier (selvfølgelig afhængig af, hvilken forretning du driver). På LinkedIN kan man oprette en virksomhedsside, hvor du kan fange mange erhvervsdrivende.

Håber jeg kunne hjælpe!

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  My Try Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for hjælpen makker :)! 

Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 25
Fra  TVTVTV Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan han helt sikkert også hjælpe jer med ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)