Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Shopify?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er godt i gang med at starte en ny webshop, de fleste aftaler med leverandøre er ved at falde på plads, nu skal jeg bare have lavet en professionel Webshop.

Til info så har jeg ikke den store erfaring når det kommer til hjemmesider og webshops, men der er vel kun en måde at lære det på, og det er ved at øve :-)

Jeg har set på både Wordpress og Shopify, og kan ikke rigtig beslutte hvilket program som jeg skal vælge.

Hvad er jeres erfaring?

Og hvad vil i mene ville være bedst for en som ikke er særlig erfaren endnu.

Tak på forhånd!

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger i stor grad af hvilke krav du har til din shop og hvilken funktionalitet du har brug for.

Mit umiddelbare indtryk er at Wordpress er lettest at gå til og du finder nok også lettest, billig, hjælp her hvis du selv kører sur i det. - Når det er sagt kunne du jo også vælge at få en professionel til at opsætte shoppen for dig så du kan bruge din tid på de andre praktiske ting samt markedsføring m.m. - Det er et stort arbejde at opstarte og drive en shop, specielt hvis du samtidig skal lærer selv at lave hjemmesiden undervejs :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg er selv lige startet med at lave min egen webside (www.nekiros.dk), og til det har jeg valgt at bruge Wordpress.

Jeg arbejder kun med det i fritiden, så det er ikke voldsomt mange timer, jeg har brugt på det

Dog synes jeg allerede, at jeg har fået godt styr på det :-) 

Samtidigt findes der en masse guides rundt omkring på nettet, så du kan få en masse hjælp. 


Eksempelvis nemprogrammering.dk

Mvh Nicklas

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

1. prioritet: vælg Wordpress lavet af firma for dig - der er flere her på forum som kan gøre det for rimelige penge. 

2. prioritet: Shopify - lav det selv - det er ekstremt nemt og ser godt ud!

no go: at lave Wordpress shop selv hvis du ikke har erfaring - så ender du med at bruge at bruge dusinvis af timer på noget som ikke bliver helt godt 

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik 

Som de andre skriver kommer det meget and på, hvad den skal bruges til og hvor mange produkter du skal have. 

Jeg er selv ved at bygge en webshop op som sælger vandtæt bluetooth højtaler og mange andre bluetooth højtalere. Den er jeg ved at bygge op i Wordpress. 

Jeg synes at Wordpress er lavet meget enkelt, og kan bruges af alle. Og som Nicklas også siger så findes der så mange videoer til hvordan man får lavet en rigtig fed webshop. 

Jeg vil helt klart anbefale Wordpress.

Hvis skulle få nogle problemer undervejs, kan du altid kontakte mig Smile 

Med venlig hilsen Mathias 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik 

Vi udarbejder alle vores kunders løsninger i WordPress, henholdsvis hjemmesider og webshops. Årsagen til at vi har valgt at fokuserer vores forretning på dette, er grundet de fantastisk mange muligheder WordPress indeholder. WordPress giver os muligheden for at udarbejde professionelle og moderne løsninger til prisvenlige budgetter, således at de fleste seriøse iværksættere / selvstændige kan være med. 

Du kan eventuelt tage et kig på vores referenceliste for at få et indblik i mulighederne; www.erhvervshjemmesider.dk/referencer 

Der findes mange webshopløsninger, og WordPress er ikke den eneste mulighed. Dog vil jeg mene at det er det rette sted at starte hvis du ønsker en brugervenlig løsning, hvor du selv kan tage kontrollen efter lancering, og hvor du samtidig har alverdens muligheder for fremtidige udvidelser. 

Kontakt mig gerne for en dialog omkring dine muligheder. Kan fanges på mail simon@erhvervshjemmesider.dk samt direkte pr. tlf. 69 69 11 34. 

Uanset hvad ønskes du held og lykke med dit projekt :-) 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik Mortensen

Nu kender jeg ikke dine kravspecifikationer, så derfor kan det være svært og vurdere hvad der ville være bedst for dig. 

Jeg vil i stedet helt overordnet spørge dig om hvor meget du selv ønsker, at fordybe dig?

1. Det du skal vælge i mellem er en hostet løsning eller en løsning som ikke er hosted

Vælger du en hostet løsning, behøver du ikke involvere dig alt for dybt i det tekniske. Du skal heller ikke selv sætte en server op, og du behøver heller ikke selv sørge for sikkerhed eller beskytte din side mod hacker angreb. Alt det sørger Shopify for, at gøre for dig. Du har ligeså fuld adgang til dit template og kan hyre en webdesigner, til tilpasse dit template. Det er forholdvist billigt, at komme i gang. Du skal dog betale for et flot template. Der er ikke dansk Support med Shopify og det kan være noget nogle ville gå uden om SHopify pga. af dette. Men generelt er det et flot system og som er meget brugervenligt. 

Med Wordpress har du selv mulighed for at udvikle din webshop og din webdesigner/koder har adgang til backend og kan tilpasse dit design som ønsker det. Der nogle udfordringer i forhold til det tekniske og din webshops load tider, kan være en udfordring, som er en opgave du hele tiden bør være på forkant med. Der er nok måske nok nogle flere muligheder, men det kræver noget mere af dig. At det bare lige er til, at lære er en yderst subjektiv opfattelse. 

Du er selv ansvarlig for sikkerheden omkring din webshop/server og det er dit ansvar, at alle pluginds/addons virker korrekt,o, at  funktioner eller tilføjelser du bruger spiller sammen. Der kan være en udfordring der. 

Læs det her!!

Nu vil jeg så tillade mig, at smide et ny dansk webshop platform på banen. Weebio.dk Det er opbygget ud fra de samme principper som Shopify, men der er dansk kundeservice, og dansk support. Alle templates er gratis og ingen dansk e-handelsplatform har lige så mange skabelonen, at vælge ud fra.
Weebio.dk Template butik

Så før du vælger fx. Shopify bør du tage et kig på Weebio.dk og se om det er noget for dig!

Du kan åbne en gratis konto og prøve systemet af. Du kan også booke en gratis gennemgang af Weebio. Det tager kun en time og det er 100% gratis for alle. Det vil foregå via Skype, telefon og så vil konsulenten dele sin skærm med dig. 

Opret en webshop på prøve! 
Book et møde til gennemgang
Ingen salgsnak eller forpligtelser overhoved




Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke din baggrund eller viden omkring det, at åben en webshop, men jeg ville fokusere 100% på, at få et Snorrelige USP / koncept, som adskiller fra dine konkurrenters:

Læs om online marketing, for det er her du virkeligt kan skille dig ud. Det kan et webshop system ikke gøre for dig.

Mere om USP = http://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/5-ways-to-develop-a-unique-selling-proposition/

https://blog.kissmetrics.com/unique-selling-proposition/


Følg blogs og eksperter og læs så mange artikler som du overhoved kan komme til om marketing.


Facebook marketing og teknik: http://www.jonloomer.com
SEOhttp://www.jonathanlindahl.dk/
moz.com = alle slags artikler på alle niveauer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)