Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering af skattetillæg til min revisor

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Nej din revisor skal ikke betale nogen faktura fra dig.

Vi skriver at du skal lave indsigelse mod hans faktura. Det betyder at du skal nægte at betale mere end faktura - 6.000kr.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal sende ham en faktura. Eks. på erstatning, skal du kunne dokumenter et tab

Og det er vel ikke så vanskelig,Wink da du har fået en ekstra bøde fra SKAT på 6.000 kr., grundet forsent indberetning fra SKAT - revisor fejl.

Derfor foreslår jeg faktura til din revisor.

Og du kan mod hans faktura gøre indsigelser. F.eks. også overfor revisornævnet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arguins, Revisornævnet har tidligere behandlet sager om revisors manglende indberetning af selvangivelser. Hvorfor så ikke her?

Det afgørende i forhold til en klage er at der er tale om en godkendt revisor OG at der har været en klar aftale om revisor står for indberetningen.

Hvis betingelserne er opfyldt er et gæt at revisor kan stå til en bøde på 10.000 kroner.


Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis betingelserne er opfyldt er et gæt at revisor kan stå til en bøde på 10.000 kroner.

Ja der findes i forvejen afgørelser i den størrelsesorden.

Og hvis vedkommende benævnte "revisor" ikke er godkendt revisor. Fritages denne ikke derfor.

Har vedkommende det som sin business, stilles denne også over et "professionelt" ansvar.

Alene et CVR. nr. forpligter. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Arguins, Revisornævnet har tidligere behandlet sager om revisors manglende indberetning af selvangivelser. Hvorfor så ikke her?

Det afgørende i forhold til en klage er at der er tale om en godkendt revisor OG at der har været en klar aftale om revisor står for indberetningen.

Hvis betingelserne er opfyldt er et gæt at revisor kan stå til en bøde på 10.000 kroner.

Nu skal det her ikke blive til ordkløveri, men

1. der er ikke tale om manglende indsendelse af selvangivelse, men om indsendelse efter frist

2. er det rimeligt at anbefale en tredjemand at rejse en sag overfor revisornævnet på det foreliggende grundlag. Vi skal huske på at der er tale om et beløb i størrelsesorden kr. 6.000. Alene en evt udgift til rådgivning ifm med at rejse en sådan sag kan langt overstige dette beløb. Det er "at skyde spurve med kanoner"

3. revisornævnet har også tidligere konkluderet at de ikke finder det godtgjort at der i branchen er kutyme for, at revisor, der udarbejder årsrapport, uden aftale herom har pligt til at indberette virksomhedens selvangivelse til Skat.

Jeg mener stadig at vejen frem i DENNE SAG er indsigelse mod regningen, og det videreforløb som evt følger af denne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi er ikke uenige om at en indsigelse er den rette vej. Men hvis revisor ikke er er enig så er valget enten byretten eller revisornævnet.

Så vil jeg til enhver tid foretrække at hive revisor for revisornævnet. Alene bødestørrelsen burde få revisor til at tænke sig om en ekstra gang. Kompleksiteten i denne sag er begrænset, hvorfor det skulle være muligt at selv at fremføre sin sag. Alternativt må trådstarter vende tilbage og så kan vi nok hjælpen med at få det formuleret.

Hvis revisor vil spille spillet så må trådstarter spille med (hvis han vil).

Vedrørende punkt 3 - så kender jeg godt sag 2/2014. Udgangspunktet er så tilsyneladende modsat her hvor der netop foreligger en aftale om at revisor skal indberette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Indsigelsen er gjort skriver trådstarter jo - og revisor fastholder sin regning.

Jeg er da enig i, at man kan betale den - og gøre opmærksom på, at man har tilbageholdt 6.000 kr som følge af påviselige omkostninger grundet på revisors manglende indberetning af rettidig selvangivelse og man afventer kreditnota. Stopper den der, så er det jo fint.

Det siger sig selv, at der skal foreligge en helt klart beviselig aftale om, at reviser SKULLE indsende selvangivelsen - og så vil det jo være klart, at denne skulle indsende rettidigt og intet andet. Ellers har trådstarter jo ikke en god sag.

Det som så kan ske videre er, at revisor enten, modsat det svar han HAR givet, "æder" de 6.000 kr manglende betaling (og krediterer) ELLER lader sagen gå til retten.

Inkasso vil kunne afvises med hensyn til tvist om værdien af det leverede og den afledte omkostning - MEN ender den så i retten som civilsag, så vil en udtalelse fra revisor nævnet da styrke trådstarter i forhold til en evt. dom. 

Endeligt vil en meddelelse til revisor - om at, hvis ikke revisor godkender ansvaret, vil sagen blive indbragt for revisornævnet, måske få revisor skubbet i rigtig retning. At afvise at bruge nævnet i en sådan sag forstår jeg ikke rigtigt.

Alt her forudsætter, at det kan påvises, at aftalen var klar: Revisor skulle indberette selvangivelse, men gjorde det ikke i tide, og revisor blev rykket, men reagerede heller ikke hurtigt på denne rykker, og den klare ekstra omkostning alene baseret på dette, var 6.000 kr

Jeg er lidt overrasket over at bod for for sen selskabsselvangivelse faktisk er 6.000 kr. Det hænger nok sammen med en rykker der heller ikke blev reageret på, men kender slet ikke standarderne og lytter gerne, hvis nogen kender bod størrelse for den slags (går ud fra der er standarder)

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Vi er ikke uenige om at en indsigelse er den rette vej. Men hvis revisor ikke er er enig så er valget enten byretten eller revisornævnet.

Så vil jeg til enhver tid foretrække at hive revisor for revisornævnet. Alene bødestørrelsen burde få revisor til at tænke sig om en ekstra gang. Kompleksiteten i denne sag er begrænset, hvorfor det skulle være muligt at selv at fremføre sin sag. Alternativt må trådstarter vende tilbage og så kan vi nok hjælpen med at få det formuleret.

Hvis revisor vil spille spillet så må trådstarter spille med (hvis han vil).

Det kræver så også at det fremgår af aftalebrevet at revisor har ansvaret for indleveringen af selvangivelsen til SKAT

Nobelt hvis du vil afsætte timer til at forberede trådstarters forelæggelse for revisornævnet!

Hvad skal trådstarter iøvrigt gøre med fakturaen fra revisor, mens sagen behandles (kan tage laaang tid)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Arguins, der er vel kun at betale den seneste faktura fuldt ud. Som jeg ser det er betingelserne for modregning (eller tilbageholdelse ikke opfyldte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Whiskey:

Vi er ikke uenige om at en indsigelse er den rette vej. Men hvis revisor ikke er er enig så er valget enten byretten eller revisornævnet.

Så vil jeg til enhver tid foretrække at hive revisor for revisornævnet. Alene bødestørrelsen burde få revisor til at tænke sig om en ekstra gang. Kompleksiteten i denne sag er begrænset, hvorfor det skulle være muligt at selv at fremføre sin sag. Alternativt må trådstarter vende tilbage og så kan vi nok hjælpen med at få det formuleret.

Hvis revisor vil spille spillet så må trådstarter spille med (hvis han vil).

Det kræver så også at det fremgår af aftalebrevet at revisor har ansvaret for indleveringen af selvangivelsen til SKAT

Nobelt hvis du vil afsætte timer til at forberede trådstarters forelæggelse for revisornævnet!

Hvad skal trådstarter iøvrigt gøre med fakturaen fra revisor, mens sagen behandles (kan tage laaang tid)

JA det kræver uanset hvad - at trådstarter kan bevise revisor har fejlet - ellers kan han heller ikke gøre indsigelse eller holde penge tilbage med nogen større sikkerhed
Jeg kan ikke se Whiskey tilbyder at forberede noget - går vel ud fra trådstarter selv må står for det med indsendelse af aftalen og en klage over manglende overholdelse. Lyder ikke vanskeligt at formulere.
Ventetiden? Trådstarter skal betale - men tilbageholde de 6.000 hvis han mener at kunne bevise fejlen - og ved så at gøre revisor klart, at den går til klagenævnet - hvis ikke revisor krediterer tabet, så vil revisor måske reagere med kreditnota - og hvis ikke, så vil klagenævnets afgørelse hjælpe i retten
ALT forudsætter, at trådstarter har en god sag og kan bevise det. Hvorfor risikere at skulle i retten, hvis det måske kan afværges med brug af ankenævn (eller bare trussel om)?
Vi behøver jo ikke være enige - nu kender trådstarter begge sider, og må jo så afgøre hvad han vil. Det vi er enige om er, at det næppe i sig selv er en god ide med en momsfri erstatningskravs faktura fra trådstarter til revisor. Det vil bare forkludre tingene lidt yderligere.
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)