Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker I? Markedsudvikling eller -penetrering?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en jobportal, som udelukkende har job til unge i alderen 13-18 år. Lige pt. er vi kun i Silkeborg Kommune, men drømmen er naturligvis at være over hele landet. Vi har omkring 100+ synes godt om på Facebook, samt ca. 6 jobannoncer i Silkeborg Kommune. Jeg synes, det er svært, at få flere virksomheder med, eftersom mange arbejdsgivere ønsker at vente uger, før deres jobannonce kommer op på min jobportal. Jeg har det svært med den ventetid, hvor jeg bare skal gå og "lave intet".

Mit spørgsmål er nu - skal jeg allerede nu give mig selv travlt og få alle kommuner i Danmark med? Altså, så mange virksomheder, der har ansatte i alderen 13-18 år i alle kommuner? Eller skal jeg vente til, at jeg bliver mere etableret på mit hjemmemarked (Silkeborg Kommune)? Sagt på godt dansk; skal jeg give det et spark i røven, eller skal jeg være konservativ og sikre mit hjemmemarked først?

For at få alle kommuner med kræver det, at jeg får bygget ny hjemmeside, som dog ikke er noget problem, eftersom jeg allerede har kontakt.

Det skal siges, at alt det kræves for at få jobannonce på siden er, at jeg tager telefonen og ringer til virksomhederne. Dette er blot tidskrævende - og jeg har 24 timer i døgnet = masser af tid!

Ydermere er min nuværende problemstilling lidt i forhold til søgemaskineoptimering. Ideen er jo, at hver gang nogen søger på "job til unge" - eller lign. - så kommer min side frem. Dette er jo bare dumt, hvis min jobportal kun dækker Silkeborg. Hvorfor skulle siden så poppe frem i København, når siden kun indeholder jobs i Silkeborg - jeg tror I forstår pointen. :-)

Sig, hvad I tænker - alle råd og erfaringer modtages med kyshånd!

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at din strategi med at fra start af at lave POC i en enkelt kommune, giver rigtig go mening, men kan også godt forstå at du har lyst til at der skal ske noget og bliver rastløs når der ikke er noget at lave.

Jeg har ikke noget konkret råd, men tænker at det vel ikke behøver at være enten Silkeborg kommune eller alle kommuner.. Du kunne jo starte med blot at tilføje én nabokommune mere.. F.eks. Skanderborg!?

Mht. SEO og konvertering kunne du jo tilbyde interesserede at få en mail så snart servicen åbner op i deres kommune.. Det giver dig ikke noget her og nu men kan blive til en fremtidig konvertering tænker jeg. - Nu ved jeg ikke præcis hvordan din hjemmeside fungerer men hvis vi forestiller os at folk søger efter job i et post nummer du endnu ikke dækker, kunne du jo vise en "Giv mig besked når der kommer noget" frem for blot at vise "Intet resultat" :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus - tak for dit svar!

Sjovt du nævner Skanderborg, dem har jeg nemlig stærkt overvejet. 

Du har ret i, at jeg muligvis godt kan vælge nogle kommuner. Jeg føler bare, at jeg bliver nødt til at vælge - "alt eller intet".

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)