Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retur regler hjælp

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har solgt en vare, som ikke levede op til forventningerne ved køber, jeg tilbyder selvfølgelig at hun kan få pengene tilbage, men hun bliver nød til at sende varen retur først, så jeg kan se om den er som ved modtagelse. 

Hun siger nu at hun har meldt mig til politiet og at de siger at hun kan forlange halvdelen af beløbet før hun sender retur, er dette korrekt? og hvor kan man finde regler om returnering? 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er normalt man først sender pengene retur når man har modtaget varen, men det er vel beskrevet i dine handelsbetingelser. Hvad er varens værdi?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Varens værdi er 2000 kr. Problemet er at hun har haft varen ude af emballagen for at prøve at få varen som hun vil have den, så jeg vil meget gerne se den før jeg giver pengene retur.

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen Handelsbetingelser da jeg sælger over facebook  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

annastrangholt:
Hun siger nu at hun har meldt mig til politiet og at de siger at hun kan forlange halvdelen af beløbet før hun sender retur, er dette korrekt? og hvor kan man finde regler om returnering? 

Sikke da en løgnhistorie hun kommer med, politiet ville aldrig tage sig af sådan en sag - da der intet kriminelt er begået!  Det er simpelthen noget sluder det hun skriver om at du skal betale det halve beløb forud.  Det tyder lidt på at hun prøver at fuppe dig.

Sælger du som privat person eller firma over facebook? 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

annastrangholt:
Hun siger nu at hun har meldt mig til politiet og at de siger at hun kan forlange halvdelen af beløbet før hun sender retur, er dette korrekt? og hvor kan man finde regler om returnering? 

Sikke da en løgnhistorie hun kommer med, politiet ville aldrig tage sig af sådan en sag - da der intet kriminelt er begået!  Det er simpelthen noget sluder det hun skriver om at du skal betale det halve beløb forud.  Det tyder lidt på at hun prøver at fuppe dig.

Sælger du som privat person eller firma over facebook? 

Enig. Kan ikke siges mere klart. 

Hun vil tydeligvis forsøge at få lov til både at beholde varen - og de 1000 kr. :-)

Vi har alle haft disse kunder, og skal håndteres med hård hånd. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Vi har alle haft disse kunder, og skal håndteres med hård hånd. 

Kunne ikke være mere enig med dig.  

Desværre er alt for mange alt for blødsødende overfor disse småsvindlere og dårlige betalere.

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar, jeg ønsker bare ingen utilfredse kunder, da mit firma kun er få måneder gammelt :-) 

Jeg sælger som firma og har kun haft tilfredse kunder, men hende her er virkelig streng og siger at hun både har snakket med forbrugerombudsmanden og politiet og at de er på sagen. 

Jeg er rolig i forhold til dette, men ønsker ikke dårlig omtale som det kan ende med at hun giver mig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

annastrangholt:
siger at hun både har snakket med forbrugerombudsmanden og politiet og at de er på sagen. 

Fint så meddel hende at du afventer til du har hørt fra dem, før du vil foretage dig noget ;-)  Det skal nok få hende på andre tanker.

Gør hende i øvrigt opmærksom på at hun kun har 14 dages returret (iht. gældende lovgivning) fra modtagelse af varen - reagere hun ikke indenfor den frist har hun fortabt chancen for at få returnere varen.

Fra Nyborg
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Fyns IT Service Nordic-Distribution Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

annastrangholt:
Jeg sælger som firma og har kun haft tilfredse kunder, men hende her er virkelig streng og siger at hun både har snakket med forbrugerombudsmanden og politiet og at de er på sagen

Hold da op - Hvis hun på så kort tid allerede har fået ombudsmanden og politiet til at tage sagen op så kan hun noget som INGEN andre i Danmark kan.

Du skal bare tage det stille og roligt. Nogen kunder kan og vil ikke være med til at finde en fornuftig løsning - Men som Ravn siger, så skal du vente til du høre fra dem af :D.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)