Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelse af website-portal - Hvad er jeres mening?

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Er jeg skør

Ja, du er skør - men der er jo derfor du er blevet iværksætter :-)

Jeg har absolut intet tilovers for Trustpilot, og jeg bruger dem heller ikke i mit daglige arbejde. Ligesom jeg heller ikke bruge E-mærket, som også koster en bondegård, og dealsitet dagensbedste.dk som gik konkurs med over 20 millioner, var også e-mærket indtil et par uger før konkursen Og igen sjovt at det skal være så dyrt for at vise forbrugerne at man har en normal butik - tænk hvis det også var gældende i en detailbutik.

Nu tager jeg lige sorthat på omkring dit projekt:

1) Er forbrugerne ikke ligeglad om butikkerne betaler for at være med ? Så længe det er gratis for kunden at anmelde

2) Uden at kende Trustpilots økonomi, men de har vist aldrig haft overskud endnu - så det er jo nok et lidt dyrere maskineri at køre end man regner med.

3) Jeg tror ikke du kan køre sådan et projekt via reklamer. Der skal bruges rigtig mange penge på markedsføring, fordi det er jo også det som er ratepanel.dk problem - det er fint at lave et system hvor man kan lave anmeldelser, men hvis ingen kender det, så er det jo ligemeget

4) Hvad vil du selv gøre for at undgå de samme problemer med falske anmeldelser osv. det er jo klart at pressen altid kan hive 3-4 historier frem, men tænk på hvor mange anmeldelser de selv fanger - det kræver virkelig manpower

5) Altså jeg ser ikke noget problem i at en virksomhed tjener penge som TP - det som er problemet er at man køber på årsbasis, hvorfor ikke tilbyde virksomheder at de kan købe et klippekort, f.eks. 100 klip for 100 kr. prisen er bare et eksempel. Men på den måde, kan en lille webshop være med, fordi de har måske kun 200 ordrer på et år, og et større virksomhed kan evt. købe et månedsabb. til 500 kr. og kan opsiges med det samme - altså gennemsigtighed, og ikke alt muligt med hemmelige priser. F.eks. lave et lidt som Mailchimp eller Dinero , hvor måske de første 50 anmeldelser/1 million i omsætning er gratis, Så man vokser sammen med sin kunde, og jo større kunden bliver, jo større chance for at de også for brug for en lidt større service hos dig.

6) og hvis man ikke skal lave det med betaling, så skal man jo lave noget ala Wikipedia, altså hvor man får en masse frivillige til at hjælpe sig og så søge om donationer

Det blev et ekstremt lange indlæg(beklager) men det korte af det lange, jeg tror ingen webshop har noget problem med betaling, så længe de ikke føler at det er tvunget, og så længe de kan se at de får tilført noget værdi. Igen ligesom mailchimp, personligt forventer jeg ikke at jeg kan sende emails ud med smarte skabeloner til 50.000 mennesker gratis. Jeg får gode nyhedsbreve fra dem til mig om vigtig viden, jeg føler at jeg får et produkt som giver mig værdi. Og hvis jeg synes det er for dyrt, så kan jeg opsige det med det samme og finde en anden udbyder.

Og det tror jeg bare et vigtig også med din anmeldeside, giv kunderne værdi - lad være med at binde dem op med 12 mdr. osv. lad dem smutte hvis ikke de vil være kunder, så længe du giver virksomhederne værdi, så kan du godt opkræve penge - ligesom når de samler ind til nødhjælp, så skal direktør og de andre medarbejder også tjene penge. Og det samme skal din nye anmeldelsesside, men du skal bare gøre det gennemskuelig og nemt for kunderne (altså dem som betaler)

Held og lykke med projektet

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

E T:

Nogen af mine input vil være:

At virksomheden skal selv have lov til at bestemme om de vil være på sådan en side dvs. at anmeldelser kommer frem kun hvis virksomheden køber abebonement

At der SKAL foreligger kvittering, regning osv som dokumentation at man har haft handlet med pågældende virksomheden.

At gøre virksomhederne mere til sin allieret end fjende hvis du forstår både til glæde for virksomhederne men også forbrugerne

At det skal være billigere ift Trustpilot

Hej Jannick,

Som ET skriver så er jeg også tilhænger af at man har mulighed for at fjerne sin virksomhed helt fra siden. Dette virker dog fra et andet synspunkt som en dårlig løsning, da ingen bør have den mulighed?

Jeg vil ikke have noget imod at min virksomhed befinder sig på et nyt "Trustpilot", vi har kæmpet en kamp for at få slettet nogle anmeldelser fra Trustpilot hvor vi ikke genkendte køber og her kommer persondata loven ind. Hvordan vil du gøre det bedre end Trustpilot da du som host står til ansvar for ALT som ligger på dit site. Det samme gør Trustpilot, de har bare efter en sag som ikke kom i retten da de efter kom vores krav om at slettet dem.

Vi må ikke oplyse TP om vedkommende overhovedet er kunde og de har skrevet deres betingelser så de ikke udlevere oplysninger om anmelder, hvilket gør alt meget sværere...

Personen havde fremvist gyldig købs dokumentation(ifølge TP), men alligevel har de endt med at slette den da vores advokat sendte dem et brev?!

Hvis du vinde over TP vil det kræve MEGET markedsføring og en løsning på problemer som disse :)

Jeg er ikke imod dårlige anmeldelser, jeg er imod løgne og TP har til denne dag ikke kunne dokumentere hvem personen var. Så jeg tror personligt stadig at den var falsk for at "presse" os til at købe. Så jeg er glad for din ide med at leve af reklamer og ikke en af parterne.

Jeg vil gerne høre et eller flere forslag hvordan du vil løse sådan et problem :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:
Ja, du er skør - men der er jo derfor du er blevet iværksætter :-)

Nok ikke helt forkert :-) 

Marwe:
Jeg har absolut intet tilovers for Trustpilot, og jeg bruger dem heller ikke i mit daglige arbejde. Ligesom jeg heller ikke bruge E-mærket, som også koster en bondegård, og dealsitet dagensbedste.dk som gik konkurs med over 20 millioner, var også e-mærket indtil et par uger før konkursen Og igen sjovt at det skal være så dyrt for at vise forbrugerne at man har en normal butik - tænk hvis det også var gældende i en detailbutik.

Jeg er ikke klar over hvilke reelle fordele e-mærket har. Derfor vil jeg ikke direkte kommentere på det. Jeg har aldrig været støtter af en mærkningsordning foretaget af et en instans eller styrelse. Jeg tror på tanken med at Crowd-judgement er mere værdifuldt. 

Marwe:

1) Er forbrugerne ikke ligeglad om butikkerne betaler for at være med ? Så længe det er gratis for kunden at anmelde

Jeg ser det som et meget uheldigt sammenfald at både TrustPilot og Ratepanel er stærkt økonomisk afhængig af netop de virksomheder der bliver bedømt. Hvis denne type tjeneste ikke vil fjerne "dårlig anmeldelser" så er det jo lidt for nemt som erhversdrivende at opsige det økonomiske samarbejde. Jeg kan ikke se Ratepanels økonomi - men Trustpilots seneste offentlige regnskab for året 2014 - viser en stærk mangel af indtægt i forhold til udgift. Jeg er klar over at TP har rejst 500 millioner kroner i VC - men stadig er de et stykke fra en sund forretning. 

Marwe:
2) Uden at kende Trustpilots økonomi, men de har vist aldrig haft overskud endnu - så det er jo nok et lidt dyrere maskineri at køre end man regner med.

Små 100 skæve i regnskabåret 2014. Se her

Dog skal du bemærke de i foråret 2015 har fået cirka 500 millioner i VC. Det giver naturligvis en lidt større mulighed for at have en høj cost-burn, indtil indtægtningen er vigtig. Jeg tror blot at TP's indtægts grundlag er forkert - hvis man vil opnå forbrugerens tillid. 

Marwe:

3) Jeg tror ikke du kan køre sådan et projekt via reklamer. Der skal bruges rigtig mange penge på markedsføring, fordi det er jo også det som er ratepanel.dk problem - det er fint at lave et system hvor man kan lave anmeldelser, men hvis ingen kender det, så er det jo ligemeget

Det er en meget fin pointe - men jeg tror jeg har en strategi. Jeg tror lige jeg fin pudser din før jeg publishere den online i det frie forum. Men du er velkommen til at smide mig en mail på jh@jannikhansen.co.uk - så skal jeg nok dele idéen.

Marwe:

4) Hvad vil du selv gøre for at undgå de samme problemer med falske anmeldelser osv. det er jo klart at pressen altid kan hive 3-4 historier frem, men tænk på hvor mange anmeldelser de selv fanger - det kræver virkelig manpower

Jeg vil ikke skabe et site som de nuværende der findes på markedet. Jeg vil skabe en platform, hvor både bruger og erhversdrivende har mere ansvar. Jeg arbejder på en præsentation af dette - så jeg fin pudser det lige og melder klart ud - for at få konkret feedback på netop dette. 

Marwe:

5) Altså jeg ser ikke noget problem i at en virksomhed tjener penge som TP - det som er problemet er at man køber på årsbasis, hvorfor ikke tilbyde virksomheder at de kan købe et klippekort, f.eks. 100 klip for 100 kr. prisen er bare et eksempel. Men på den måde, kan en lille webshop være med, fordi de har måske kun 200 ordrer på et år, og et større virksomhed kan evt. købe et månedsabb. til 500 kr. og kan opsiges med det samme - altså gennemsigtighed, og ikke alt muligt med hemmelige priser. F.eks. lave et lidt som Mailchimp eller Dinero , hvor måske de første 50 anmeldelser/1 million i omsætning er gratis, Så man vokser sammen med sin kunde, og jo større kunden bliver, jo større chance for at de også for brug for en lidt større service hos dig.

6) og hvis man ikke skal lave det med betaling, så skal man jo lave noget ala Wikipedia, altså hvor man får en masse frivillige til at hjælpe sig og så søge om donationer

Det blev et ekstremt lange indlæg(beklager) men det korte af det lange, jeg tror ingen webshop har noget problem med betaling, så længe de ikke føler at det er tvunget, og så længe de kan se at de får tilført noget værdi. Igen ligesom mailchimp, personligt forventer jeg ikke at jeg kan sende emails ud med smarte skabeloner til 50.000 mennesker gratis. Jeg får gode nyhedsbreve fra dem til mig om vigtig viden, jeg føler at jeg får et produkt som giver mig værdi. Og hvis jeg synes det er for dyrt, så kan jeg opsige det med det samme og finde en anden udbyder.

Og det tror jeg bare et vigtig også med din anmeldeside, giv kunderne værdi - lad være med at binde dem op med 12 mdr. osv. lad dem smutte hvis ikke de vil være kunder, så længe du giver virksomhederne værdi, så kan du godt opkræve penge - ligesom når de samler ind til nødhjælp, så skal direktør og de andre medarbejder også tjene penge. Og det samme skal din nye anmeldelsesside, men du skal bare gøre det gennemskuelig og nemt for kunderne (altså dem som betaler)

Jeg værdsætter dit lange indlæg rigtigt meget. Denne feedback er guld værd for mig, for at kunne finde frem til hvordan jeg kan "gabe" over udfordringen - og det udfordre mig til at tænke kreativt for at kunne håndtere dette med en frisk tilgang. 

Jeg er slet ikke i tvivl om at det er en udfordring - nok også en af de største jeg indtil videre har kastet mig henover - men jeg vil mene at det der virkeligt skal ryddes op i denne branche. Der mangler en 3. part som ikke sletter indlæg. Det kræver kreative løsninger for at sikre begge parter, men jeg føler mig meget sikker i at hvis jeg har en ydmyg tilgang til at opbygge dette - og jeg tager nogle små men kontante step - så tror jeg at jeg kan få meget værdifuldt feedback fra begge sider af bordet. 

:-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Som ET skriver så er jeg også tilhænger af at man har mulighed for at fjerne sin virksomhed helt fra siden. Dette virker dog fra et andet synspunkt som en dårlig løsning, da ingen bør have den mulighed?

Jeg vil ikke have noget imod at min virksomhed befinder sig på et nyt "Trustpilot", vi har kæmpet en kamp for at få slettet nogle anmeldelser fra Trustpilot hvor vi ikke genkendte køber og her kommer persondata loven ind. Hvordan vil du gøre det bedre end Trustpilot da du som host står til ansvar for ALT som ligger på dit site. Det samme gør Trustpilot, de har bare efter en sag som ikke kom i retten da de efter kom vores krav om at slettet dem.

Vi må ikke oplyse TP om vedkommende overhovedet er kunde og de har skrevet deres betingelser så de ikke udlevere oplysninger om anmelder, hvilket gør alt meget sværere...

Personen havde fremvist gyldig købs dokumentation(ifølge TP), men alligevel har de endt med at slette den da vores advokat sendte dem et brev?!

Hvis du vinde over TP vil det kræve MEGET markedsføring og en løsning på problemer som disse :)

Jeg er ikke imod dårlige anmeldelser, jeg er imod løgne og TP har til denne dag ikke kunne dokumentere hvem personen var. Så jeg tror personligt stadig at den var falsk for at "presse" os til at købe. Så jeg er glad for din ide med at leve af reklamer og ikke en af parterne.

Jeg vil gerne høre et eller flere forslag hvordan du vil løse sådan et problem

Hej Tobias, 

Først; Mange tak for dit indlæg. Jeg er virkeligt glad for at få kontant feedback på idéen - og det gør mig kun skarpere på at have en frisk tilgang til at løse proproblemet. 

Jeg tror ikke at man skal kunne fjerne sin virksomhed - og jeg kan ikke helt finde ud af om der skal være nogle specielle forhold der kan gøre en undtagelse her - men min tilgang er fra forbrugerens side; 

Jeg tror 100% på at man ALTID skal kunne komme med sin holdning - jeg tror vi skal starte et helt andet sted. Jeg har haft en online tilværelse siden 90'erne hvor det den gang var nyhedsgrupper via mail-agtigt software - hvor man kunne skrive "helt anonymt". 

Desto mere anonym man er, desto mere grimt skriver man.

Jeg tror det handler i stor grad om at verificere om brugeren er "en rigtig person" - forstået på den måde at man skal nok tage lidt samme approach som AirBNB, hvor du idag skal tilknytte din facebook profil - hvor den tjekker basis informationer som navn, billede, alder, antal venner etc - som fx bliver vist på ens profil. 

Så er der i princippet 2 typer anmeldelser; Enten af hele butikken (når man ikke har købt) - eller ordre anmeldelser. Og dette skal tydeligt fremstå af hvert-review om de rent faktisk har købt noget eller om de bare har en stærk mening. Senere hen kan vi så arbejde på en algoritme om hvad der skal "ranke" højest. 

Hvis jeg sammenligner de danske sider - sammen med rejsebranchens TripAdvisor - så har de en fantastisk version som hæver værdien helt vildt. 

I rejsebranchen, kan jeg fx nemt kigge på alle 3 stjerners feedback - og så få et godt billede af deres forretning - denne mulighed har TP ikke på nuværende tidspunkt, hvor det er deres algoritme der bestemmer hvad de viser først. 

Men det er utroligt værdifuldt at kunne se fx 3 stjerners feedback, da det typisk er kunder som vel egenligt er tilfreds - men som har haft et par dårlige oplevelser - men som har en "nogenlunde konstruktiv" tilgang til det. 

Jeg taler ikke om at jeg kan løse problemet 100% - men jeg kan skabe åbenhed og gennemsigtighed til hvordan det skal fungere. 

Alternativt, hvis det stadig er svært at løse - så tror jeg på fx at lave plugins/API til webshops -så kunden måske bliver bedt om at oplyse ordre nr + beløb og via et modul kan verficere det via "et script" - hvis en webshop vælger den løsning. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

magnus3123:

smider lig en besked til dig

Kan ikke se noget fra dig ? :-) 

Du er altid velkommen til at maile direkte; jh@jannikhansen.co.uk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Derfor tænker jeg lidt på at have "AirBNB" tankegangen til verifikation - hvor du fx SKAL være logget ind med Facebook - for at få en verificeret profil - der så tjekker venner etc

Du skal ikke regne med at FB-profiler er ægte. 

Eneste sikre metode ville være log in med nemid.... som sikkert ville afholde mange fra at benytte det overhovedet.
Med det ville sikre at både firma og anmelder var reelle.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Du skal ikke regne med at FB-profiler er ægte. 

Eneste sikre metode ville være log in med nemid.... som sikkert ville afholde mange fra at benytte det overhovedet.
Med det ville sikre at både firma og anmelder var reelle.

Jeg er klar over at det er muligt at snige noget forbi. 

Men ved en algoritme der tjekker på de forskellige ting, matcher information op imod det information brugeren allerede har givet etc - vil være med til at ramme en meget stor del. 

Hvis vi bare kan ramme 95+% - så betyder de sidste 5% af urigtige indlæg mindre, hvis det er håndteret korrekt. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Hej Alle Aminoer, 

Jeg så denne tråd - og det chorkeret mig faktisk lidt at TrustPilot får så mange tæsk. 

Jeg kan meget tydeligt se et mønster af at det er et reelt problem for diverse webshoppe - efter jeg tog et spadestik dybere og begyndte at se det. 

Jeg fandt så frem til Ratepanel - og så at det også er en site med "samme forretningsmodel" - altså netop at tjene penge på virksomhederne. 

Jeg er nok lidt af en skør iværksætter - men jeg er op for at lave en konkurrent. Der både er gratis for brugere og virksomheder - men jeg har seriøst brug for feedback fra jer :-)

Jeg tror godt jeg kan formå at skubbe den igang på et meget lille budget - og alene finansiere sitet via reklamer (adsense eller lign.) så der ikke er nogle interesser i at lave kunde feedback om. 

Er jeg skør - eller skal jeg kaste mig over projektet ASAP? 

Det med falske anmeldelser kan løses ved at alle profiler skal nemid valideres?

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)