Jeg er helt nystartet og har et meget lavt budget. Derfor har jeg prøvet at finde nogle lidt mere kreative søgetermer, hvor konkurrencen ikke er så stor og prisen dermed mindre. Men Google skriver konsekvent: "Brugerne søger ikke efter denne term ret tit på Google-ejendomme, så det er ikke kvalificeret til at udløse eksponering af dine annoncer." Jeg er klar over, jeg ikke vil få kliks hver dag - men det er hele pointen, da mit budget ellers vil blive brugt af to klik på en dag.... Er der noget at gøre ved det? Jeg kan jo ikke rigtig overtale Google til noget som helst - men alle de 'gode' søgetermer koster bare kassen :( |
Hej Kenneth.
Super fedt du er startet op. AdWords er i dag et meget konkurrencepræget marked, der bliver sværrere og sværrere at komme ind på, især hvis man ikke har penge og tid til at finde ud af, hvad der virker og hvad der ikke gør. Jeg vil anbefale at ligge på de søgeord, der helt præcist peger på dit produkt gerne produktnavn.Derudover dit brandnavn og evt. det mærke/kategori du sælger.
Sørg for at få en høj kvalitetsscore og brug gerne så mange annoncetilføjelser som muligt. Du behøver ikke at ligge nummer et eller overhovedet ligge på side 1 for at få trafik på din side, især ikke hvis 2 klik bruger dit budget.
Giv en maks klikpris, som du kan være med på, og som du vurderer værende rentabel og ikke mere, og dette bør du gøre for alle relevante søgeord. Husk også at tilføje alle ikke-relevante søgord (kan findes via search term analyse).
Skriv så 2 gode og relevante annoncer for hvert af dine vigtige søgeord, hvor du nævner det præcise søgeord gerne flere gange for at maksimere kvalitetsscoren. Husk en høj kvalitetsscore kan slå en anden, der har en meget højere klikpris end dig.