Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af online medlemskab?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !,

Jeg står og er i gang med nogle budgetter i forbindelse med min forretningsplan men er kommet lidt i tvivl mht. moms. Google samt skat.dk har ikke været den store hjælp. Tvært imod har de kun gjort forvirringen større!.

Sagen er den at jeg står overfor at skulle lancere en online portal hvor brugerne kan købe medlemskab og derved opnå flere funktioner på siden. Men da der her ikke er tale om et fysisk produkt, men nærmere en online ydelse / medlemskab, skal jeg så betale moms af de medlemskaber jeg sælger ? eller er de fritaget og skal derfor betale lønsumsafgift?

Samtidig kan kunderne også tilkøbe sig enkelte af funktionerne individuelt skal der også betales moms af dette?

Det skal lige siges at portalen udelukkende vil have danske kunder i opstarten, hvis dette skulle have noget at sige.

Jeg takker på forhånd for hjælpen :)

mvh. Christian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

klatzen:

Sagen er den at jeg står overfor at skulle lancere en online portal hvor brugerne kan købe medlemskab og derved opnå flere funktioner på siden. Men da der her ikke er tale om et fysisk produkt, men nærmere en online ydelse / medlemskab, skal jeg så betale moms af de medlemskaber jeg sælger ? eller er de fritaget og skal derfor betale lønsumsafgift?

I forhold til om du inden eller uden for fritagelserne afhænger af aktiviteten, så hvad er det medlemskabet giver ret til? Hvad er det for nogle funktioner din portal har?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Et medlemskab gider b.la. ret til at indgå kontakt med andre på sitet gennem beskeds systemet, vælge om man vil være anonym på sitet, deltagelse i månedlige konkurrencer osv. lidt som man ser det på gængse dating sites idag.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

klatzen:

Hej Jesper,

Et medlemskab gider b.la. ret til at indgå kontakt med andre på sitet gennem beskeds systemet, vælge om man vil være anonym på sitet, deltagelse i månedlige konkurrencer osv. lidt som man ser det på gængse dating sites idag.

Ud fra din "sparsomme" beskrivelse, så kan jeg ikke lige se hvilken af undtagelserne i momslovens § 13 du falder ind under. Så umiddelbart er det et momspligtig salg.

Nu ved jeg ikke hvor høj en omsætning du budgetterer med, men husk pligten til momsregistrering indtræder ved en omsætning på 50.000 (NB; det er et rulende år)

Derudover vil du også være momspligtig af de mersalg du laver gennem portalen, hvilken i øvrigt tæller med i forhold til registreringsgrænsen på 50.000 kr.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Man vil jo helst ikke ud med for meget når man sidder på et offentligt iværksætter forum ;) . Men jeg tænkte det nok, tak for hjælpen!

mvh. Christian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klatzen:

Man vil jo helst ikke ud med for meget når man sidder på et offentligt iværksætter forum ;) . Men jeg tænkte det nok, tak for hjælpen!

Helt forståeligt.

Men hvis du er tvivl om dine aktiviteter er inden eller uden for fritagelserne, skal du måske overveje at bruge en time hos en revisor eller lign. som kan afklare det for dig uden at du skal tænke på hvor mange der ser med.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)