Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af 500+ WP sider

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:
Jeg ved godt at hostingudbyderen ikke er den ansvarlige ligemeget hvad, spørgsmålet er hvor villige de er til at hjælpe med at finde de korrupte filer for mig, så jeg selv kan rette op på fejlen..

Personligt har jeg svært ved at se hvordan det kan være en opgave der ligger ved udbyderen, men hvis der er nogle af de rare sjæle her som har tilbudt deres services med det inkluderet er det da helt klart bare at springe på.

Tolga:
Jeg har backup af alle hjemmesiderne, så hvis de siger hvilke filer præcist der skal erstattes vil det lette mit arbejde gevaldigt.. Og hvis de har en form for firewall, så vil det jo mindske hackerproblemer...

En firewall vil ikke beskytte dine WordPress sider mod hacking eller defacing. Når det er sagt, så tænker jeg at der er bedre måder at genetablere sites end at prøve at finde ud af hvilke filer der skal fixes, hvis man alligevel har en god backup-plan.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

cHosting har hjulpet mig med det i hvertfald :) er også godt tilfreds med dem, men dem jeg slår mig sammen med, ville ikke tage den der, jeg ved ikke hvorfor :(

Hvordan vil du genetablere sites Dan? Jeg har aldrig rigtig haft problemer med hacking, heldigvis, kun lige 1 i sidste uge, hvor chosting hjalp mig med de korrupte filer..

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg som udbyder ser som et problem, som i også skal tænke over når i vælger udbyder:

- Hvis en side bliver hacked, det er fint at i spørger udbyderen om at finde de inficeret filer, men i skal være opmærksom på, dette er først og fremmest tidskrævende (selv for en hosting udbyder).

Men i skal også tænke på, det hjælper ikke noget bare at erstatte de inficeret filer igen, hvis sikkerhedshullet stadig er åbent, og hvis der er blevet lagt andre filer op på siden som ikke skal være der.

Det er ikke noget man bare lige gør på 5-10 minutter hvis man også skal sikre sig det ikke sker igen.

I snakker om 500+ sider - og hvis jeres hosting udbyder skal give et estimat har jeg på fornemmelsen at det bliver halvdyrt alligevel.

Fint i har en backup som i kan gendanne fra, men husk at når backup er gendannet, skal i stadig for sikkerhedsskyld, udskifte koder for brugerne på siden, sørge for plugins er opdateret, udgifte hashes osv i WordPress (wp-config.php). Og ikke nok med det, hvad hvis den backup i gendanner fra også indenholder filerne som bliver brugt til at lave det angreb med? Man ser fra tid til anden sider der bliver defaced mange måneder efter at de filer de bruger til at få adgang faktisk har lagt på siden.

--

Siger ikke at det er umuligt at finde en udbyder, men vær klar på prisen kan være heftig hvis udbyderen skal hjælpe med at fixe defaced sider (Hvis de gør det rigtigt selvfølgelig).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Fra  VRweb Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale en reseller konto hos enten Curanet.dk eller Meebox.dk.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
skal i stadig for sikkerhedsskyld, udskifte koder for brugerne på siden

Vi bruger wordfence cellphone security, så det er umuligt at komme på kontrolpanelet uden at have telefonen også..

Også skifter vi på nuværende tidspunkt, koden til cPanel hver måned.. 

Men som sagt, jeg har ikke vildt meget styr på sikkerhed, så jeg ved ikke om det er "godt nok"...

Jeg har også sat wordfence til at scanne siden for ændringer i core filer, samt tjekke for opdateringer, og jeg bliver noteret på mail hver 12. time.

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:

Vi bruger wordfence cellphone security, så det er umuligt at komme på kontrolpanelet uden at have telefonen også..

En bruger kan bruge en exploit, som muligvis kan give adgang til en shell, de kan slette WordFence mappen (Hvilket deaktivere plugin), bam - så er de inde.

Intet er umuligt, man kan også nå at lave meget lort på 12 timer, for at sige det pænt.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske lave en god aftale med WP Engine, når det nu drejer sig om en masse små sites.
WP Engine er noget af det bedste jeg har benyttet mig af til Wordpress :-)

Alternativt kan du tage et kig på http://wphosting.dk/ som også virker til at være ret godt og billigere :-)

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Tolga:

Vi bruger wordfence cellphone security, så det er umuligt at komme på kontrolpanelet uden at have telefonen også..

En bruger kan bruge en exploit, som muligvis kan give adgang til en shell, de kan slette WordFence mappen (Hvilket deaktivere plugin), bam - så er de inde.

Intet er umuligt, man kan også nå at lave meget lort på 12 timer, for at sige det pænt.

Jeg er ikke i tvivl om at du har helt ret.. Jeg ved slet ikke hvor attraktive disse hjemmesider kommer til at være for hackere, men jeg prøver bare at være på den sikre side..

Ved godt hackere kan løse det hele hvis det er, jeg prøver i første omgang at slippe for de "automatiserede" hackere...

Hvad ville du gøre for at sikre en hjemmeside så? også hvis uheldet nu sker, hvordan ville du recover den?

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Toxvig:
Du kunne måske lave en god aftale med WP Engine, når det nu drejer sig om en masse små sites.

Ja, jeg har et møde med dem om 12 dage :) så må vi se hvad de kan gøre :)

Kasper Toxvig:
Alternativt kan du tage et kig på http://wphosting.dk/ som også virker til at være ret godt og billigere :-)

Tror nok også det bliver wphosting vi tager fat i og snakker med hvis ikke vi kan finde frem til en overkommelig pris med wpengine :) Har ikke hørt meget om dem, men har så også kun hørt godt :) plus det er en medaminoer :D

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:

Hvad ville du gøre for at sikre en hjemmeside så? også hvis uheldet nu sker, hvordan ville du recover den?

Generelt er det egentligt nemt at holde en side sikker, det gælder om at holde sine ting opdateret konstant, bruge så få plugins som overhovedet muligt (gør risiko for angreb langt mindre), og også lade vær med at bruge de bloated themes man køber på Themeforest - det er ret standard at se "kritisk opdatering" til et tema, fordi de putter så mange features og dependencies i deres temaer at du åbner op for en række sikkerhedshuller, så hvis man derimod laver siderne til det behov man nu har gør man også sikkerhedshuller langt mindre.

Og så selvfølgelig bruge en god Web Application Firewall, smide http basic auth på wp-admin delen (om så man omdøber mappen), sørge for at wp-content/uploads kun kan indenholde jpg,gif,png filer (ved faktisk at tjekke filen om det er jpg/gif/png etc).

Hold det minimalt med brug af store bloated temaer, plugins, og simpel logik kan løse mange problemer.

UPDATE: og sider hvor man kan ikke behøves at skrive til fil systemet, forhindre WordPress i overhovedet at gøre det [:-D]

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)