Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg tjene 2000kr. om måneden?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Søger en månedlig indkomst i omegnen af 2000-3000 kroner, til at supplere min SU. Har leget lidt med tanken om at oprette nogle webshops, da jeg har arbejde med wordpress, google analytics og SEO, men hvordan gør min sit for at få sådan én succesfuldt op at køre? 

Er der andre kreative idéer, eller bare mangler en hjælpende hånd så smid en kommentar så jeg (og formegentlig mange andre) kan få gavn af de kloge ord!

-Jeg siger tak på forhånd  

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Find et lille niche marked og lær lidt mere om affiliate marketing (CPA vil jeg anbefale, det betaler godt). Og grunden til at jeg anbefaler at finde et lille niche marked istedet for et større, er at det tager længere tid, og er sværere at få en god position i Google osv. hvis der er mere konkurrence. 2000-3000 søgninger om månedet på et keyword, så burde det være forholdsvis nemt at ranke, og samtidig tjene en god del på det.

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget meget lidt på affiliate marketing, og det virker bestemt interessant.
Dog tror jeg at det kræver relativt langt tid at oparbejde en inskomst på +1000,- pr. måned, eller er jeg helt gal på den? 

-Tak for det hurtige svar! 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Det kommer jo sidste ende an på hvad du har lyst til at arbejde med og hvor du forestiller sig at det skal ende ud. Det fedeste vil jo være at udnytte dine kompetencer som konsulent på et af de områder du er ekspert.

Men hvis vi tager dit spørgsmål helt på "face value", så er tekstforfatning ubetinget det simpleste at give sig i kast med. Hvis du bare er interesseret i at tjen 2K ind om måneden, så behøver du jo ikke satse på at være den bedste, men kan nøjes med at skrive SEO tekster i den lave ende.

Lad os antage at du kan finde kunder som vil købe tekster til 15 øre pr. ord. Det er lidt over den laveste ende af prisskalaen, men nok realistisk.

I så fald skal du hver måned skrive 13.333 ord for at tjene kr. 2000. Det svarer til 444 ord om dagen.

Med andre ord: Hvis du hver dag bruger 15 minutter (eller et par timer hver weekend) på at skrive en SEO tekst på 500 ord, så er du rigeligt dækket ind til 2K om måneden.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredtoft synes jeg kommer med det bedste bud på hvordan du hurtigst kommer op og tjene de 2k du leder efter. At det så er forholdsvis drænende at skrive SEO tekster er så hvad det er :P KOmmer jo nok i sidste ende an på hvor meget tid du vil bruge på det. 

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

-Tak for svaret! 

Selvfølgelig vil det mest optimale være at arbejde inde for et felt, der har interesse! 

Tekstforfatning har jeg overvejet og det burde være muligt at tjene de nødvendige "knaster" og kunne evt. suppleres med andet. 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er inderligt enig med Diemar i at det helt sikkert bliver tung tjans at blive ved med at skrive tynde SEO tekster. Hvis du blot skal tjene 2K om måneden er det dog ikke mere end at det nok vil gå fint.

Heldigvis er det jo en tilgang som kan bruges som springbræt rimelig let. Hvis du først har fået kunder til billige seotekster, er der nok en bedre mulighed for at du kan skære nogle nicher ud hvor du har en interesse eller kompetence og derved kan skrive bedre og dyrere tekster. Så selvom du starter med at skrive 13.000 ord om måneden for at tjene 2K, kan man sagtens forestille sig at du bliver god til at skrive om nogle emner, hvor der blot skal 5-10.000 ord afsted for at nå de 2K.

Endelig skriver du jo, at du har erfaring med SEO. Når nu du alligevel skriver SEO tekster for folk, kan du jo tilbyde at poste dem på blogs/artikeldatabaser/linkdatabaser eller lignende. enten kan du publicere dem steder hvor det er gratis og derved tjene langt mere pr. tekst, eller du kan lave en aftale med nogen som udbyder SEO om at du mod betaling kan poste på deres blogs, og blot få en mindre profit ved at skrive teksten og lægge lidt oven i prisen for publicering.

du kan også finde et par bekendte som kan skrive for dig/sammen med dig, og så tage 2-3 øre pr. ord for at være den der modtager bestilling og sender tekster afsted.

Der er mange muligheder for at bevæge sig op i fødekæden Smile

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tænker I er den nemmeste måde at komme i kontakt med potentielle kunder, cold calling? 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker og bukker for de ualmindelige brugbare svar. Og ja du har bestemt ret, det er et oplagt springbræt til videreforløb, om det så indebærer publicering af tekster eller mere niche specifikke SEO tekster, vides ikke. Mulighederne er mange og det er jo bare at komme igang, men hvordan man finder sin første kunde? 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)