Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En insiders analyse af en stor dansk kæde - hvad skal analyseres?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg har i 2 år arbejdet som manden for neden i hierakiet i en større dansk kæde, men har haft en position som har givet indblik i nogle af de vigtigere dele og de mere hemmeligholdte dele af virksomheden, ligesom jeg har haft adskillige forskellige chefer gennem denne tid,

Nu har jeg så tænkt mig at udarbejde en gennemgående analyse (ALLE aspekter) og sammenligning af denne virksomhed med andre virksomheder på markedet. Her kunne jeg godt tænke mig at høre jer til, hvilke dele der skal medtages, således at jeg kan få ALT med.

Mine tanker omkring hvad der skal medtages (bla.a.)

- Swot

- Værdikæde

- Branding, herunder alle aspekter mulige, kom gerne med input til hvad dette kunne være

- De 7 P'er

- Porters 5 forces

- omverdensanalyse

- økonomiske nøgletal

- Motivationsteorier

- Ledelsesanalyse, herunder management vs leadership og dertilhørende litteratur

- Sortimentsvalg

 hvad kunne man mere komme omkring, som kunne gøre denne analyse fyldestgørende?

Analysen skal bruges til udlevering til kæden, således at de kan tage mine konklusioner til revision.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

melbye:

hvad kunne man mere komme omkring, som kunne gøre denne analyse fyldestgørende?

Analysen skal bruges til udlevering til kæden, således at de kan tage mine konklusioner til revision.

Nu ved jeg ikke hvad din baggrund er for at udarbejde analysen udover dit "inside" kendskab som medarbejder. Men hvis du har været omkring en uddannelsesinstitution, burde du også vide hvor omfattende den opgave du har sat dig for hvis du skal omkring alle de punkter du oplister. En til bunds gående analyse fylder måske 200 - 800 sider, hvilket bare er et forsigtigt gæt. Plus det måske kommer til at tage dig meget lang tid at udarbejde.

 

Inden du går igang bør du nok overveje om kæden din afhandling skal udleveres til overhovedet vil have den? Og om der overhovedet er nogen i kæden som gider læse den?

 

I forhold til om din projekt er fyldestgørende, så vurderet ud fra din liste er den (efter min mening) meget fyldestgørende. Men som skrevet tror jeg det er en stor mundfuld for dig, og måske nytteløst.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i at hvis du skal det hele igennem bliver omfanget meget voldsomt eller meget tyndt. Hvad end du vil med opgaven, tror jeg det er klogere at begrænse dig, der må være en grund til at du vil lave analysen evt. en problem stilling der har irriteret dig. 

Hellere dybt end bredt... find din problemstilling og grav ekstra dybt i den, det giver et meget bedre resultat, end en rapport der kommer over alle emnerne det bliver højst sandsynligt en tynd kop te.

Vil du lave rapporten for at vise dine chefer hvor dygtig du er, så du den vej kan avancere? Så tror jeg måske ikke det er vejen. Jeg tvivler stærkt på at du kan grave noget frem i en rapport som de ikke allerede har i en eller anden analyse af egen virksomhed eller markedet. Det er noget alle større virksomheder laver jævnligt.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som de andre ganske rigtig pointerer, så skyder du med spredehagl og er med de oplistede områder på vej ud hvor du får svært ved at bunde.
Det ligner lidt, at du er havnet i en turbo klasse på merkonom og nu skal igang med at skrive en opgave, og har svært ved at begrænse dig.

Med de ting du skriver bevæger du dig lige fra ledelse, over i markedsføring, afsætning osv. osv.

Brug lige 10 minutter til at færdigøre følgende sætning " jeg undrer mig over at......

og når det er gjort, så fuldfør følgende sætning " jeg ønsker at finde ud af...

Så er du allerede godt på vej til at begrænse dig selv en smule og ikke gå kold fordi omfanget af din opgave bliver for voldsom og overskuelig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)