Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det spam?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et firma hvor jeg sælger rådgivning app store optimization.

Jeg har tænkt mig at gå ind på app store, indsamle en 100-500 emails, og sende dem en email med mit tilbud til de firmaer der laver appsne.(ikke brugerne)

Så mine emails er målrettede specifikt. 

Men hvornår bliver det betragtet som spam?

Jeg er også selv en app developer, og amazon skriver hele tiden emails til mig at jeg burde udgive mine apps på deres store, fordi de har set mine apps på google?

Så når amazon må, må jeg vel også ?

Tak derude.. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er i strid med markedsføringsloven og er SPAM det du overvejer, det er lige meget om det er btc eller btb. Du skal have accept fra modtager inden du sender mails.
Det amazon gør er også ulovligt, ganske vist er amerikansk lovgivning ikke så stram som den danske, men i og med at de kontakter dig er det den danske lovgivning de skal overholde, jeg formoder ikke du har givet accept siden du brugervamazon som eksempel.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Nu er jeg bestemt ikke helt inde i lovgivningen på punktet, og vil også betragte ovenstående som spam.

Dog vil jeg ud fra den hårde betragtning om samtykke mene at der så aldrig vil blive sendt mails imellem folk. Det er vel først spam i det øjeblik der masseudsendes, eller at der gentagene gange bliver sendt til den enkelte.

Så hvis ovenstående skal lade sig gøre uden at være spam, så skal hver eneste mail være skræddersyet, og tage udgangspunkt i den specifikke udviklers case. Så vil jeg mene at det er en personlig mail og ikke spam.

Især hvis det er en kontaktmail der er listet derinde i app store. 

Men igen, nu er jeg ikke 100 % nede i lovgivningen, og det skal man nok lige være inden.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så hvis ovenstående skal lade sig gøre uden at være spam, så skal hver eneste mail være skræddersyet, og tage udgangspunkt i den specifikke udviklers case. Så vil jeg mene at det er en personlig mail og ikke spam.

Desværre nej, alle emails der indeholder salg eller branding er SPAM hvis ikke der foreligger accept. Reglerne er ganske klare.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffan,

Nej du må ikke sende uopfordret mail. Du må derimod gerne sende et brev eller ringe uopfordret.

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst indholdet af den kommende mail Smile

Men du har da ret i, at hvis der er tale om en direkte salgsmail, så er det spam.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Jakobsen:
hvis der er tale om en direkte salgsmail, så er det spam.

.. eller med salg som (skjult) dagsorden. Eller med håb om senere salg. 

Som forbrugerombudsmanden bl.a. skriver her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning:

"Bestemmelsen omfatter reklamehenvendelser i bred forstand – dvs. både reklame for konkrete varer eller ydelser, men også henvendelser, der alene har til formål at skabe opmærksomhed om den erhvervsdrivendes navn (branding)."

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Reelt set er der vel 2 svar på det spørgsmål.

1. Det juridiske svar, som jvf. markedsføringsloven - som refererer til OM du må sende vedkommende en mail (permissionorienteret typisk, alt efter indholdet i mailen)

2. Hvornår bliver din mail OPFATTET som spam? Og her er min klare overbevisning, at den bliver opfattet som SPAM, hvis du sender irrelevante email - og mange af dem. Personificerede emails er vejen frem - og helst med indhold der med relevans henvender sig direkte til modtageren.

Det kunne man selvfølgelig godt uddybe i en uendelighed ;)

God dag!

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SteffanMax:
Så når amazon må, må jeg vel også ?

Et farligt udgangspunkt, såvel i erhvervsøjemed som i trafikken, ægteskabet, på jobbet osv. :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare set på disse indlæg, så er der nogle gråzoner som, i retten ville falde under spam, da lovgivningen er ret kategorisk, men som i dagligdagen bruges alle steder. Som David skriver, så skal det vel opfattes som spam.

Vi vil i virksomhederne aldrig kunne tage kontakt til andre, da der kan argumenteres for, at det er med salg for øje. Og hvorfor skulle vi dog tage kontakt, hvis ikke det var fordi det var med henblik på en eller anden form vinding?

Mailsystemet som vi kender det i dag ville jo dø ret hurtigt. Vi ville kun kunne sende til bekendte, og det lyder lidt som sociale medier :)

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)