Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af kundeoplysninger på faktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået udstedt en faktura af en virksomhed, men desværre fik jeg aldrig ændret mine kontaktoplysninger (addresse osv) hos denne virksomhed, inden de udstedte fakturaen. Dette er selvfølgeligt min egen skyld.

Jeg har dog bedt dem om at ændre mine kontakt oplysninger på fakturaen eller annullere fakturaen og udstede en ny men dette nægter virksomheden at gøre. Jeg ønsker naturligvist ikke at betale en faktura hvor mine oplysninger er inkorrekte.

Mit spørgsmål går på om fakturaen, med mine forkerte oplysninger, kan anses som værende gyldig? Er der nogle love jeg kan henvise til i et forsøg på at overbevise dem om at denne faktura skal ændres? Har i andre har forslag til hvad jeg ellers kan gøre for at overbevise virksomheden om at rette fakturaen?

Jeg er en meget lille kunde i et stort firma, saa de er nok stortset ligeglade med om de mister mig som kunde, og de har desuden monopol på markedet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

de gider ikke tage besværet - men som udgangspunkt kan du - hvis oplysingerne slet ikke stemmer med dig - jo sige du ikke kan betale - det kan du jo ikke hvis den er udstedt til en forkert - de kan ikke sende dig til inkasso hvis du protester mod at faktura er udstedt til en forkert, og så vil det ofte udløse kreditnota og ny faktura for at undgå mere bøvl. De kan også ha et point hvis du har hentet varen eller fået den til anden modtager, for så kunne det jo være sådan, at du ville ha en faktura flyttet fra en uden fradrag over til dig med evt. fradrag, uanset hvem der brugte den og hvem de har opfattet de handlede med, men overordnet skal de medvirke til, korrekt faktura. 

OM det så er nødvendigt er en anden - og nok tvivlsom sag.

Er det klart nok, at du vedkender dig fakturaen og kan du identificeres ved den - uanset f.eks gammel adresse - eller er den til dig privat - så går det jo fint at notere fejlen ned på fakturaen og bogføre den, forudsat brugen af det købte svarer helt til det du bogfører. Det skal ikke være en hovedregel for dig, men vedlæg mail hvor du har bedt dem ændre - så sker der skattemæssigt ikke noget her

OM det så samtidigt kan være et garantispørgsmål og om det er privat eller firma kan jeg jo ikke vide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret.

Der er tale om levering af en digital ydelse til mig som privat person. Jeg er flyttet addresse (til et andet land), men min danske addresse står stadig på fakturaen. Jeg har interresse i at få addressen ændret da jeg derved skal betale mindre moms pga. de nye EU moms regler for 2015 for digitale ydelser (hvilket jeg også har påpeget til dem).

Der er ingen tvivl om at jeg bare kunne betale (og der er da også snakke om et relativt lille beløb), men jeg har en hvis interesse i at de, efter min mening, "opføre sig ordenligt", både pga. overstående, og fordi jeg handler en del med dem via. min virksomhed også.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)