Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forklar mig lige det her...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortår ikke lige hvad der sker her...

Får som alle andre på daglig basis den ene ulovlige konkurrence efter den anden smidt i ansigtet af Facebook.
Og ja Facebook er fu..... ligeglade og gør intet og hvis man spam melder en konkurrence, har jeg meget svært ved at tro på, at den algoritme bag facebook downgrader sider.
De fleste ulovlige konkurrencer bliver jo ofte lavet af en eller anden medarbejder i en virksomhed som ikke har et begreb skabt om markedsføringsloven og havd man må og ikke må, men nu kommer der bare i langt højere grad typer af ulovlige konkurrencer på banen, hvor store virksomheder ligger bag ved og med deres deltagelse jo rent faktisk accepterer disse ulovligheder.

Hvad er vinklen lige på denne:
Facebook tekst...

★ Vind en Volkswagen Golf GTI ★

For at deltage skal du gøre følgende:
1) Like dette billede.
2) Kommenter hvilken farve du ønsker
3) Deltag her ► http://goo.gl/IhoV9P

► OBS. Hvis du deler billedet fordobler du din vinderchance!◄

🚗 Danmarks bedste konkurrencer! - Vinderen findes allerede om kun 3 dage! Skal du være den heldige?

Hvis man så kigger i betingelserne, kan man se at bla. telenor, Jyllands Posten, og Telia åbenbart er med i denne pulje af virksomheder som efterfølgende må kontakte en.

Spørgsmålet er så:

1. Er de virksomheder videne om deres deltagelse i denne konkurrence?
2. Hvis ja, hvorfor tillader deres marketingsafdeling så disse ulovligheder?
3. Hvis nej, hvorfor får disse virksomheder så ikke stoppe denne konkurrence?
4. Kan man i det hele taget vinde en bil?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Er de virksomheder videne om deres deltagelse i denne konkurrence?

Mit gæt ville være højst sandsynligt.

2. Hvis ja, hvorfor tillader deres marketingsafdeling så disse ulovligheder?

Det skaber vel salg og så er det ikke ligefrem noget danskeren på gaden har mulighed for at spotte.

4. Kan man i det hele taget vinde en bil?

Det jo det.. Jeg giver personligt ikke ret meget for det, da der aldrig er et interview med vinderen, vinderudråb mv :-) 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår udemærket din frustration. Spørgsmålet er hvad der er mest frustrerende.. - Konkurrencerne eller de tusindevis af folk der håber på den.
For konkurrencer som disse har altid +20.000 kommentar /deltagere.

Så folk er jo åbenbart "dumme nok" til at tro at de daglig kan vinde biler, Macbooks, rejser og alt mulig andet, bare ved at like et billede.
Og det kan de jo selvfølgelig ikke.

Dog skal det understreges at der er massere af "rigtige" konkurrencer på facebook. - Og nogle af dem, er med forholdsvis store premier.
Men ALDRIG en bil til 300.000 osv.

Den nemmeste måde at genneskue det på, er ved at se på hvad siden hedder. Er det producenten eller en forhandler selv af produktet, der er vertificeret.
Eller er det en af de der "Apple Konkurrencer Danmark" - For sådan en side har Apple ikke.

Men nu til spørgsmålene..:

Fresno Bob:

1. Er de virksomheder videne om deres deltagelse i denne konkurrence?



Ja, det er de. Ofte betaler de for at få disse "leads" som de efterfølgende ringer til.
Og ofte får de et telemarketingsfirma til at gøre det for dem.

Groft sagt, så forventes det, at det er nemmere at lave salg på en, der tror at man kan vinde en bil på facebook.
Telemarketingsbureauerne skal have leadsne et sted fra.
Du må nemlig ikke bare kontakte folk i Danmark som privatpersoner uden deres samtykke.
Samtykken fås så, når folk som her acceptere betingelserne ved disse konkurrencer.


Fresno Bob:

2. Hvis ja, hvorfor tillader deres marketingsafdeling så disse ulovligheder?

Det er nok ubevidst og bnunder i uvidenhed.



Fresno Bob:

3. Hvis nej, hvorfor får disse virksomheder så ikke stoppe denne konkurrence?

Fordi Facebook er pisseligeglade. Og ofte grådige.
Mange konkurrencer er det som hedder "boostet opslag" og dermed har virksomhederne betalt Facebook for at det bliver mere synligt.




Fresno Bob:

4. Kan man i det hele taget vinde en bil?

Nej, det tror jeg simpelthen ikke på. - ikke via en facebook konkurrence ihvertfald.
Det er dog set i forbindelse med velgørenhedsindsamlinger på tv og lign.



Jeg håber at det gav svar :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er naturligvis ikke specielt overrasket over de svar jeg får, da jeg også har en smule svært ved at tro nogen kan vinde en bil eller et køkken til 100.000,-

Men her hopper kæden så helt af for mig.

Hvis jeg var marketingsansvarlig for en virksomhed som Telia, ville jeg da aldrig nogen sinde, arbejde sammen med en virksomhed der laver en konkurrence om at vinde en bil, vel vidende at ingen absolut ingen nogen sinde ville vinde en bil. Og det faktum at de leads der er indhentet ikke er lovlige indhentet.

Det kunne potentielt give en shit storm af dimensioner, hvis den bold først begyndte at rulle. Man kunne sætte så meget goodwill over styr for en virksomhed, hvis først en gruppe af mennesker bliver opmærksomme på det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Hvis jeg var marketingsansvarlig for en virksomhed som Telia, ville jeg da aldrig nogen sinde, arbejde sammen med en virksomhed der laver en konkurrence om at vinde en bil, vel vidende at ingen absolut ingen nogen sinde ville vinde en bil. Og det faktum at de leads der er indhentet ikke er lovlige indhentet.

Spørgsmålet er vel, om f.eks Telia ved, hvorfra de leads, som de køber, stammer fra. Det kunne jo være ala affiliate, hvorved Telia bare kvitterer med cash for hver seriøs lead der fremskaffes, og de aldrig har set "salgs/annoncekanalen", eller de bare er ligeglade, fordi det virker super godt...

You never know, men du kunne da ringe og spørge dem, hvis du gerne vil have svaret :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hurtig undersøgt hvem der ejer det domain du bliver smit over til og det er sitevision.dk/Orville Media A/S

og jeg ville da lade dem svar på dette, for det er da klart et brud på dansk lov. hvis du da ikke har opgive en oplysninger til dem om de må smide reklamer i hovet på dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)