Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem tror i vinder kampen om butikkerne MobilePay Vs Swipp

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Ipsen:
eneste problem jeg personligt ser ved ApplePay og GooglePay er at de desværrer kun tillader betaling fra deres egne enheder

Ja, jeg havde også foretrukket at giganterne, inklusive finanssektoren, kunne blive enig om en standard. At der findes så mange standarder er vel ikke rigtigt i forbrugernes interesse. 

Bluetooth var jo et godt eksempel på at industrien kunne arbejde sammen om en standard, gid det samme kunne ske med betalinger. Men det sker nok ikke. 

Mvh Carsten

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

de kan nå det endnu , så vi har da lov at håbe :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror på en GooglePay/ApplePay sejr.

Selvom MobilePay og Swipp har et forespring, så er specielt Apple's kontrol over hardwaren, en kraftfuld faktor og så vidt jeg ved er det stadig kun ApplePay der kan bruge NFC api'et på iPhone. Hvis de bliver ved med at holde det tilbage, så vil ApplePay kunne leverer en overlegen betalingsoplevelse.

Samtidigt kan både Apple og Google automatisk udrulle til deres kunder, det kunne være at betingelsen for, i fremtiden at havde en iPhone er at man er på ApplePay. Man skal jo allerede havde en iTunes konto.

Jeg tror ikke det for den store betydning om det er en standard eller to dominerende platforme, så længe man kan overføre imellem dem, og det skal nok blive løst.

Udbredelsen hos butikker og hvor vidt, der er gebyrer i større eller mindre grad, tror jeg ikke har den store betydning, det er kampen om brugerne der tæller, så bliver butikkerne nok nødt til at rette ind.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ganske mange eksperter mener nu faktisk, at det er fejl at tro apple er her forevigt som førende. Det troede man også en gang om Motorola klaptelefonen, Nokia var helt suveræne i størrelse osv - Der kan SAGTENS ske noget som gør at apple og Iphone for en tur ned. Google - tja ja - de er jo stærke - Man husker dog Altavista i sin tid og meget andet - så pas på med at tro, at det som lige nu og i en tid frem er størst - er for evigt

Jeg tror ikke ET styresystem/ET firma for lov til at ha kontrol over betalingsmarkedet - hverken i monopol eller ro og fred til det for konkurrenter. Jeg tror det er en klar fejl at forvente, at dagens status quo minder spor om den som findes om 5 - 10 år og, at det eneste der er sikkert er, at vi ikke aner ret meget om hvad der kommer Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
ganske mange eksperter mener nu faktisk, at det er fejl at tro apple er her forevigt som førende. Det troede man også en gang om Motorola klaptelefonen, Nokia var helt suveræne i størrelse osv - Der kan SAGTENS ske noget som gør at apple og Iphone for en tur ned. Google - tja ja - de er jo stærke - Man husker dog Altavista i sin tid og meget andet - så pas på med at tro, at det som lige nu og i en tid frem er størst - er for evigt

Hvad ser du selv som sandsynlige begivenheder, der kunne indtræffe for at få Apple og Google ned med nakken, indenfor de år som kampen om mobilebetalinger afgøres?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

at samsung eller en vi ikke tænker på banker Iphone ned af tronen, som det er sket med motorola, nokia, osv - MEGET få (læs ingen) af den type har holdt sig på toppen i mange år. Nokia røg fra 1 til færdig på ganske få år. (og der sælges flere Android tlf end IOS stadigt mig bekendt ligesom Samsung er sælger flere telefonere end Apple - og tilmed øger i forholdet  - mener ca 6% i 2015 som yderligere øgning (Jeg har Iphone 6 så ikke min skyld Smile)

Google - har jeg sværere ved at udpege modstanderen, ud over monopol kampen - de står jo stærkt, men det er jo bare at se tilbage, der er vel ingen af den type firmaer som har været på toppen mere end 5-10 år - og hvorfor skulle det ændre sig.

Det er jo netop det typiske, at vi tager udgangspunkt i vor hverdag, og slet ikke kan tænke os, at noget helt helt andet kommer til. Det GØR det med sten sikkerhed - vi ved bare ikke hvad - det er det sjove i livet, men det er lige så sikkert som ammen i kirken eller hvad du ønsker

Henry Ford sagde det jo meget godt da han sagde, at hvis han havde spurgt folk hvad de ville ha, inden han kom ud med sin bil, så havde de svaret - Hurtigere heste. Vi kender helt enkelt ikke udviklingen ret langt frem viser det - og de som tror de NU kan se 5 år frem - er ude i at gætte.

Tidligt i 1940 sagde IBM president T J Watson flere gange, at verdens behovet for computere nok var 5 - og da US telegraph i sin tid blev informeret om telefonen, svarede de, at telegrafen over USA dækkede det fulde behov og at folk ikke havde behov for at tilføre tale. Det var jo intelligente mennesker, men få år efter så verden anderledes ud. 

Mit point er, at det har ikke ændret sig meget, og hvis vi tror Apple og Google er her for evigt (eller bare 10 år frem som størst) kan vi tage totalt fejl.

Internettet er nyt - Altavista var det store - noget nær eneste i 1996 om jeg husker ret - og vi er nu mindre end 20 år fremme og søgemaskinerne er skiftet rundt en del - OG min påstand er, at det sagtens kan se helt helt anderledes ud om 5-10 år - inkl. google, apple osv - så det er rent gæt hvad der faktisk sker.

Var det ikke det - så kunne vi jo alle lægge vores investeringspenge i Apple og Google - og ja -det kan være fint - eller ad h til :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John,

Jeg har i mange år sagt det samme som dig, men jeg er kommet i tvivl om de store i virkeligheden ikke er bedre stillet i dag, ift. deres forgængere (og en vis grad også nuværende konkurrenter).

Det der gør at jeg nu er i tvivl, er, at eks. Google og Apple ikke kun tilbyder services og produkter. De skaber den infrastruktur som vi alle bruger i dag, og infrastrukturer er større end produkter og services i sig selv, og er vanskeligere at udkonkurrere. Google har afdelinger som arbejder online, de laver biler, de hjælper os med at finde vej (mange bilers navigation er baseret på Google Maps), de regulerer varmen i vores hjem (Nest), de laver mobiltelefon platforme, de er koblet til vores TV (Chromecast), de hoster vores email, leverer vores dagligvarer, er ved at erstatte taxa'er (Uber, der er nu flere Uber chauffører end gule taxaer i New York) etc. 

Det samme med Apple, de har ændret den måde vi hører og køber musik på, vi kan bruge dem til betaling, de skaber sammenhæng mellem devices, de gør det nemmere for udviklere at lave nye services, de har fået den almindelige forbruger i cloud'en, laver styresystem til bilradioer etc.

De umiddelbare konkurrenter som eks. Samsung, Microsoft etc. sælger bare produkter og services. De skaber ikke en infrastruktur, og det gjorde tidl. konkurrenter som Altavista, Motorola etc. heller ikke. 

Og så har giganterne så mange penge, at de effektivt kan kvæle enhver form for konkurrence, og de gør det. Apple og Google nok især, bruger mange, mange millioner på patenter, som begrænser eventuelle konkurrenter. De opkøber startups som begynder at ligne noget der kunne blive en trussel, eller som kan indgå i deres infrastruktur. Jeg har set virksomheder blive opkøbt for milliard beløb, og derefter lukket, det er den power giganterne har i dag. 

Jeg tror at der skal mere til end banebrydende teknologi og nye ideer for at for alvor true giganterne. Man skal ikke kun konkurrere mod deres produkter og services, men mod deres infrastruktur som folk bliver større og større forbrugere af.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, at MobilePay vil være den førende danske i lang tid. Faktisk indtil, at nogle af de større udenlandske begynder at tage fat. Det kunne være Google eller Apple, der på en måde får lavet det essentielt at bruge når man benytter deres services. Der synes jeg ikke, at de er endnu.

Derudover skal vi have in mente, at Danske Bank taber penge på MobilePay. Når de skal begynde at tænke på, hvordan de får lavet det til en pengemaskine og skal indfører nogle mulige transaktionsomkostninger eller noget lign. vil de falde i popularitet. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror Swipp vinder på den lange bane pga. de tekniske forskelle. MobilePay giver Danske Bank et stort underskud, da alle transaktioner kører over Nets med tilhørende gebyr. Løsningen er gratis for brugerne - selv brugere som ikke er kunder i Danske Bank kan gratis overføre penge til hinanden. På et eller andet tidspunkt er de nødsaget til at opkræve et gebyr.

Swipp derimod er konto til konto transaktioner og er mere eller mindre gratis for de involverede parter.

MobilePay er størst lige nu, men det er en dyrekøbt sejr. I det øjeblik de begynder at opkræve gebyr vil der være mange som hopper over til Swipp.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg tror at der skal mere til end banebrydende teknologi og nye ideer for at for alvor true giganterne. Man skal ikke kun konkurrere mod deres produkter og services, men mod deres infrastruktur som folk bliver større og større forbrugere af.

det er jeg ganske enig i og det tror jeg så bare også andre kommer til. Jeg tror de andre kommer med anden og mere infrastruktur - formentlig noget helt andet - og jeg tror pris bliver - og er en stor del af det - Selve maskinerne skal ned i pris, men de vil i det hele taget være fuldstændigt ændret om 5 år - dække helt andre og større behov i helt andre former og funktioner. Vi får se :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)