Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkter og SEO-hjælp søges :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

For nyligt har jeg åbnet min webshop www.smukmedhelse.dk som sælger mineral makeup og naturlige neglelakker (bruger Shopify) og jeg sidder nu og skal skrive page title og meta description til hvert af mine produkter. Da jeg er meget ny indenfor SEO verdenen har jeg et par spørgsmål.

Er det en god eller dårlig ide at bruge den samme tekst til de samme produkter som bare har forskellige farver? For eksempel hvis jeg har 5 farver, men at det er den samme foundation fra det samme mærke? Eller skal ALLE produkter på hele shoppen have forskellige tekster når det handler om SEO? Hvis ja, hvor stor forskellighed skal der være? Er det nok med en anden formulering eller skal man virkelig være til at være kreativ og gøre alle tekster fuldstændig forskellige?

 

Håber i har nogle fif :)

VH Britt Morsing

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Britt

Der er en række forskellige løsninger på det problem du illustrerer. Problemet ved at genbruge tekster er at Google går ind og straffer siden for duplicate content med mindre man har taget de rigtige forbehold.

Med den opsætning du har valgt på siden nemlig at oprette et produkt for hver variant, så er min umiddelbare anbefaling at lave en unik beskrivelse for hver produkt. Hvor forskellige skal teksterne være? Generelt anbefaler jeg til folk når de skal skrive den her slags tekster, at man sørger for rent fysisk ikke at se på de tidligere tekster, og så skrive lignende tekster for de nærmest ens produkter, så vil de nye tekster have nok forskellighed fra de tidligere.

Du kan også lave andre løsninger:

1) Bruge stort set samme tekst på alle lignende produkter og indsætte en canonical, der peger på det produkt med den originale beskrivelse

2) Oprette produkter med forskellige varianter indlejret i selve produktet fx baseret på farve, størrelse eller lignende. Nogle steder vil denne løsning være på en og samme url og så er det helt problemløst, andre steder så konstruerer cms systemet flere forskellige urls og her er det vigtigt lige at checke op på om cms systemet laver canonicals.

Og der er sikkert også andre løsninger

Mvh

Laust

Partner - KH-Online.dk

Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laust :)
Tusind tak for input :)

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Britt,

Tillykke med din nye shop!

Som der også bliver skrevet her, ville jeg til hver en tid fraråde at lave samme beskrivelse. Helt generelt vil jeg også anbefale at lave én samlet side, hvis produktet alligevel er ens på nær farve. Derved har du mulighed for at sætte alle kræfter ind på den ene side, så du 'forhåbentlig' kan komme foran konkurrenterne.

Husk løbende at bruge Google Analytics til at måle på dine konverteringsmål - der ligger også meget vigtig information omkring hvilke produktsider der fungere.

Venlig Hilsen

Simon Østergaard.

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Philscan (Philippine and Scandinavian IT Services, Inc.) Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Britt, 

Stort tillykke med opstart af den webshop! 

Mht. til dit spørgsmål vil jeg heller ikke råde dig til at genanvende gamle tekster på nye produkter, idet søgemaskinerne desværre vil give din hjemmeside dårlige ranks, og den kommer til at ende på bunden. MED MINDRE - du netop bruger canonical URLs på de 'originale' tekster, for at sikre at søgemaskinen ikke stempler dine tekster som spam. Dette sikre din placering på søgelisten. 

Personligt synes jeg selvfølgelig at du skal skrive teksterne fra bunden af for at fremstå mere troværdig. I forhold til din SEO er dette også den bedre løsning, fordi søgemaskinen så identificerer flere unikke ord, der giver din hjemmeside en bedre ranking. 

Held og lykke.

Mvh. 

Shannon

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)