Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer jeg går med, men aldrig kommer videre med!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har længe gået med idéen om at starte min egen webshop, da jeg brænder for at være min egen chef og ikke sidde på et kontor og lave det samme de næste 65 år.

Jeg går selvfølgelig med en masse idéer om forskellige produkter jeg kunne sælge, men jeg kommer altid i tvivl om der faktisk er et marked for nogen af mine idéer.

Så jeg søger råd omkring at tjekke marked og bliver mere sikker på at der er et muligt marked inde for forskellige produkter?

Mvh - Kaare

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge noget der hedder Google Keyword Planner. Så kan du se hvor mange søger efter forskellige keywords.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok anbefale dig at lave en markedsanalyse, og så ellers vurdere om den pris du vil forlange for produktet kan konkurrere i markedet. Kræver selvfølgelig du kender indkøbsprisen for dit produkt.

Når du beslutter dig for at prøve ideen af, kan vi hjælpe dig igang for små penge med en billig webshop.
http://billig-prestashop.dk

Jesper

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært, for alle markeder ser lukket ud, men hvad slags webshop tænker du på?
En du kan leve af eller et bi projekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så vildt muligt prøvet at søge hele Google igennem for butikker med samme koncept, og der findes selvfølgelig mange. Men jeg ved bare ikke om man skal satse på det?

Jeg kunne godt tænke mig at sælge puder med tryk, normale puder og kvalitets puder :)

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan selvfølgelig altid lave markeds analyser eller branche analyser, og jeg kan godt smide nogle som du kan lave op, (Det man lærer på en HHX uddannelse) Men det er svært at vurdere et marked hvor man ikke kender konkurrenterne.

Men kan forstå du tænker på en Niche webshop, prøv i starten og købe lidt hjem eller lave lidt, også sælge det via f.eks. Facebook grupper.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jul 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Designkataloget.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt, så kræver det nogle markedsundersøgelser. Snak med målgruppen - Undersøg konkurrencen på markedet. 
De fleste markeder ser lukkede ud, grundet konkurrencen, men måske man kan finde en måde at gøre det anderledes på, og derved differentieret sig?

Der er muligheder på markeder med meget konkurrence, men det kræver ofte en lidt differentieret strategi at slå igennem. 

Det kan også være en god idé at være aktive i nogle forummer indenfor branchen, så vil man måske opdage noget som folk efterspørger, eller få en idé til at gøre noget anderledes. 

Mvh. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)