Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber du dine blomsterbuketter??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :-)

Jeg er i gang med at brainstorme på min drøm om at åbne egen forretning.

Min mand og jeg diskuterer i den henseende, hvor meget det betyder for kunder, selv at vælge de blomster der skal i deres buket.

Der er (som jeg ser det) mulighederne:

Online: En stor sammenslutning der gør det godt er fx Interflora, Her kan du bestille en blomsterbuket med levering, fx en "Tak buket i lyserøde nuancer til 250 kr." Det er altså en buket som du fx. kender farven på. Det er så op til den enkelte forretning, at fortolke en "Tak buket", ud fra hvilke blomster de har i deres butik, samt de stykpriser de nu opererer med.

Du kan ringe ned i din lokale blomsterforretning og bestille via telefonen. "-Røde roser, tak!"

Du kan troppe op i din lokale blomsterforretning og personligt vælge, hvad der skal i din buket

Du kan vælge den nærmeste tank station eller supermarked, der har færdiglavede buketter til billige penge

Hvad nu hvis du fik muligheden for at "være" i butikken via elektronisk løsning. Ville det være et plus for dig og noget du ville sætte pris på. Eller ligegyldigt/ have en meget lille værdi/ være for besværligt.

Er blomster, -blomster? betyder det intet hvordan buketten ser ud, bare modtager bliver glad og produktet tilnærmelsesvis ligner det produkt der er bestilt, til den ønskede pris? Eller betyder det meget, selv at have indflydelse på det færdige produkt?

Hvor meget betyder en buket for dig?? Hvordan køber du dine blomsterbuketter?

Jeg håber I har lyst til at dele jeres meninger med mig! :-D

De bedste hilsner, Maria

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fed ide! 

Sig til hvis du skal bruge hjælp til at udvikle den i praksis! 

Held og lykke med den! 

Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Tak :-) men først skal jeg jo lige have fundet ud af om hvad og hvor behovene ligger ;-)

Er der andre der vil gøre mig en tjeneste og give deres besyv med omkring hvordan I handler blomster?

På forhånd stor tak for alle svar!

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Hansen:
Er blomster, -blomster? betyder det intet hvordan buketten ser ud, bare modtager bliver glad og produktet tilnærmelsesvis ligner det produkt der er bestilt, til den ønskede pris?

Ovenstående er sådan jeg handler blomster på nettet via Interflora osv. - så bare det ligner nogenlunde, og modtageren bliver glad så behøver jeg ikke at have "video stream" eller andet

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvad jeg skal bruge blomsterne til.

Begravelser, jubilæer hvor jeg ikke kan dukke op ol. bestiller jeg typisk via Interflora, og udvalget/leveringen er OK.

De kan jo heller ikke tillade sig andet. Kunden har som regel efterfølgende kontakt med modtager og får at vide om det var en ok buket der kom frem.

Skal jeg på visit foretrækker jeg at købe buket/potteplante selv i enten ren blomsterbiks eller i nærmeste supermarked, som jo også efterhånden har et godt udvalg. 

Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Kan se du laver en forespørgsel på en problemstilling som måske ikke helt er hvad folk tænker når de er herinde. Men med det sagt, så lyder dit koncept som en rigtig fed ide, når jeg handler blomster som er meget sjældent, kan jeg ikke altid lade være med at undre mig over hvorfor bukkerne SKAL være forud defineret. Jeg syntes personligt selv det ville være skønt hvis jeg kunne vælge hvilke, antal og stil. Endnu bedre ville være hvis jeg også få et udvalg ud fra en given pris.

For lige at vende tilbage til hvorfra dine data hentes. Hvis du virkelig gerne vil have et svar og en solid research baggrund for dit koncept vil jeg anbefale dig at benytte dig af kvantitative såvel som kvalitative undersøgelser mere målrettet et medie der kan besvarer dine hypoteser.

F.eks. kan du gratis benytte google survey tool, poll maker m.fl. alt det kræver er blot en lille søgning på google "gratis spørgeskema" eller "online poll creator" (be creative). Der er masser af gratis online værktøj der kan give dig muligheden for at opsætte dit koncept med konkrete spørgsmål. Når det er på plads genererer du blot en url du kan sende til folk, på din facebook, linkedin eller via din email (når det kommer til undersøgelser har venner en større tilbøjelighed for at hjælpe med spørgeskemaer). Du kan enten vælge at gøre den fuldt offentlig eller mere begrænset og sende den til en ven, som du så foreslå at sende den til en af deres venner (kaldes snowball effekt) de mener ville være relevante for spørgsmålene.

Ikke helt hvad du efterspørger i dit indlæg men håber du kan bruge mit svar :)

mvh Yrsa

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yrsa,

1000 tak for dit svar! :-D det vil jeg dykke noget mere ned i!!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber jævnligt blomster gennem Interflora eller lign. sider. Jeg kan godt lide at der er forskellige buketter at vælge imellem og forskellige størrelser.

Jeg ville ikke bruge en funktion hvor jeg selv kunne sammensætte en buket, ganske enkelt fordi jeg ikke har nogen ide om hvordan man sammensætter en flot buket. Det er blomsterbutikken meget bedre til end jeg.

Hvis jeg selv skulle sammensætte en buket, kom den nok til at se underlig ud, og blomsterbutikken ville krumme tæer over at aflevere min buket til en modtager - måske ville de endda undlade at sætte deres klistermærker på :)

Måske et alternativ kunne være, at man fik mulighed for at vælge et par blomster som man gerne ville have i buketten, og så få vist buketter der havde de blomster. Eks. ved jeg min mor kan lide liljer, så hvis jeg valgte liljer, og eks. roser, så ville jeg kun få vist buketter som (foruden andre evt.) indeholdte liljer og roser. En slags søgefilter. Så har jeg selv foretaget et valg, og kan stadig vælge en standard buket som jeg ved ser godt ud.

Mvh Carsten



Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Maria Hansen:

Hej Dennis,

Tak :-) men først skal jeg jo lige have fundet ud af om hvad og hvor behovene ligger ;-)

Er der andre der vil gøre mig en tjeneste og give deres besyv med omkring hvordan I handler blomster?

På forhånd stor tak for alle svar!



Det behøver du slet ikke, mesteren har sagt god for konceptet ... så skynd dig i gang, før jeg hugger ideen og selv laver den Stick out tongue

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes tilgengæld, at det er en del af oplevelsen selv at sammensætte en buket - og gerne med lidt specielle blomster og grønt - for ellers er jeg bange for, at en buket hurtigt kan komme til at se alt for ordinær ud.

(-men jeg er måske heller ikke som folk er flest og kan finde på at pakke et blomkålshoved ind i celofan, fordi det er vist ret beset en blomst - og så kan man spise den, når man er 'færdig' med at kigge på den ;)

På samme måde er jeg ret vild med at forære folk en potte med krydderurter som f.eks. værtsgave, fordi de dufter godt og dem kan man også bruge.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)