Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lære nyt CMS system

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i en del år brugt og beskæftiget mig med WordPress, som jeg efterhånden mener jeg mestre ret godt. Man kan naturligvis altid blive bedre, så jeg stopper selvfølgelig ikke med at arbejde med systemet. 

Jeg kunne dog godt tænke mig at udvide mine kompetencer inden for webudvikling og derfor lære at beherske et nyt CMS-system. Her er det store spørgsmål så bare - hvilket? Jeg har kraftigt overvejet Joomla da det umiddelbart ligger lige til højrebenet. Dog tænker jeg at det er usmart at bruge tid på at lære et nyt system som ligner WordPress så meget. Så kan jeg jo lige så godt bare holde fast i WP. Jeg vil jo gerne lære noget som gør, at jeg kan tilbyde så mange forskellige løsninger så muligt - med andre ord; jeg vil gerne være så alsidig som jeg nu kan.

Har I forslag til hvad jeg kan eller bør give mig i kast med? :-) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo kaste dig over Umbraco. Det kan rigtigt mange ting og jeg har lavet flere løsninger i det... Men du får bedst udbytte af det hvis du kan kode i .net fordi der er mange ting der kan udvides i det .

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg har også overvejet Umbraco. Dog kan jeg ikke kode i .net - jeg kan højst HTML/CSS/PHP etc. Dog vil jeg gerne undgå for meget programmering, hvilket man jo næppe kommer uden om med Umbraco? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er standard makro'er som kan bruges out-of-the box. Men hvis du f.eks. sætter et site op for en kunde og denne har nogle særlige ønsker, så kan en programmør lave de funktioner der kræves og så skal han ikke sidde og bruge tid på at fedte med html og css :D

Så du kan sagtens lave et helt site uden at skrive én eneste linie kode.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle komme med en anbefaling ville det nok være at du kigger lidt efter et Open Source webshop system. Magento, PrestaShop, OpenCart eller lign.

Den specifikke årsag til dette, er at de systemer er bygget til det, hvilket betyder at når behovet en dag opstår i forhold til du skal udvikle en webshop, så har du også kompetencerne til dette i et system der er lavet til formålet.

Du vil så måske sige "Jamen det kan jeg da bare med WooCommerce til WordPress?" - og ja, det kan du i realiteten sagtens - hvis du blot har få varer og moderat trafik. Med det samme der kommer mange varer, funktionaliteter, besøg - så begynder WooCommerce at komme i knæ da det ikke er lavet til det formål - udover hvis du får lavet noget intenst performance arbejde.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen logisk grund til at du skulle lære Joomla, da det og wordpress ligger forholdsvis langt op ad hinanden. Så skulle det være fordi du valgte noget som Drupal, Umbraco, Typo3 eller lign.

Men det var lige min 5 øre!

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et rigtig godt bud. Jeg har faktisk tænkt de præcis samme tanker selv ift. Webshops, idet jeg på den måde både ville kunne tilbyde hjemmesider og webshops hvilket jo gør mig noget mere alsidig. Tak for forslaget! 

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Drupal er et godt bud.

Ikke nok med at Drupal Commerce kan skalere til større webshops, så bliver det brugt relativt meget i det offentlige (såvel i publiceringsbranchen). Det kan give dig noget job-sikkerhed og et fint alternativ til WordPress. Umbraco (og fx uCommerce) ville være et ligeså godt bud ift alsidighed. Men hvis du ikke vil gabe over .net så må Drupal være det helt rigtige sted at kigge.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne at se på integration af online services. Brugerne har mere og mere deres øjne rettet imod social services,  som linkedin, facebook, youtube, slideshare, twitter osv. Der er muligheder her for at oprette landingpages som driver trafik til de mange virksomheder som har brug for dette. God trafik giver god forretning og man skal kende de nøgleord som målgruppen efterspørger med. Det er ofte rigtigt mange longtailed kombinationer som ikke giver mening i et menuhieraki og derfor ligger det naturligt at bruge google som menuindgang med landingpages der skaber attraktion til produkterne eller servicerne.
Når man bruger EMBEDS så er det desuden nemmere at bruge andres informationer, så at det ikke hele tiden er noget man kommer med selv. Det giver også større validitet.
Prøv: http://iflowr.info/ til at samle social media embeds

Artikel:
https://www.linkedin.com/pulse/er-synlighed-noget-dig-jan-mikael-granner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)