Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlig privat køb og salg af domæner ???

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er vel ulovligt at sidde på super gode domæner, bare for at kunne sælge dem dyrt til nogen, der har brug for dem ?

Det sagde Hostmaster i hvert fald til mig. Og det er jo tilfældet med dette domæne.

Har lige haft kontaktet en anden, som er ejer af et domæne med samme navn, bare stavet med ae i stedet for æ. Det er et filmproducent selskab, som ejer domænet, og det bliver absolut ikke brugt. Hende jeg talte med om det sagde, at hun faktisk slet ikke var klar over, at de havde et sådan domæne. Hun vender så tilbage med en mail om, at ejeren tilbyder mig at købe det for 50.000 kr.

Det er sgu da noget svineri ! OG ulovligt ! Det er i samme kategori, som at kræve penge under bordet for en lejlighed. Det må man heller ikke.

Jeg ringer til Hostmaster i morgen og anmelder firmaet !

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68, selvom det er noget svineri og ulovligt, så skal du stadig igennem en klagesag, hvor du med fordel kan dokumentere at du er blevet tilbudt at købe domænet. DK-Hostmaster fratager ikke en registrator et domæne sådan uden videre. På nedenstående side kan du læse afgørelser truffet af domæneklagenævnet. Der er mange eksempler på ellers åbenlyse sager eller sager hvor der er krav om betaling af et stort beløb, hvor klager ikke har fået ret. Se fx sagen om domænet flyttekasser.dk. Slå koldt vand i blodet og overvej evt. et modbud, hvis du virkelig vil have det omtalte domæne. 

https://www.domaeneklager.dk/dansk/afgoerelser/kronologisk/2015/

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
OG ulovligt

Nej, det er ikke ulovligt at sælge .dk-domæner.

Det er til gengæld ulovligt at registrere og opretholde en registrering alene med salg som formål.

Thansen68:
Jeg ringer til Hostmaster i morgen og anmelder firmaet !

Det får du intet ud af. Du kan som tidligere skrevet indgive en domæneklage via følgende hjemmeside:

https://www.domaeneklager.dk/dansk/klagenaevnet/ 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis ! Det var også det, jeg skrev. At det er ulovligt kun at have et domæne for at ville tjene på det - indforstået uden selv at ville bruge det. Og det er jo tydeligvis tilfældet med begge disse domæner, for ingen af dem er aktive eller i brug.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
Ja, lige præcis ! Det var også det, jeg skrev. At det er ulovligt kun at have et domæne for at ville tjene på det - indforstået uden selv at ville bruge det. Og det er jo tydeligvis tilfældet med begge disse domæner, for ingen af dem er aktive eller i brug.
vel ikke hvis man bruger det som sin Email? Så kan man vel ikke tvinges til at skulle sælge det?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så har emails tilknyttet et domæne samme navn. Ergo hedder domænet www.fysioterapeuten.dk, så hedder din email xxx@fysioterapeuten.dk.

Jeg ved ikke, hvordan lovgivning om titelbeskyttelse helt specifik er, men jeg ville efter almindelig sund fornuft mene, at det heller ikke er lovligt i en email at kalde sig fysioterapeut, hvis ikke man er uddannet fysioterapeut.

Jeg har ikke læst alle eksemplerne fra klagesagerne, men vil umiddelbart mene, at der er stor forskel på et domæne som www.flyttekasser.dk - som i princippet kan benyttes af ALLE, og så et domænenavn med en titel, som er beskyttet. Det er selvfølgelig korrekt, som en af jer skriver, at man i princippet kan benytte websiden til at give information om fx fysioterapeuter i landet, hvis man har et domæne, der hedder www.fysioterapeuten.dk, men det mest sandsynlige er nok, at man ønsker at benytte det som behandler ELLER netop bare har det for at sælge det dyrt videre, fordi man ved, at det er eftertragtet med sådan et domæne.

Men jeg vil under ingen omstændigheder byde på et website, hvor ejeren foreslår 50.000 kr. For det første, fordi  jeg synes, at det er dybt uetisk at man sætter sig på et domæne på den måde. Den slags vil jeg slet ikke bidrage til. Dels fordi jeg slet ikke har den slags penge og selv om jeg havde aldrig nogensinde ville bruge dem på et domænenavn. Jeg er ret sikker på, at samtlige af mine kollegaer har det på samme måde, så ejeren får med stor sandsynlighed aldrig solgt sit ubrugte domænenavn. Ikke engang vores fagforening har budt ind på domænet.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
Jeg ved ikke, hvordan lovgivning om titelbeskyttelse helt specifik er, men jeg ville efter almindelig sund fornuft mene, at det heller ikke er lovligt i en email at kalde sig fysioterapeut, hvis ikke man er uddannet fysioterapeut.

Her tager du fejl for din mail må hedde lige hvad du ønsker hvis ellers du er ejer af domænet. så det kunne eksempelvis være info@konge.dk uden at du rent faktisk er konge.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg viste ikke konge er en beskyttet tittel  og det er det jo så heller ikke, så det er jo skidet eksempel - men hvis en webadresse tjener til ulovlig villedning vil jeg mene det er ulovligt  - f.eks advokat-jurist-johnhannover.com  tror jeg at jeg kunne få problem med - det ville kunne være villedende markedsføring vil jeg mene

Beskyttede titler - nyder en beskyttelse i sagens natur - 

HVIS fysioterapeut er beskyttet tittel, så er det nok sådan, at man ikke må reklamere med det i hjemmeside uden at være det, er jeg være ret så sikker på.

Det er vel let at høre foreningen for fysioterapeuter - sådan en findes vel - om det er tilladt eller ikke at bruge titlen i en reklamerende hjemmeside, uden at være uddannet (eller autoriseret eller hvad der kan findes) - Jeg aner ikke noget om beskyttelse af fysioterapeut, men deres forening gør

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen af dine argumenter er juridiske, og med den argumentation vinder du ikke en klagesag. 

Det er ikke ulovligt at handle med domænenavne, ej heller ualmindeligt.

Hvis ingen af jer har en ret til navnet, hvilket det ikke tyder på, med dit eks på en meget generisk betetegnelse. Så må vi forholde os til udgangspunktet som er "først i tid bedst i ret". For at fravige dette, skal du næsten kunne bevise at han har registreret dette alene med henblik på videresalg (warehousing).

Ellers er der den flyvske interesseafvejning i domænelovens §25. Vi kender ikke din modparts argumenter for registrering.. Som eks kan jeg nævne at nemid.dk ikke kunne overdrages under klagesagen, selvom 3 mio mennesker(sikkert flere nu) ville bruge denne adresse, som den mest naturlige side for det nylancerede "nem id". 

Alt i alt, der er ikke rigtig grundlag for at vurdere din sag, med de oplysninger, du fremkommer med.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg viste ikke konge er en beskyttet tittel  og det er det jo så heller ikke, så det er jo skidet eksempel - men hvis en webadresse tjener til ulovlig villedning vil jeg mene det er ulovligt  - f.eks advokat-jurist-johnhannover.com  tror jeg at jeg kunne få problem med - det ville kunne være villedende markedsføring vil jeg mene

Du blander desværre også tingene sammen. Jeg skriver om en mail adresse og du skriver om en domæne adresse. Håber du ved hvad forskellen er ?.

Hvis du ejer siden fysioterapeut.dk må du gerne have en mail adresse der hedder info@fusioterapeut.dk Det er så en helt anden sag hvad du må have på domænet fysioterapeut.dk

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)