Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt grøn indenfor affiliate marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går rundt med en idé hvor jeg er blevet anbefalet at bruge affiliate marketing. Har googlet udtrykket, så jeg er lidt med på, hvad det handler om. men meget lidt Wink

Når man bruger affiliate marketing, kan man selv vælge hvilke annoncer som skal på min side, eller kan jeg kun vælge genre/kategori? Og hvordan filen kommer man i gang!? Surprise

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 69
Fra  Skrotlortet.dk Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorina,


Du kan oprette en Wordpress hjemmeside, oprette en konto hos Adservice, indsætte annoncer fra dem, inde på din egen hjemmeside..! :)

Hvis så en besøgende klikker på en af annoncerne inde på din hjemmeside, og gennemfører købet, så får du procenter...! :)

Så er det bare lige det med at bygge en hjemmeside som har/får en masse besøgende!? :) Det er nok det mest arbejdskrævende aspekt af det hele...

- Men ellers er det grundlæggende er dét den mest brugte opskrift... :)


Vh. Deniz

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorina:
Og hvordan filen kommer man i gang!? Surprise

På såkaldte affiliate netværk, kan annoncører (firmaer, webshops og lignende) oprette sig og tilbyde ex. klikpriser eller betaling pr. lead (ex. 10% for hvert salg). Du kan så oprette dig som "partner", og annoncere for disse firmaer. 

Kort fortalt går det ud på, at du via et særligt link, kan linke til disse firmaers produkter eller service: og hvis en besøgende så klikker ind via dette link, og køber et produkt, så tjener du x % på salget (eller en fast klikpris - det afhænger af hvad firmaet har valgt at tilbyde). 

Du kan både linke via tekstlinks, bannerreklamer o.lign. - og der er flere affilate netværk, med mange typer annoncører. 

Et godt og rigtig velfungerende netværk er Partner Ads - prøv at oprette dig som partner, og se deres udvalg af forskellige annoncører. Der kan man selv finde hvilke firmaer man gerne vil annoncere for, ansøge dem (altså sende en anmodning om, at du gerne vil annoncere for deres produkt/service), og så ellers gå i gang med at linke til deres produkter. 

Nogle produkt-/service-kategorier er mere repræsenteret end andre, og det er ikke altid at man kan finde en relevant annoncør, som passer til det man selv skriver om - men har man besøgende nok, kan man jo altid prøve at tilbyde firmaer/shops direkte annoncering (uden om affiliate netværk). 

:)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)