Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det i det hele tage lade sig gøre at drive netbutik i DK..?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Fra  Bergs Aps. Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det i det hele tage lade sig gøre at drive en profitabel netbutik i DK.. ?

Ja selvfølgelig kan det det, og de danske netbutikker er nogle af de bedste i EU, MEN!

Jeg har nu i den del år haft butik som har solgt elektronik via nettet, start som fritid i og senere som fuld tid. ( uden at gå konkurs en eneste gang ;-)

Jeg har i gennem årene stiftet bekendskab med mange konkurrenter, både den gode og den dårlige slags.

Jeg har flere gange oplevet at persone bruge beskidte tricks, senest en person som var ansat ved en bilstereo konkurrent i Horsens, lave smæde kommentarer på vores facebook side, og han og hans venner har lavet så mange 1 stjerners at jeg måtte fjerne muligheden for at brugere kunne anmelde siden..
Faktisk var denne butik, i den kategori jeg troede var af den gode slags..

I december 2014 blev vores Trustpilot side ramt af op mod hundrede fup anmeldelser som var lavet via en proxyer i udlandet, selvfølgelig midt i den aller travleste uge i december ..
Vi måtte få Trustpilot til at spærre profilen indtil efter jul, siden røg på kort tid fra 9,6 i score til under 4, med alle mulige beskyldninger om konkurs, butikken tager dine penge og andre primitive kompromitterende tekster, som selvfølgelig havde til formål at knække den tillid vi lever af, kundernes tillid.
Det er selvfølgelig politi anmeldt, men politiet har vel ikke ressourcer til at grave sig igennem udenlandske proxy servere, det har jo ikke engang tid til at fange dankort svindlere..

Måske er det bare vilkårene eller hvad?

En andet ting er konkurrenter der flere gange går konkurs, mange af dem når selvfølgelig lige at ændre navnet på selskabet inden de lukker, for så kan de jo bruge det gamle navn igen i en ny butik, med nyt moms nummer, frisk momsblad uden gæld til det offentlige, og varelager der er købt billigt af konkursboet.

Konkurrenten fra Horsens en af slagsen :-), med en ejer med flere konkurser bag sig, men de er dog kun en af mange konkurrenter som i tidens løb har lavet "turn-around" flere gange.

Vi kender alle Getmore, og deres moms karrusel, forretningen var formodentlig slet ikke startet for at tjene penge...

Er fremtidens nethandel i DK afhængig af offentlige midler, iform af slettet moms og skatte gæld til disse konkursryttere?

Det kan jo ikke undre at distributørenere i DK har alt for høje priser, hvis de skal dække ind for dem der ikke betaler.

Og nu er moms systemet lagt op så butikken ligger inde med hele momsen, det blive vel jo et slaraffenland land for disse K-ryttere. ?

Kikker man på de seneste prognoser med handel over grænsen, så vil 50% af alt nethandel i 2020 går til udenlandske netbutikker
Ud fra det så syntes jeg at konkurrencen fra det udenlandske butikker er rigelig, Behøver vi disse butikker som via vores skatter og moms penge kan dumpe prisen under indkøbspris for senere at lave en "turnaround"

Eller er de ikke netop med til at flytte endnu mere salg til udlandet?

Med venlig hilsen

Henrik G. Berg

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,


Det dog godt nok noget af et tankevækkende og et noget dystopisk indlæg du har skrevet..! :)

- Godt gået...!

I bund og grund handler det vel om hvor meget man er villig til at kæmpe for det vel...?


Frank

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Fra  Bergs Aps. Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har sikkert ret Frank :-)

Vil man så bider man sig fast, køber genbrugstøj, og madvarer i "undgå madspild" montren i Føtex, bare for at kunne glæde sig over at kunderne få en god oplevelse også i det hårde tider...
Man bliver sku bare lidt "ond i sulet" når man kan se konkurrenten køre rundt i firma betalt Audi og hygge sig på sejlbåden, for dine skattekroner..

Men måske er det bare med til at tænde pitbullen... Super Angry

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg kan simpelthen ikke blive sur på disse konkurs ryttere som kører i deres store Audier osv. Alle ved jo det på lånt tid alligevel og får skat ikke skovlen under dem så gør karmaen det, eller begge dele.

Kort sagt med ærlighed kommer man længst sådan har det altid været og sådan vil det altid være.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at gøre sig unik - og om at sælge mere end bare "luder" produkterne (altså lav profit produkter). 

Man skal se en kunde som et fler-årigt projekt, altså man skal formå at sælge mere end bare en computer eller et headset til dem. 

Skabe indhold, også gerne socialt som rådgiver dem om det, for at sælge nogle af de produkter som der virkeligt er profit på. 

Der er ingen penge i at sælge en Ford Ka, til 70.000 kr for en forhandler. Men der er penge i det, når de kommer 5 år efter og køber modellen større - og i løbet af de 5 år, er der også lige service på bilen.. For ikke at tale om dæk, som der er god mark-up på. 

Se muligheder, kør forretningen knald professionelt - og forhandel dig til de bedste kredittider og rå-priser - så har du en chance. 

Det behøver ikke at være ulovligt, for at man har råd til at kører i en fed bil.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik du har sikkert haft nogle seriøse ufortjente udfordringer, men det er nu "sjovt" at en internet forretning piver over et hårdt liv i dk, når vi har et blødende detail liv af special butikker. Special butikker der bukker under stortset hver dag, grundet internetfantaster der fra et lager lokale på lars tyndskidsmarker ,med avancer der kun er en studerende værdig, skaber voldsom konkurrence for andre - nå ja plus lige med det der udland - som du selv nævner.

Det jeg vil frem til er, at man på internettet nok skal være ekstrem unik og yde en service der gør man kan overleve disse "online overfald" du har været udsat for og det er måske der humlen ligger for de "rene net forretninger" de møder kunden digitalt og har næsten kun deres pris som salgsargument.

Skal vi ikke i fælles front være enige om at der skal gøres noget for detailbutikker OG internetbutikker, hvis vi skal fastholde salget i dk.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej henrik.

det var dog en beskidt branche du har valgt dig... og jeg kan kun give dig ret i at det er hat og briller i bilstero branchen....

jeg var selv i den fra omkring 2003 til 2005 og kørte træt i det og solgte skidtet...

jeg var www.go-loud.dk ved ikke om vi var der samtidig men du kom så vidt jeg husker også omkring den tid.

men hvad jeg ikke oplevede af lort fra konkurrenterne:)

der var den gode gamle hifispeed med claus i spidsen... han skrev indlæg omkring jeg snød og bedragede på diverse forums... fandt dog frem til hvem det var fordi fjolset ikke fattede at bruge andre ip´er end sin egen:)

blev sagsøgt af ground zero fordi jeg brugte deres billede rog ikke købte produkterne til den fastlagte pris og solgte dem til den fastlagte pris ved den danske forhandler... droppede at bruge deres billeder og tog selv nogen:)

blev sagsøgt af audiobahn mener det var claus der stod bag men klarede den ved at købe produkterne i tyskland i stedet for usa... mage til overpris sat produkt skulle man lede længe efter!

viper alarm var os efter mig men de blev jordet af eu konkurrence myndigheder og så var der ro fra dem:)

generelt syntes alle de andre forhandlere jeg var en knallert fordi jeg parrallel importerede produkterne til en (tit) langt lavere pris end dem.... virkeligt nogen voldsomme priser de tog dengang... nu ved jeg ikke noget om markedet mere...

en ansat i en forhandler i esbjerg syntes også mit parrallel import var lige strengt nok... selvom han selv flyttede til tyskland for at få en fin motorcykel:)

til sidst kørte jeg træt i det og solgte skidtet for cirka hvad mit lager var værd og jeg var  ude af det...

der var dog flere grunde til at jeg stoppede... jeg havde ikke dankort på min shop og eneste betaling var overførsel eller efterkrav. og da jeg først bestilte tingene hjem efter de var bestilt skete der tit det at 14 dage efter jeg havde sendt varerne stod de udenfor min dør fordi idioten der havde bestilt det alligevel ikke havde pengene og jeg kunne smide det på lager og håbe nogen gad købe det:)

så kørte bare træt i alle problemerne:)

jeg havde et rigtigt godt navn da jeg solgte det og dem der købte det lukkede mit navn og startede op i deres eget... hvorfor har jeg ingen ide om.... men det må de jo om....

prævede for sjov at taste det ind nogen gange efter jeg havde solgt det... først gik det til den nye shop men senere han var der en konkurrent der havde købt domænet og linket det til sin egen... kan bare ikke lige huske navnet men mener det var noget gult og sort logo... fjols:)

jeg lavede også mange fejl dengang og lærte meget og derfor er jeg kommet dertil hvor jeg er nu.... men for satan det var trælst at skulle bøvle med alt muligt andet lort end at sælge mine produkter og give mine kunder en god oplevelse! så jeg kan 100% følge dig i hvad du mener og tænker... hifi-speed lukkede jo vist os et par gange.... og den kære claus fik vist os en lille tur på eb.dk:)

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk
www.go-loud.dk :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)