Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag - kan ikke se ændring?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

Jeg oprettede enkeltmandsvirksomhed sidste år, så det er første gang jeg er igang med min udvide selvangivelse.

Jeg fik et rimeligt skattesmæk på 15.000 kr. Det havde jeg da også regnet med, da det jo må være min virksomheds overskud jeg betaler SKAT af nu.

Jeg fandt dog ud af at jeg havde glemt at indberette det kørsel jeg havde foretaget. Jeg udfyldte det derfor, og den sagde at jeg fik rundt regnet 3.000 kr. i befordringsfradrag.

Derfor troede jeg nu, at jeg skulle betale cirka 12.000 kr. tilbage i SKAT, men sådan fungerer det ikke. Den siger nu at jeg skal af med 14.400. De 3.000 kr. i befordringsfradrag gav mig altså kun 600 kr. tilbage på den endelige regning? Hvordan kan dette være?

mvh Jeppe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe B. Jørgensen:
Jeg fik et rimeligt skattesmæk på 15.000 kr.

Fordi dit befordringsfradrag ikke modregnes i selve skatten men nedsætter din skattepligtige indkomst.

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Men hvis min skattepligtige indkomst nedsættes med 3.000, hvorfor reducerer det så ikke det samlede beløb med de 3.000. Jeg kan jo se hvor meget skat jeg har betalt, og hvor meget jeg egentlig skal betale, og det er så selvfølgelig differencen jeg betaler. Men hvis det beløb jeg skal betale falder med 3.000, burde det endelige resultat vel også det?

Igen, jeg er ikke skarp i det her :P

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)