Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med hjælpemidler - feedback ønskes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

I forvejen findes der vel efterhånden 100.000 danske webshops, og nu blev det så min tur til at åbne en :). Det er første gang, at jeg laver en webshop - eller en hjemmeside i det hele taget. Læringskurven har derfor været stejl, og jeg tager meget gerne mod alt feedback. I modsætning til en del andre kører jeg den ikke som hobby-projekt, men på fuld tid. Jeg tror på, at skal noget blive en succes, så kræver det en lang og hård indsats. Måske lykkes mit projekt - måske ikke - det finder jeg ud af indenfor de næste 6-12 måneder :).

Webshoppen

Min webshop handler med hjælpemidler til ældre, og har adressen www.livetsomsenior.dk. Den er åben, men dog stadig i test-mode - så man kan gennemføre bestillinger med et test-kreditkort.

Det tekniske

Hjemmesiden er lavet i Magento 1.9.0.1 med brug af Ultimo-themet. Den hostes af Magentohotel.dk, og jeg bruger ePay som betalingsløsning. Derudover har jeg koblet den op på E-conomic med et 2-vejs integrationsmodul, og jeg bruger pakkelabels.dk til generering af pakkelabels.

Jeg har - såvidt muligt - forsøgt at optimere hastigheden. På nuværende tidspunkt får den følgende scores:

Pingdom: 96/100 i performance grade og en load-tid på 2,07 sekunder

Google PageSpeed insigts: 86/100 for Computer og 72/100 for Mobil

SEO-venlighed

Jeg har forsøgt at lave on-page optimering i det omfang, som jeg har kunnet finde ud af på baggrund af alt hvad jeg har læst. Jeg har altså:

- Lavet unikke meta titles og descriptions for alle sider

- Selv skrevet samtlige mine produkt-tekster

- Undgået alt duplicate content (tror jeg)

- Navngivet mine billeder efter indholdet, og tilføjet sigende alt-tags

- Selv lavet lange tekster til alle hovedkategorier (fordelt på tekst over og under produkter)

- Tekst til underkategorier forbedres over den kommende måned - er på todo-listen

Mine egne tanker

- Billedet på forside-slideren er ikke optimalt. Jeg får nok en grafiker til at lave 2-3 gode slides for mig, som jeg kan starte ud med.

- Jeg har forsøgt at opnå et "troværdigt" udseende på hjemmesiden. Min målgruppe er pensionister, så det er vigtigt at fjerne enhver tvivl om hvorvidt hjemmesiden er til at stole på

- Jeg er ikke selv helt tilfreds med forsiden, men kan ikke helt sætte en finger på hvad det skyldes

Skyd løs med feedback :).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.livetsomsenior.dk/gaffel-med-haandtag.html nederst på siden står der "Der er ikke yderligere beskrivelse til produktet.". Hvorfor ikke bare fjerne det, hvis der ikke er nogle yderligere beskrivelse alligevel? :) Synes også headeren har et stort rum midt i det hele. :)

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Milossss :):
nederst på siden står der "Der er ikke yderligere beskrivelse til produktet.".

God pointe. Den nuværende løsning er valgt for nemheds skyld, men jeg bør fjerne den CMS-blok ved produkter, som ikke har yderligere information.

Milossss :):
Synes også headeren har et stort rum midt i det hele.

Ja, det har du ret i. Det er delvist bevidst, og delvist, fordi jeg ikke helt hvad jeg skulle putte ind der. Som nævnt er min målgruppe primært ældre, og hjemmesiden skal derfor holdes forholdsvist simpel og overskuelig. Jeg har tænkt på, at brugeren headeren til bedre at præsentere fragtpriserne, men var bange for, at det nemt ville blive for uoverskueligt for de besøgende, som er indenfor målgruppen.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heller ikke vild med din slider. Hvad med nogle fine fotos af ældre mennesker i aktivitet?

Synes også fotos af dine betalingskort øverst er lidt uskarpe, og der mangler et billede af indkøbskurven.

Lidt mere space imellem dine produktgrupper - det ser ud som om der mangler noget efter gruppen På Farten.

I nederste bjælke ville jeg slette OM OS og putte Omlivetsomsenior ind under Kundecenter.

Mvh

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

pl40:
Jeg er heller ikke vild med din slider. Hvad med nogle fine fotos af ældre mennesker i aktivitet?

Har selv tænkt på det samme - det må være næste skridt.

pl40:
der mangler et billede af indkøbskurven.

Der er da et billede lige til venstre for søge-funktionen? Hvis du lægger en vare i kurven bliver den tydligere.

pl40:
Lidt mere space imellem dine produktgrupper - det ser ud som om der mangler noget efter gruppen På Farten.

Der kommer 2-3 kategorier mere indenfor den første måned efter opstart, så hele bredden bliver fyldt ud :).

pl40:
I nederste bjælke ville jeg slette OM OS og putte Omlivetsomsenior ind under Kundecenter.

Point taken.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I min browser, google chrome, er der intet foto af indkøbskurv - bare tekst indkøbskurv :-)

Mvh Pernille

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

pl40:
I min browser, google chrome, er der intet foto af indkøbskurv - bare tekst indkøbskurv

Det lyder underligt. Jeg har selv testet i både Chrome og IE på flere computere, og i alle tilfælde er der et billede af en kurv lige til venstre for teksten.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, ikke hos mig. Man kan se, at der skulle være et foto, men ikke synligt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, ikke hos mig - man kan se, at der skulle være et foto tv for teksten, men det er der ikke...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

flot sidde synes jeg 

det  eneste jeg kan se der kan forbedres er at lave facebook logo i sine farver 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)