Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vælger man den rette på Elance?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har som noget nyt besluttet mig for at prøve Elance til at varetage en mindre opgave for mig. Jeg har hørt om mange gode erfaringer med at finde freelancere derinde, og har læst et par artikler om hvordan man udarbejder en ordentlig beskrivelse der tiltrækker folk.

Nu vælter det så ind med henvendelser fra alle mulige og det forekommer mig svært at se hvordan den rette udvælges. Naturligvis har jeg frasorteret størstedelen, da de enten var ude af stand til at kommunikere forståeligt, eller helt tydeligt havde enten misforstået opgaven eller kopieret et andet svar. Noget der ikke lader til at være unormalt på Elance.

Jeg står dog endnu tilbage med forholdsvis mange kandidater som virker attraktive, og jeg søger råd til hvordan man kommer frem til sin endelige beslutning. De har alle 5 (eller meget tæt på) stjerner og får god feedback og anbefalinger. Timeprisen er nogenlunde den samme, men det er ikke så afgørende for mig. 

Er der, med fare for at generalisere, nogle nationaliteter som det typisk er bedre at arbejde sammen med for os danskere end andre? De folk der byder er primært fra Indien, men der er også lidt fra Østeuropa, Pakistan og Sri Lanka. Er der en form for kontrol med om deres portfolio nu også er deres værker, og kan man komme ud for falske positive reviews? Hvor meget skal man lægge fx "Recommended Score" og at de er ID verificeret?

Min opgave består delvist i at programmøren skal komme med forslag selv, så det kræver en sjæl som kan tænke selvstændigt fremfor kun at modtage opgaver og ordrer. 

Jeg håber på input og tager gerne imod konkrete anbefalinger på personer/firmaer på Elance der beskæftiger sig med grafik- og webløsninger.

Hilsen Brian

Fra Humlebæk
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg valgte at slette min profil på Elance da jeg fandt det mærkeligt at man ikke kunne skrive personligt til de som lagde opgaver ud.  jeg syne måske også det er lidt underligt herinde at man kan byde offentlig på opgaver, men igen det virker lidt mere seriøst herinde. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for svaret, men Elance må næsten være opdateret siden du anvendte det. Jeg kan sagtens sende en privat besked til de freelancere som har budt på min opgave.

Hilsen Brian

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Dansk Kontorstole Forsyning Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Et godt råd - Lad vær : )

Det virker billigt at hyre en inder eller en anden fra Bangladesh men der bliver hverken lagt liv eller sjæl i det de laver for dig, dvs. i mange, rigtig mange af tilfældene er det meget ringe kodning + at de er mega aggressive på mersalg og "opdigter" behov som du rent faktisk ikke har.

Et godt råd: Find en dansk, betal prisen og nyd udbyttet : )

Dankontorstole.dk - Gode kontorstole til erhvev og private med fri fragt og tilfredshedsgaranti.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Kontorstole Forsyning:

Et godt råd - Lad vær : )

Det virker billigt at hyre en inder eller en anden fra Bangladesh men der bliver hverken lagt liv eller sjæl i det de laver for dig, dvs. i mange, rigtig mange af tilfældene er det meget ringe kodning + at de er mega aggressive på mersalg og "opdigter" behov som du rent faktisk ikke har.

Et godt råd: Find en dansk, betal prisen og nyd udbyttet : )

Det er jeg faktisk nogenlunde enig i. Det er faktisk svært - og koster mange penge at skaffe de rigtige kontakter. 

Jeg har speciliseret mig i projekt ledelse af programmerings opgaver, som bliver outsourcet - primært til Polen. 

Det er lidt dyere, end Bangladesh etc - men tilgængel kan de holde ord og levere kvalitet. 

Så enten find en dansker eller en dansker der kan styre de udenlandske programmøre for dig. 

Projektledelse kræver viden om programmering - således at man kan forholde sig til tingene og rette andre ting hvis de løber af sporet. 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål. :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg takker for rådet, men vælger dog at lade det komme an på en prøve. Jeg kan også finde mange som er meget positive overfor Elance, både danskere såvel som udlændinge.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

Tak for relevant input. Jeg fornemmer lidt at du nok arbejder med projekter i en lidt anden skala, min opgave er i den absolut simple ende - også netop for at prøve markedet an, og se hvordan det er at arbejde over Elance.

Jeg er sikker på at du har helt ret, når du skriver at større opgaver kræver forberedelse, viden og ikke mindst stor kendskab til programmørerne i den anden ende. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Jeg fornemmer lidt at du nok arbejder med projekter i en lidt anden skala, min opgave er i den absolut simple ende - også netop for at prøve markedet an, og se hvordan det er at arbejde over Elance.

Hej Brian, 

Jeg er frisk på lidt af hver - jeg har mange små opgaver i løbet af dagen - det holder mig skarp :-) 

Bare prøv det af.. Du kan alternativt prøve oDesk af, som jeg bruger indimellem.

Og hvis du har problemer, eller du bare har brug for en halv times "eftersyn" af et eller andet, der kommer tilbage - eller måske bare et par friske øjne, så er du altid velkommen til at skrive :-)  

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Brian

Jeg har rigtigt gode erfaringer med at bruge Elance, og du har ret man får nemt rigtigt mange tilbud og det kan være svært at vælge - de er heller ikke alle lige professionelle - men sådan er det jo nok uanset hvilke "forum" man benytter Wink

Jeg har samlet mine erfaringer/tips til hvordan man får valgt den rigtige konsulent i en blog-post som du kan finde her: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-offshore-konsulenter/ - Generelt kan jeg do sige at jeg af flere årsager foretrækker folk fra vores egen tidszone, så'n +/- et par timer. + at det selvfølgelig er et must at de kan tale et fornuftigt og flydende engelsk.

Håber du kan bruger den til noget - og har du nogle spørgsmål så er det velkommen til at sende mig en PB, så skal jeg gerne hjælpe dig.

Held og lykke 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tusind tak for dit input. Jeg smider den på til læsning senere. 

Jeg har lige skimtet hvad du har skrevet, og især dine tanker omkring matchende tidszoner mm. var jeg slet ikke kommet på. Det er skarpt og vil komme med i overvejelserne. 

Hilsen Brian 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)