Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med en lejer af lagerlokale.

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ROSTART:
RAVN, min pointe er at der ikke er etableret udsugning, som aftalt

Jeg kan ikke rigtigt se hvad du får ud af at gå til arbejdstilsynet for de kan jo ikke gøre udlejer noget - det er ene og alene dig der er ansvarlig for at arbejdsmiljøloven overholdes.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ingen kan gøre udlejer noget. Udlejer har altid ret. Derfor har lejer opsagt sit lejemål & ser frem til at komme væk.

1000 tak for gode råd!

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 09:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ROSTART:
I øvrigt er huslejen fuldt betalt, blot har jeg ikke fået det jeg har betalt!

Jeg kender ikke til den konkrete sag - men jo som udgangspunkt gælder det, som er indskrevet i en lejekontrakt! Spørgsmålet er så, om du er blevet "skriftlig lovet" en KOMMENDE installation af el, udsugning, toilet og vand eller at dette ER LOVET installeret ved indflytning i forhold til, hvad der SKRIFTLIGT er formuleret??? 

Mundlige aftaler kan du ikke bruge til noget, da lejeloven vil være hævet over disse. 

Min pointe er, at du betaler for en leje, INTET andet - installere udlejer efterfølgende ting i lejemålet, altså kommende installationer, kan han kræve en lejestigning.

Så uden at kende til sagen, har jeg lidt på fornemmelsen, at du får lige det, som du reelt betaler for!  

 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  InFuSols Europe Skrevet kl. 09:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ROSTART skrev vist at tingene han nævner står i lejekontrakten som ting udlejer skulle sørge for inden lejer flyttede ind.

Så er der jo ikke så meget at snakke om, så skal udlejer sørge for det.

Når det er sagt har lejer vist i frustration eller nød selv handlet mod reglerne.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 10:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Xtreme Fuel Tech:

ROSTART skrev vist at tingene han nævner står i lejekontrakten som ting udlejer skulle sørge for inden lejer flyttede ind.

Så er der jo ikke så meget at snakke om, så skal udlejer sørge for det.

Hvis tingene forholder sig således, kan Rostart omvendt afsende et påkrav om at disse straks skal installeres, ellers er han omvendt i sin gode ret til at ophøre lejeaftalen jf. erhvervslejelovens § 18 samt § 19. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 10:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Kære Allan og "Rostart"

Inden alt kommer til at handle om mudderkastning, etik og moral, så burde I bruge 5 min. på at læse erhvervslejeloven!

Herunder:

Må lejer IKKE nægte udlejer adgang!

Såfremt det ikke er aftalt skriftligt, kan lejer ikke holde husleje tilbage ved "uenighed"! 

Lejer har normalt den indvendige velligeholdesespligt - herunder muligvis også ved en vandskade! 

Udlejer er ikke forpligtet at anbringe tekniske installationer

og jeg kunne blive ved.

Når man indgår erhvervsmæssige kontrakter gælder helt andre forholdsregler end ved private lejekontrakter. Dermed kan man som lejer i et erhvervslejemål ikke altid stille sig tudende og stampe i gulvet og blot kræve og kræve, da man i erhvervsmæssige henseende selv er ansvarlig for lejemålet. 

Jeg ser således ikke udlejer som en "skurk" og lejer som "offer", men derimod parterne som nogle, der måske ikke har forstået den aftale, de juridisk fælles har indgået! 

Jeg dømmer ikke nogen af dem til at være skurk eller offer. Jeg er ikke ekspert i erhvervslejeloven. Jeg har heller ikke læst den lejekontrakt de 2 har indgået. Så vidt jeg ved, har man lov til at indgå aftaler om hvem der vedligeholder hvad og hvorfor udover det som som står i lejeloven, men hvis ikke der er nogle specifikke aftaler, er det selvfølgelig lejeloven der gælder.

Jeg har ikke kastet noget mudder, men blot skrevet at HVIS det forholder sig som ROSTART beskriver det, så synes jeg det er groft, og det har lov til at mene.

Som sagt jeg kender ingen af parterne, den kontrakt de har lavet, hvordan de virkelige forhold er, og derfor har jeg netop og skrevet "HVIS" det forholder sig sådan.

Små ord kan have stor betydning, og HVIS du er meget inde i lejeloven bør du vide dette.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
4.2 Det er særskilt aftalt, at der ved overtagelse af lejemålet etableres toilet -
Håndvask/armatur og toilet. Udlejer etablerer dette løbende i april mdr. og afholder udgiften hertil. Ovenstående er kopieret fra lejekontrakten. Ingen af delene er overholdt fa udlejers side, Lejen er betalt og opdateret til dags dato. Håber det opklarer tvivlen.
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 18:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ROSTART:
4.2 Det er særskilt aftalt, at der ved overtagelse af lejemålet etableres toilet -
Håndvask/armatur og toilet. Udlejer etablerer dette løbende i april mdr. og afholder udgiften hertil. Ovenstående er kopieret fra lejekontrakten. Ingen af delene er overholdt fa udlejers side, Lejen er betalt og opdateret til dags dato. Håber det opklarer tvivlen.

Ja hvis det er aftalt i en lejekontrakt, og det er ikke er sket, vil jeg mene at lejekontrakten er misligeholdt eller hvad det nu hedder i fagsproget. Det kunne være interessant hvis der kom nogen på banen, som virkelig er inde i sagerne.

Og med fare for at lyde som en politiker der sniger sig uden om, så er dette indlæg ikke mudderkastning, og ej heller dømmer jeg i hvem der er skurk og offer.

Udlejeren fik jo stor opbakning i starten af tråden, da vi kun havde hørt hans version, men det er altid godt at høre sagen fra den anden side også.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændre sagen betragteligt. Jeg kommer gerne med en mere uddybende replik senere på aftenen.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange yak, trusted Partner. Det ville interessere mig meget!

Aftale om installationerne er kopieret direkt fra kontrakten!

4.2 Det er særskilt aftalt, at der ved overtagelse af lejemålet etableres toilet -
Håndvask/armatur og toilet. Udlejer etablerer dette løbende i april mdr. og afholder udgiften hertil. Ovenstående er kopieret fra lejekontrakten. Ingen af delene er overholdt fa udlejers side, Lejen er betalt og opdateret til dags dato. Håber det opklarer tvivlen.

Ja h

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)