Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med en lejer af lagerlokale.

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, endnu engang Trusted Partner for gode råd!

Jeg vil gerne UD af lejemålet pr. 1.5.15

Meget gerne uden alt for meget bøvl.

Imidlertid svinger udlejer mellem at ville smide mig ud pr.1.2.15

Opfylde mit ønske om at forlade lejemålet pr., de 1.5.15

At tvinge mig til at overholde de 6 måneders opsigelse ifølge kontrakten, med fraflytning pr. 1.8.15

Da jeg har levet med manglerne i næsten et år nu, er jeg parat til at leve med dem, den sidste tid, jeg har på adressen.

Dette for at undgå et rend af håndværkere, for noget, jeg dårligt når at få glæde af.

Skal jeg alligevel fremsende påkravet?

Betale udlejers påkravsgebyr?

TAK!

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 20:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig ud af det lejemål hurtigst muligt, det lyder som om at udlejer ikke ved hvad han selv vil, og jeg kan være i tvivl om at det bliver anderledes.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Allan, det har jeg også måttet konstatere.

Han ved nu godt hvad han vil: At hive så mange penge ud af mig, som han kan, uden at levere!

Gode hilsner!

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 12:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ROSTART:

Skal jeg alligevel fremsende påkravet?

Betale udlejers påkravsgebyr?

Jeg vil helt klart rådgive dig til at "holde orden i dit" indtil du kan være ude af lejemålet. Så jeg ville betale påkravsgebyret, ja! 

Hvis du ikke fremsender en påkravsskrivelse og udlejer alligevel bringer manglen i orden, da kan du højst komme til at betale den aftalte leje. Udlejer forbedre intet - men bringer blot en mangel i orden.

Og så vil jeg anbefale parterne at udfærdige en skriftlig allonge til lejekontrakten med ophør pr. 1.5.15. Der er ingen grund til en opslidende tvist. 

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker endnu engang for de gode råd, som jeg vil følge.

Nu håber jeg bare jeg kan komme UD til d. 1.5.15

TAK!

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu betalt påkravsgebyret, således at jeg nu INTET skylder.

Nu stiller udlejer mig nogle ultimatum, som jeg er i tvivl om.

Jeg VIL ud pr. 1.5.15. 

Desuden er jeg ligeglad med de installationer, som nu PLUDSELIGT er mulige at etablere, efter jeg har kæmpet for at få udlejer til at overholde sin del af kontrakten i næsten et år.

Jeg kopierer udlejers mail & vil sætte pris på en mening fra Trusted Partner.

På forhånd tak!

 

Jeg ser heller ikke nogen grund til at trække denne tvist i langdrag, men jeg synes at jeg gennem den sidste tid har oplevet stor modstand og modarbejdelse af alt jeg har fremlagt. - Så hvis jeg skal bekræfte din fraflytning d.01.05.2015, vil jeg bede dig bekræfte følgende:

 

1) Du tillader elektrikerne adgang til lejemålet, så de kan tilslutte el-installationerne hurtigst muligt.

 

2) Du tillader fremvisning af lejemålet fra d. 16.04.2015 - 30.04.2015, hvis dette er nødvendigt.

 

Når du har bekræftet dette, hvis du vil bekræfte dette, vil jeg også meget gerne have dig til at tage stilling til hvilke af disse muligheder du finder mest attraktiv for de sidste mdr. i lejemålet.

 

A) Vi fortsætter den nuværende særaftale ang. lejemålet, hvor du betaler 2.500 kr eks. moms, indtil du fraflytter lejemålet.

Lejen vil ikke stige på baggrund af el-installationerne som elektrikerne færdiggør. (Dog forbeholder vi os ret til at at opkræve betaling for el, hvis el-forbruget overstiger 500 kr pr. mdr. efter lejekontraktens pkt. 6.2.)

Når el-installationerne er færdiggjort, vil der hurtigst muligt blive opsat udsugning i lejemålet. - Hvis du vil have udsugning direkte over dit arbejdsbord, for at opnå det bedste resultat, skal du selv sørge for at købe en billig flexslange eller andet, som kan trækkes fra væg til arbejdsbord.

Med denne løsning A vil der ikke blive etableret toilet og håndvask i dit lejemål, men du kan benytte toilet og håndvask i mit lejemål, når dette er færdiggjort. (Jeg kan dog ikke love en eksakt dato for færdiggørelsen af mit toilet, da dette afhænger af hvornår VVSérne har tid til at etablere dette.)

 

B) Vi fortsætter den nuværende særaftale ang. lejemålet, hvor du betaler 2.500 kr eks. moms, indtil toilet og håndvask er etableret. - Herefter vil lejekontrakten igen være gældende og lejen stige til 3.200 eks. moms. + forbrugsudgifter iflg. lejekontrakten. (Se venligst lejekontraktens pkt. 6.1 og 6.2)

Når el-installationerne er færdiggjort, vil der hurtigst muligt blive opsat udsugning i lejemålet. - Hvis du vil have udsugning direkte over dit arbejdsbord, for at opnå det bedste resultat, skal du selv sørge for at købe en billig flexslange eller andet, som kan trækkes fra væg til arbejdsbord.

Med denne løsning B vil der blive etableret toilet og håndvask i dit lejemål. (Jeg kan dog ikke love en eksakt dato for færdiggørelsen af mit toilet, da dette afhænger af hvornår VVSérne har tid til at etablere dette. Jeg vil holde dig ajour )

 

 

Hvis du har nogen spørgsmål eller kommentarer til fremsendte, bedes du skrive dem som en besvarelse af denne mail. 

 

 

 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nødigt til at være fast kommunikator mellem jer, hvorfor jeg tror der skal til at ske en afslutning af denne tråd

Vi er ved at nå så dybt ind i sagen, at denne ikke længere har relevans for offentligheden. 

Med betragtning i, at begge parter for så vidt er betinget indstillet på at lade lejeaftalen opsige pr. 1/5 og du ikke ønsker at gøre brug af et påkrav, da vil jeg se på en løsning, der er fordelagtig for begge parter. Herunder på grund af den meget korte tid! 

Herunder vil jeg foreslå udlejer den løsning, at grundet den korte tid tilbage, da betaler du den fulde leje kr. 3.200 ekskl. forbrug februar - april, hvorefter lejeaftalen ophører pr. 1/5. I perioden frem til 1/5 forbliver lejemålet i den nutidige stand.

Udlejer slipper således for at bekoste toilet, armatur og udsugning uagtet, at du betaler fuld leje. Til gengæld slipper du generelt billigere i husleje, da du ikke er forpligtet til den 6 måneders opsigelse.

Alternativt vil jeg takke ja til forslag A, da det må give mindst bøvl for begge parter. (Jeg forstår dog ikke formuleringen "men du kan benytte toilet og håndvask i mit lejemål, når dette er færdiggjort." - har I ingen toilet i ejendommen????????????????????Big SmileHmm

Udlejer har i øvrigt ret til at fremvise lejemålet til potentielle lejere i opsigelsesperioden. 

Men, men - lad ovenstående være konklusionen på striden - og denne tråd. 

Held og lykke. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er en helt klassisk situation, som lejer skal du _aldrig_ betale hele depositumet før du har set det færdige lejemål, og du skal betinge kontrakten af at lokalet er klart til tiden.

Jeg sider selv i en lign. situation hvor min udlejer lovede at lave tilslutnings-gangen 2-3 uger efter indflytning, dvs. Marts 2013 ... idag har vi stadig en gang med råt betongulv, gips vægge og andre halv-færdigheder. Vi har selv stået for oprydningen i gangen, og udlejer bliver ved med at smide affald i gangen.

Han lukker for varmen i gangen med mindre jeg eller min nabo lover at betale for den.

Fyret går ud fra tid til anden og efterlader hele bygningen i 6-12 graders "varme" sådan lidt afhængig af årstiden.

Husets elektrikker koblede 2 af vores stikkontakter fra sidste år da der skulle laves strøm til vores nabo, på trods af adskillelige henvendelser har de ikke fikset det endnu.

Udlejer lovede oprindeligt at indrette lokalet med køkken, toilet og 4 skillevægge mod at vi betaler byggeomkostningerne. Efter vi har skrevet under, og indgået aftaler med kunderne og derfor ikke kan bakke ud rejser udlejer til Spanien og bestiller et læs byggematerialer som bliver sat af ude i gården. Så stod vi der og blev nødt til at lære at bygge skillevægge og sætte køkken op. Hvilket betød en ekstra udgift på omkring 50.000kr til værktøj og materialer som udlejer havde "glemt" at bestille.

Vi har et par gange taget udlejer i at gå og snuse i vores ting (vi har videoovervågning).

Udlejer er helt fint til at være overbærende og tilbyde en masse ting mundtligt, når han så kommer hjem til sin pc får man lige den ene efter den anden sviner på mail.

Udlejer har fordoblet varmeregningen på trods af at vi har mere end halveret det område vi varmer op ifht. det oprindelige lejemåls kvadratmetertal.

Udlejer bruger hver en chance på at skrue op for huslejen, og enhver dårlig undskyldning på hvorfor han ikke overholder sine aftaler.

Det tog os næsten et år at få ham til at sætte lys op, sådan at folk ikke skulle finde ind til os i blinde.

3 ud af de 4 erhvervslejemål jeg har haft har fungeret på den måde. Så det gælder simpelthen om at ridser linierne op fra starten, slå i bordet og holde fast på at hvis ikke han leverer. Så kommer der ingen penge, og at hvis dealen falder på gulvet fordi han er for langsom  -  så er hans erstatningspligtig. 

Det er dyre lærepenge, og hver eneste gang jeg har sagt til mig selv "Ham her er en fin fyr ... han snyder sku ikke" så er jeg blevet taget i røven.

Så brug de penge en advokat koster, og sørg for at _alt_ er skrevet ned.

(Lad være med at spørge hvilke lejemål jeg henviser til, jeg svarer ikke)

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har desværre helt ret i at alt skal skrives ned. I mit tilfælde var installationerne skrevet i lejeaftalen. Heldigvis. Det gjorde så at jeg fik en beskeden lejenedsættelse. Det så udlejer så som en Carte Blanche til ikke at udføre arbejdet overhovedet.

Efterfølgende skulle jeg holde mig til hvert komma i lejekontrakten, ellers fik jeg påkrav med alle de gebyrer han kunne pladre på!

Man må konstatere at visse menneskers moral er rådden. Man kan kun advare andre mod at have med disse at gøre, ved ikke at indgå forretninger af nogen art med dem!

Desværre er der stadig nogen som ikke har forstået at det er udlejer, virksomheden, som skal gøre kunden tilfreds og ikke omvendt.

I sidst ende skyder de sig selv i foden, ved at ødelægge deres omdømme.....KARMA.

God vind.

Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Trusted Partner for din store hjælp & rådgivning i sagen.

Jeg vil meget gerne kvittere med et lille maleri, som du kan afhente ved lejlighed.

www.jensrost.com

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)