Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne virker pludselig ikke!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

har virkelig brug for hjælp.

Min webshop www.chikas.dk virker pludselig ikke, men går jeg ind i en kategori som nedenstående, så kan jeg godt komme ind. 

http://chikas.dk/12-ringe 

sætter jeg www foran linket, så virker det igen ikke. 

Nogen der har en ide om hvad der sker? Ham der har lavet shoppen, vil pludselig ikke svare mig - det er et kæmpe problem, at mine kunder pludselig får en hostingside istedet for min shop!

Finkena

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er supersimpelt at løse :-)

Du har fået en fil, der hedder index.html, som du blot skal slette eller omdøbe.   

Du kan gøre det i Filemanager i UnoEuros kontrolpanel.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har intet med hvad Gita Street siger.

men du skal ind i DNS indstillinger i kontrolpanelet og opsætte det. så www.chikas.dk  forwarder til chikas.dk 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund:
Har intet med hvad Gita Street siger.


Det plejer at være det, når der er den skærm, men nu kan jeg godt se at du har helt ret i at det ikke var problemet i det her tilfælde. Godt set :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge 2, det må jeg prøve. Undrer mig dog over, at det pludselig ikke virker, det har det da gjort de sidste 2mdr?

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej finkena

Jeg syntes det ser mærkeligt ud.
Den 9. november 2014 var dit domæne hostet hos unoeuro på en dansk server ifølge netnationen, men nu ligger dit domæne på en tysk server (clients.your-server.de).
Så medmindre du selv har været ved at skifte hosting udbyder eller selv har leget med DNS, ville jeg straks oprette en support sag hos unoeuro og forlange et svar på hvorfor dit domæne ligger på en tysk server. (unoeuro oplyser selv de hoster i eget serverrum i Danmark.)

Og ikke nok med det, men den tyske webserveren indeholder en gammel uddateret version af Apache der har store chancer for at blive hacket.
Hvilket selvfølgelig også er uacceptabel.

check af DNS: 88.198.48.203 --> static.88-198-48-203.clients.your-server.de

; Candidate name server: ns1.unoeuro.com
; Asked for chikas.dk, type ANY
; 360 octets from 94.231.108.100
; Response code: NOERROR
; Answer contains 7 answers to your query.
chikas.dk. MX 10 mail30.unoeuro.com.
chikas.dk. A 88.198.48.203
chikas.dk. SOA ns1.unoeuro.com. hostmaster.unoeuro.com. 2015010507 14400 3600 1209600 3600
chikas.dk. NS ns4.unoeuro.com.
chikas.dk. NS ns2.unoeuro.com.
chikas.dk. NS ns1.unoeuro.com.
chikas.dk. NS ns3.unoeuro.com.

Malware check fra securi:  http://sitecheck.sucuri.net/results/chikas.dk


 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif,

Ærligt, så kan jeg ikke helt finde ud af tingene.

Jeg aftalte med ham der lavede hjemmesiden, at han ville få lov at hoste den i 2015, da jeg fik en billig webshop lavet der.

Men jeg ved ikke hvor i cyberspace min side ligger, for min mail osv virker jo stadig hos Unoeuro, så jeg tænker at det ikke er flyttet endnu, men nu siger du noget andet.

Det var meningen vi skulle fortsætte samarbejdet her i 2015, men jeg har fundet en anden til vedligeholdelse af min shop, og derfor er jeg endnu mere i vildrede, fordi jeg ikke ved hvor min shop er!

Jeg skrev til ham der lavede shoppen, og han er dybt uenig i at den ligger på en usikker server - og jeg er - som du nok kan læse dig frem til, ikke teknisk overhovedet! :)

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej finkena

OK, så har du jo selv lavet en aftale om at flytte din webshop, så er det jo ikke unoeuro der har lavet fejl. Men din webshop ligger altså på en server i Tyskland, så ved du det. Det betyder heller ikke så meget for dine brugere i Danmark.

Og ja, du har stadig din post hos unoeuro. Om serveren er usikker eller ej, så tror jeg mere på sikkerhedsfirmaet end en for mig ukendt "hostingudbyder". Du kan selv se rapporten fra scanningen i linket nederst på mit forrige indlæg.

Sørg nu for at få en backup af din webshop som du selv har, så du senere har mulighed for at flytte den uden at skulle starte helt forfra, for så kan det hurtigt blive dyre lærepenge.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Andersen:
Sørg nu for at få en backup af din webshop som du selv har, så du senere har mulighed for at flytte den uden at skulle starte helt forfra, for så kan det hurtigt blive dyre lærepenge.

Jeg er helt enig. Sørg for at du ejer source koden, så du ikke kommer til at starte fra ZERO. 

Hvis intet er aftalt, så ejer programmøren, sit arbejde - og så iværste fald, vil han ikke lade dig flytte det fra hans servere (Worst case scenario) - men legalt. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg gøre. Kan dog ikke forstå at programmøren skulle eje min shop?

Finkena

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)