Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spring (ikke brugte) fakturanumre

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Må der være fakturanumre som ikke er brugt??

F.eks. at man har fakturanummer 52, 53, 54, 60, 61, 63 osv (bare et eksempel).

Forstår jo fortløbende som uden nogen form for "huller", men bliver mere og mere forvirret af mig selv må jeg indrømme. Måske man bare skulle hoppe i seng for en gangs skyld.

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må godt have nogle faktura numre som ikke er brugt. Du må også starte på faktura nr. 654 hvis du har lyst. Så længe numret er unikt for en given ordren er der ingen problemer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Hvis der er huller i nummerrækken, bør du kunne dokumentere, hvorfor nummeret ikke er brugt, f.eks.

annulleret faktura(057)eller hvad der numåtte være sket med et fakturanummer, som ikke er valid.

 

/Peter

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at mange med osCommerce webshops, kæmper lidt med at den laver nogle "hop" når folk har til vane at dobbeltklikke når de accepterer ordren.

 

Jimmy

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig en uddybende forklaring på dette - evt. hvis en revisor eller andet lige kunne hoppe ind. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at hvis SKAT vil se mine fakturaer, så ser de helst at der ikke mangler et nummer.

Lige nu har jeg nemlig fakturaer oprettet fra nr. 1, men jeg vil gerne ændre det, så fremtidige fakturaer fortsætter efter 1000 (det ser lidt bedre ud). Er dette muligt - må man det? Og kan man uden af det roder i min bogføring? :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har normalt ikke huller i min fakturarække, men hvert nytår starter jeg på et nyt forløb, så sagerne er nummererede i forhold til året. Sidste år altså 2012001, 2012002 osv. Og altså igen  2013001, 2013002 osv. i år.

Systemet advarer mig så om, at nu laver jeg huller i min faktureringsrækkefølge og det skal jeg så sige ja til.

HVIS jeg ved en fejltagelse kommer til at lave en nul-faktura på en kunde, så kan jeg til hver en tid finde alle mine fakturaer frem i mit system. Så printer jeg den faktura, der laver hullet, men som ikke har noget reelt indhold ud, og skriver på den at det er en fejl. Og så ryger den ind på sin plads i fakturamappen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal fakturanumre være fortløbende og uden huller, og har man huller bør man dokumentere det. Se her lidt nede også http://www.regnskabsportal.dk/faktura/faktura.shtml 

Man må GODT starte med nr 1100 hvis man synes det virker større - men de skal komme fortløbende uden huller, og et system bør ikke kunne skabe huller + hvis det gør bør man dokumentere hvad der sket - det er vist et kendt problem - som webshop systemet dog skal kunne sættes op til at håndtere kan man læse af div tråde

Årsagen til at der ikke bør være huller er naturligvis muligheden for at kontrollere enkelt, at alle fakturaer er i systemet og ikke nogen kørt ved siden af ned i privatlommen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dette er godt nok en ældre tråd. - men jeg prøver alligevel.

Har fået at vide at det ikke er fakturanumre der skal være fortløbende, men bilagsnumrene. - Kan det være korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

nej begge dele skal være fortløbende under året. Er der at f.eks. teknisk årsag sket et spring (bogholderi programmet sprang et nummer over f.eks. så må man indsætte note med forklaring, men begge dele skal ha fortløbende nummerering
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at bruge billysbilling da det matchede behovet i klinikken ret godt.  Uforvarende er jeg kommet til at skabe et hul på ca 100 numre, men da jeg kontaktede supporten for a thøre om jeg kunne ændre det fik jeg at vide det ikke var en mulighed (fornuftigt nok), men blev samtidig oplyst om at det ikke betød noget så længe man kunne forklare et spring, hvilket jeg kunne i dette tilfælde. Fik også at vide at der netop var flere virksomheder der lavede et hul for at camouflere deres regningsflow overfor kunder.

Det var en revisor hos Billysbilling der fortalte mig dette, men revisorer kan også tage fejl.

Vh Rasmus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)