Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refocus - Konkurs?

Side 4 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt indlæg, Jesper. Det er meget vigtigt at iværksættere husker på, at de faktisk kan drages til personligt ansvar, også selvom de har organiseret deres virtksomhed i selskabsform, hvis man ikke opfører sig som loven foreskriver. Det tror jeg der er mange som ikke er helt klar over ...

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er naturligvis klar over hvordan reglern er i forbindelse med en konkurs. Det har vi ret natuligt sat os ind i, med tanke på den situation vi sidder i lige nu. Vores advokat og revisor har været inde over sagen hele tiden, og de sikree at alt foregår, som det skal. Det ændrer naturligvis ikke på at der er nogle folk der kommer til at tabe penge på at vi går på røven. Det er naturligvis ikke noget vi er stolte af eller glade for. Men det er desværre heller ikke noget vi kan gøre noget ved.

Oxkjær og Jimmy, jeg har besvaret jeres fremsendte mails. 

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se på debatten at vi i mit firma ikke er de eneste der har problemer med Refocus/Cloaking.

Min kollega og jeg har også forsøgt utallige gange at kontakte både Refocus og Cloaking, da vi har lavet nogle oversættelser for Cloaking for lang tid siden. Så sent som for 14 dage siden bestilte de en ny oversættelse via Refocus, tilsyneladende velvidende om at de ikke kunne betale den, hvilket er meget beklageligt eftersom vi har givet vores freelance oversættere op mod 18.000 kr. for deres arbejde uden at få betaling fra Refocus/Cloaking.

Når vi rykkede for ubetalte fakturaer blev vi mødt med "vi overfører straks pengene" eller "jeg sender regningen videre til rette mand" og derfor troede vi, at det blot var en formsag at få pengene. En ting er at gå konkurs, en anden ting er, hvis man bevidst har bestilt arbejde hos andre uden at kunne betale for det. Det er sgu amoralsk.

Vi er nystartede iværksættere og derfor meget sårbare. For os er 2.600 euro rigtig rigtig mange penge. Spørgsmålet er, hvad vi gør nu? Vi kan ikke kontakte hverken Refocus eller Cloaking.

Mvh Stine

 www.comunica.dk

oversættelser, tolkning, spanskundervisning og tekstarbejde

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Stine,

Jeg kan kun være helt enig med dig. Vi er i samme båd som Jer; Vi har igennem længere tid haft nogle ubetalte regninger liggende hos Refocus.

Sagens konkrete detaljer har jeg ikke lyst til at lægge ud i et offentligt forum, da jeg ikke mener at det gavner nogen af parterne. Men vi er endt ved at vores advokat har sendt dem i retten, da alle former for henvendelser har været resultatløse.


Jeg kan kun anbefale Jer at tage fat i en advokat og høre hvad der kan gøres i Jeres konkrete tilfælde.

/Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine, jeg har fremsendt en mail til dig som svar.

Mvh. Kenneth Kromann

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, TAK for mailen! Kan du forklare hvad forskellen er på den mail, og den samtale vi havde for 1½ måned siden? Du fedter os af med at sige du kontakter os senere?! Kunne vi ikke også lige få tilknyttet en kommentar til at i leger gemmeleg for os?

 

 

Jimmy

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leger naturligvis ikke gemmeleg, men har haft utrolig travlt, og ikke været klar over denne tråd. Jeg står klar til at besvare alle dine spørgsmål hvis jeg får nogen via tidligere skrevne mail i denne tråd.

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

På refocus.dk står der i deres blog:

"... ReFocus har senere hen udtalt, at de i firmaet ikke længere tager Cloaking, men har lavet et datterselskab som skal stå for dette ”misbrug”. Navnet er som bekendt Cloaking System ..."

Nu ved jeg ikke om det er blevet oprettet som et datterselskab for så går det jo nok konkurs ligesom moderselskabet åbenbart gør, men intensionen er da tydelig.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Kromann og Macel Fuursted, jeg venter stadig på, at I vender tilbage, så vi kan få afklaret, hvordan vi får de penge, I skylder os!

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Kromann! Du skrev;

 

Hej

Jeg vil gerne kunne fortælle dig hvad det er der går galt. Det kan jeg desværre ikke før fredag aften. Vi har et statusmøde der hvor jeg forventer at få nogle helt konkrete svar at kunne give videre.

Jeg kontakter dig fredag aften efter mødet.

Med venlig hilsen
Kenneth Kromann

 

Nu er det mandag!!!! Har jeg et deja vu, eller har jeg prøvet prøvet det her før.

 

 

Jimmy

Side 4 ud af 12 (115 indlæg)