Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refocus - Konkurs?

Side 12 ud af 12 (115 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
- og nu spørger jeg så helt naivt:
Ifølge dig, Marcel har Iværksætterinden faktureret en forkert virksomhed ved en fejl - burde hun så ikke kunne fakturere den rigtige virksomhed, der fortsat eksisterer (og nyder godt, af det købte produkt?). Det ville jeg måske have foreslået dem. Faktisk ville jeg nok have reageret så snart jeg så en faktura, der var adresseret forkert.
Jeg ved ikke en flyvende kæft om konkursboer, men burde hun ikke kunne sende en kreditnota til det nu hedengangne Refocus og så sende en faktura til Cloaking Systems, der ifølge dig er den virksomhed der har bestilt og bruger varen?

I øvrigt er det en lille smule arrogant, at fnyse af at en nystartet enkeltmandsvirksomhed, kan mærke et tab på 12.000 kr., når man selv lige har brændt igennem et aktieselskab. (og i øvrigt også, hvis man ikke har).
Men hvis 12.000 kr. ingenting betyder for dig, så betal dog damen.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætterinde, hvis du har faktureret selskab A for udarbejdelsen af nogle tekster, og dette selskab ikke betaler, så vil ophavsretten til oversættelserne normalt forblive hos dig. Dette uanset om det er selskab B der benytter dem. Har du undersøgt det nærmere? Normalt overdrages licensen til brug af det ophavsretligt beskyttede materiale først ved betaling - så betales der ikke overdrages licensen ikke formelt. Hvis det er tilfældet kan du i det mindste kræve, at brugen af dine ophavsretsligt beskyttede oversættelser ophører - og du vil endda muligvis kunne få erstatning for et misbrug af dem, af det selskab som bruger dem uden at have en licens til det.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Utrolig ubehjælpsom brandslukningsstrategi.

Hyr dig en kommunikationsekspert Marcel, for det magter du vist ikke helt.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tak for dit input, Mikkel, jeg vil forhøre mig hos vores advokat om, hvorledes vores ophavsrettighed kan håndhæves, evt. via et erstatningskrav. Og hvad angår dit indlæg, Lone, så kan jeg kun sige, at jeg er helt enig.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Utrolig ubehjælpsom brandslukningsstrategi.

Hyr dig en kommunikationsekspert Marcel, for det magter du vist ikke helt.

 

Jeg prøver ikke at slukke nogen brand - jeg ønsker bare ikke falske anklager, og opfordrer dem der mener, der er tale om bedrageri om at køre det sagens gang istedet for at råbe op om alt mulig i et offentligt forum, som ikke gavner dem overhovedet... Jeg hjælper gerne folk, men synes heller ikke det er fair, at jeg skal betale folk med mine private midler - og hvis jeg ikke gør det farer de straks herind med "Jeg synes det er tid til at åbne tråden igen...". Det synes jeg er lavt og jeg vil ikke finde mig i det uanset hvor mange hug, jeg får. Jeg synes simpelthen ikke det er fair, at man skal rammes sådan fordi en virksomhed er erklæret konkurs - som i forvejen ikke er en ret sjov oplevelse.

 

Lone:

Faktisk ville jeg nok have reageret så snart jeg så en faktura, der var adresseret forkert.


Jeg giver dig 100% ret - og hvis manden, der sidder med bestillingen var den samme, som sidder med bogholderi, var det til at opdage en sådan fejl. Communica fik deres penge fra Cloaking System for oversættelse af hele Cloaking Systems hjemmeside, og fik senere bestilt en opgave i ReFocus til oversættelse af nogle danske tekster til tysk for én af ReFocus' kunder, som de desværre ikke nåede at få betaling for. Og nej, vi vidste ikke vi blev erklæret konkurs på det tidspunkt, da det så ganske fornuftigt ud. Og hvis Iværksætterinde mener vi vidste det, så har hun en sag på os... Men det har hun ikke og vi kan bevise, at vi ikke var ved at blive erklæret konkurs på det tidspunkt.

Omkring samme tidspunkt hvor en ansat bestilte den opgave, bestilte vi oversættelse af enkelte småtekster til Cloaking System, som de (fandt jeg ud af) fakturerede til ReFocus A/S istedet for Cloaking System... 

Men som vi fik at vide ville det se meget underligt ud, at der pludselig kommer kreditnotaer til konkursboet og bliver flyttet videre til en anden juridisk enhed (som det jo er, selv om mange forveklser de to virksomheder). Og jeg fnyser bestemt ikke af de 12.000. Jeg synes ikke det er sjovt at blive erklæret konkurs overhovedet uanset om det er 1.200, 12.000 eller 12 millioner der gør det - der er INTET sjovt ved, og ingen vindere i en konkurs :-(

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 12 ud af 12 (115 indlæg)