Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af international web-handel med forum-service/virtuel-service

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste faktisk godt dit link tidligere på dagen, der fik mig lidt afklaret med det hele.
Men er en revisor ikke helvedes dyrt?
Jeg har ca. 22.000kr månedligt. så at smide 5000kr af på revisor er en del, men måske en nødvendighed da jeg ikke har tiden eller overskudet til at stå for alt det regnskabs halløj.
Hvor skal man kigge efter revisor? 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger VIP forum adgang, hvilket giver adgang til at kunden kan bruge noget software der er til-berettet VIP medlems statusen, softwaren er snyd til spil, nærmere sagt kun 1 bestemt spil, så nu her hvor vi skal til at support 4 spil mere, ved jeg bare at jeg nok kommmer op og ramme de 500.000dkk årligt, og ja det skal så i hvert fald registreres og køreres 100% legalt. 
Jeg startede det i April, kun fordi jeg ikke kunne finde mig et arbejde, og har nu indtjent omkring de 200.000kr ulovligt, jeg har ikke rigtig tænkt over alvoren osv af det, samtidig vil jeg gerne have et CVR så det bliver lidt lettere at splitte virksomhed mellem privatliv da det kører mig helt i smadrer når det kommer til stress

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt lige ud af man ikke via Paypal kan godtgøre for hvor kunden kommer fra.
Så hvad så? Skal jeg bare betale dansk-moms? Ville i hvert fald være rart, at skulle registreres i hvert land virker så uoverskueligt.....
Og hvad hvis jeg sætter en IP blokade op så ingen EU-lande kan handle hos mig, ville man så kunne sige man kun sælger til uden for EU, tror kun 10% af mine kunder er fra EU, så synes det ville være trist at skulle betale f.eks dansk moms af 100% bare fordi man ikke konkret kan bevise det. 

For mig at se er det faktisk mere overskueligt at snyde-skat ved at få sig en off-shore bank konti og også mere sikkert faktisk i forhold til alle de fejl man kan lave i forhold til deres skal registreres i hvert land og alt den anden regnskab, gudskelov har virksomheden ingen reele faste udgifter udover 5$ til hosting månedligt. Ikke at det jeg vil gøre, men synes det vanvittigt at man skal over i den tankebane, aller helst vil jeg bare have styr på det hele, så jeg kan stolt flage med min virksomhed, hvis du forstår.

Jeg prøver at ringe til skat for at hører endnu engang og prøve at være lidt specifik og hører lidt blandt mine kontakter hvor jeg får fat på en revisor som jeg kan have et møde med omkring det hele.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de beløb du nævner forstår jeg ikke helt du ikke tager en god revisor der kan både sætte dig ind i det og- sætte det op for dig - og så

Menaboy:
Og hvad hvis jeg sætter en IP blokade op så ingen EU-lande kan handle hos mig, ville man så kunne sige man kun sælger til uden for EU, tror kun 10% af mine kunder er fra EU
Ja hvis du kan vise du ikke sælger til nogen Eu lande får du ikke EU told

Menaboy:
For mig at se er det faktisk mere overskueligt at snyde-skat ved at få sig en off-shore bank konti og også mere sikkert faktisk i forhold til alle de fejl man kan lave i forhold til deres skal registreres i hvert land og alt den anden regnskab,
Det kan jeg ikke se ville hjælpe spor. Det har intet med banken at gøre men med at du driver virksomhed i DK og bor i DK og dermed har DK driftssted og DK kontrol vil derfor underkende alt hvis ikke du kan vise du følger DK lov

Jeg vil da mene du sikrer dig kendskabt til landet der købes fra ved at køber skriver sit navn og sin adresse ved bestillingen - eller sætter kryds i en liste/vælger fra rullegardin

jeg tror der kommer klarere krav til dokumentationen, men til videre er det bestemt en løsning og så må systemet sættes til at håndtere det forskelligt momsmæssigt

Du kan registrere dig for alle lande i EU hos skat dk relativt let - det svære er givet bogføringen. Det er en generel EU regel og lidt til fordel for dig, for tidligere skulle du lægge danske moms 25% på - i konkurrence med selskaber der lå i Luxemburg typisk, med vist nok 5% moms. Hele formålet er, at sikre at selskaber (paypal - og mange andre) ikke lægger sig efter hvor EU momsen er billigst, men at forbrugeren betaler lokal moms uanset hvad

Søg en revisor - skriv du vil ha en med forstand på 1/1-2015 regler for ydelsessalg EU til personer  via www.agera.dk  og du er kørende

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu undersøgt og undersøgt.
Har snakket med 2 revisore, en bogfører, et par gange med SKAT medarbejdere, haft møde med en der selv har oprettet aktieselskab og driver 2x aps og et selskab der hjælper med at etablere off-shore firmaer.

Hvad jeg har kommet frem til er: Hold dog kæft hvor stiller den nye EU-regel danmark dårligt, angående mindre virksomheder som iværksætter projekter som sælger elektronisk leverede ydelser. Jeg kan godt se det hjælper de store fra at opholde sig i Luxumbourg osv. Men nu skal i hører:

Jeg vil have en virksomhed der sælger elektroniske ydelser på nettet internationalt. 
Efter de nye EU-regler på 1. Januar, skal jeg HVIS jeg tjener over 48.000kr af en periode på 12 måneder, hvilket jeg gør, jeg ved jeg nuværende laver månedligt det tilsvarende der er 300.000 pr år.
Moms-registreres i hvert enkelt land, selvom jeg ikke overskrider det enkle lands moms-grænse, så snart jeg overskrider Danmarks skal jeg os betale moms i andre EU-lande. 

Det betyder også jeg skal indrette mit system således at jeg kan dokumenterer hvor hver enkelt kunde kommer fra med addresse notering og have et system der forhindre mennesker i at bruge en falsk addresse, og dermed betale moms i hvert enkelt land igennem SKATs løsning eller ved selv at moms registrerer mig i hvert EU-land, fik jeg fortalte af en medarbejder i SKAT, hvor de selv ikke er helt sikre på hvad der er gyldigt dokumentation for kundens opholdsted. 
Det kræver os rigtig meget forvirret bogføring, hvilket vil koste extra hos bogføren eller revisoren.

Så her kommer det latterlige:
Hvis jeg så registrerer mig som et LTD i england hvilket kan gøres let igennem en partner der har styr på det for 8000kr. Med en årligt gebyr på 6000kr efter første år.
I england er moms-grænsen 67.000 pund. tilsvarende ca. 800.000kr hvilket vil sige jeg slet ikke skal skåne moms i EU eller i england bare en enkelt tanke.
Da det er elektroniske-leverede ydelser er der så lidt udgifter forbundet med det, så det at jeg mister fordelen at kunne trække moms fra på udgifter, gør intet. 

Derfor er min beslutning at jeg stifter et Ltd. i England. Det gør alt lettere + skaffer mig flere penge + er helt igennem lovligt.

Så hvis man enkeltmands driver en virksomhed som laver under 800.000dkk årligt og sælger elektronisk leverede ydelser, giver det bestemt ingen mening at befinde sig i DK, ved mindre man virkelig har brug for at kunne trække moms fra på udgifter.


 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bange for at du er forkert orienteret. Det er ikke DK momsgrænse 50 t eller den høje grænse i UK som afgør hvornår du skal registreres i de enkle EU land ved salg til privat. Med alt jeg kan læse er det gældende for alle afgiftspligtige personer - og afgiftspligtig er man så snart man sælger erhvervsmæssigt - helt uanset man er momsregistreret

Det er helt samme forhold med omvendt betalingspligt ved salg af IT B2B - Her skal der sælges uden moms til en person, hvis denne kan redegøre for at være afgiftspligtig - helt uanset momsregistrering

Jeg er derfor meget sikker på at det enkelte lands momsgrænse er uden betydning. Sælger man - som erhverv - ydelser fra et EU land til et andet, skal man registreres fra krone 1 i det land, helt uafhængig af eget lands momsgrænse. Ellers var det også meningsløst er jeg enig i

Læs http://europa.eu/legislation_summaries/taxation/l31057_da.htm  med f.eks CITAT 

Afgiftspligtige personer

Ved afgiftspligtig person forstås enhver, der "selvstændigt" og uanset stedet udøver økonomisk virksomhed uanset formålet med eller resultatet af den pågældende virksomhed. Ved økonomisk virksomhed forstås alle former for virksomhed som producent, handlende eller tjenesteyder, herunder minedrift og landbrug, samt virksomhed inden for liberale og dermed sidestillede erhverv. I det omfang lønmodtagere og andre personer er forpligtede over for deres arbejdsgiver ved en arbejdskontrakt eller ved et andet retligt forhold, som skaber et arbejdstager-arbejdsgiverforhold, anses de ikke for at udøve en selvstændig virksomhed. 

CITAT Slut

------------------------------------------------------------------------------------------

Det er derfor ligemeget hvilket land du lægger virksomheden i inden for EU i alle fald -FOR at kunne lovligt levere ydelser til en privat over EU grænser, skal man således være momsregistreret i ens land, uanset landets grænse for moms internet  - man skal være registreret fra krone 1 i det land man sælger til  uanset fra hvilket land og det lands momsgrænse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs også Beierholm - https://www.pwc.dk/da_DK/dk/nyt/skat/moms/assets/nye-momskrav-for-teleydelser-broadcasting-e-services.pdf  og det er garanteret sådan at det ikke har med DK eller UK intern momsgrænse at gøre, der skal registreres i hvert EU land fra krone 1 - så du må glemme UK og finde en teknisk løsning som givet kan laves. Det kan laves så kunden bare vælger land - samme pris uanset land, du får lidt mere fra Luxemburg kunde end fra DK kunde - gynger og karuseller - systemet udregner moms i det land der er valgt og bogfører efter det - du angiver bare prisen inkl. local vat

Beierholm udtog i citat:

I den forbindelse skal det også bemærkes, at der ikke er fastsat nogen bagatelgrænse
for, hvornår sælgeren bliver forpligtet til at afregne moms i et
andet EU-land. Momsregistrering og afregning af lokal moms skal derfor
ske allerede fra det første salg, uanset beløbet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke det står særlig direkte, altså kunne ligeså godt være formidlet sådan at PwC forventer modtageren/læseren af dokumentet er moms-registreret.

Har fået afvide af 2 forskellige skatte-medarbejder at: jeg skal betale moms i andre EU-lande fra krone 1, i så fald at jeg er moms-registreret i det land virksomheden er oprettet i, og at i Danmark skal jeg moms-registreres så snart min virksomheds omsætning er over 48.000kr uanset hvilket land disse penge kommer fra.

På Englands hjemmeside siger de noget helt andet, væk fra både hvad PwC siger og SKAT har sagt til mig:
"VAT on digital services will be paid in the consumer’s country, not the supplier’s country. It will be charged at the rate that applies in the consumer’s country."
https://www.gov.uk/vat-on-digital-services-in-the-eu

Det er meget forvirrende det her....... Men heldigt PayPal er i Luxembourg og min konto hos dem er en firma-konto, så så længe jeg lader penge stå jeg får ind, er der god tænke tid :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du får forkert besked. Dels er det registrering fra krone 1 hvis man sælger erhvervsmæssigt fra et EU land til et andet, og det har intet med landets momsgrænse at gøre (samme som nævnt med moms på f.eks. mobiltelefoner omvendt betalingspligt uanset køber er momsreg eller ej - eller køb af ydelser fra uden for EU fra f.eks. ikke momsreg virksmhed - hvor de også skal registreres selv for 1 krone import)

Det er garanteret fra krone 1 i det enkelt EU land der skal registreres uanset DK grænse (som ikke er 48.000 men i mange år har været 50.000 ?) eller UK grænse internt i landet. Alt andet ville heller aldrig ha kunnet blive vedtaget og havde jo slet ikke løst problemet med at man etablerer sig hvor momsen er lavest ved ydelsessalg, tværtimod, skat et nyt større - og så tossede er de trods alt ikke Big Smile

Afgiftspligtig person er enhver der driver handel, det har ikke med momspligtig at gøre 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)