Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

straffer google mange domæner på samme hotel ?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af alle jer mange søgemaskine og internet eksperter som kan hjælpe mig med et hurtigt svar.

 

Hvis man lægger flere domæner på samme hotel, ikke subdomæner men hoved domæner, vil de så på nogen måde blive vurderet lavere eller straffet i forhold til hvis de havde hver deres hotel?

 

Findes der på nogen grund til man ikke skulle lægge mange små webinfo sider på samme hotel?

 

Mvh

 

Rasmus

 

Nb. Og et spørgsmål som dette høre det til under søgemaskine opdatering eller hosting ?

 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Nej naturligvis bliver du ikke straffet. Der er ikke noget krav om at du skal have en dedikeret server til et domæne. Der er jo ingen forskel på om du har to domæner på samme server eller om du har ét og jeg har ét på serveren.

Det der kan have betydning er hvis du ønsker at det ene domæne skal drage fordel af det andet (via links mv.). Hvis dette er din ide så er det bedre at have det på forskellige servere. Men ellers klø bare på... jeg har pt. 11 domæner på samme server og det giver ingen problemer.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

 

Tak for dit svar. Bare for at være helt sikker på at jeg forstår det rigtigt.

Når man har f. eks 10 domæner på samme hotel. Har de så hver deres unikke adresse?

Altså liges som om der var på 10 forskellige aftaler på samme server.?

 

Nb. Andre er også velkommen til at give deres viden fra sig!

Rasmus

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Unikke adresse? Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener... Et domæne er jo en adresse, så hvis det er det du mener, så ja.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
   

Igen tak for svaret.

 

Jeg ved godt at domænet er en adresse, men den plejer jo på den ”rigtige adresse” det hvor siden hostes.

 

Host siden har vel også en unik adresse som google registrerer.

 

Så er det mit spørgsmål opstår, når en host server tildeler dig x – antal mb. Så må du jo have en adresse som viser at den plads er din. ?

 

Så f.eks. www. Test.dk ved vi ligger på de mb. Men nu lægger jeg så 9 andre domæner på samme plads (altså jeg betaler kun for et hotel), har den plads så samme adresse, eller svarer det bare til at jeg laver 10 separate bestillinger hos samme host?

 

Håber smit spørgsmål forstås….kan godt selv se jeg score top point for fremlæggelsen.

 

 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig helt korrekt forstået at domænet er adressen og dvs. at www.mitdomæne.dk er lig med en unik IP-adresse. Hvis www.mitdomæne.dk og www.ditdomæne.dk havde præcis den samme IP-adresse, så ville browseren ikke kunne finde ud af hvor den skal sende dig hen.

En IP-adresse består af 4 sæt tal xxx.xxx.xxx.xxx og på den samme server vil du opleve at de 3 første "sæt" tal ofte er ens, mens det sidste sæt er unikt.

Håber det giver mening.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet problem i at have flere domæner liggende på samme server, men hvis du begynder at interlinke dem på kryds og tværs, så er der bestemt risiko for at Google straffer dig.

Dansk forum om søgemaskineoptimering - Få gratis svar på dine spørgsmål om SEO.
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
  

Tak for din ihærdighed Mikael.

 

Men jeg tror vi taler forbi hinanden.

 

Jeg prøver lige igen.

 

Jeg kan vælge en host løsning til eks. 50kr. pr.md. hvor jeg kun kan have et domæne. jeg måske 10 domæmer  så altså betaler jeg 500kr pr. md. For mine 10 domæner.

 

Jeg kan også vælge en hostløsning til 100pr md og her kan jeg have 10 domæner.

Altså betaler jeg nu kun 100 for mine 10 domæner og spare 400kr. pr. md.

 

Nu spørger jeg så kan det skade mig/straffe mig i forhold til søgemaskinerne eller på anden måde at vælge det sidste frem for det første?

 

Eller er det i virkeligheden nøjagtigt det samme, bare billigere for mig.?

 

 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort svar: Nej (til det første) og Ja (til det sidste) Big Smile

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes.

 

Så lykkes det mig at forklare og får et svar.

 

Tak Mikael

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)