Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

straffer google mange domæner på samme hotel ?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
  

Hej dansearch.

 

Også tak for din kommentar.

 Hvis man nu har rigtig mange domæner på samme server, er der så en måde at undgå atblive straffet af google hvis alle de domæner linker til hinanden på kryds og tværs? 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle ting her der ikke fremgår helt klart - og lidt forkert ...

1) Der er forskel på straf og filltrering. Hvis man har en kaotisk webarkitektur straffes man ikke, men det kan påvirke filtreringen, så man ikke bliver så godt indekseret eller ranket som man burde.

2) Hvis du har mange domæner der er sat op til at vise det samme site (DNS'et til samme webserver med samme indhold) så VIL det give alvorlige problemer i søgemaskinerne, for de gider naturligvis ikke have det samme indholod indekseret under 10 forskellige domæner, så vil de på et tidspunkt slette et eller flere eller i værste fald dem alle af deres indeks. 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Det er nemlig helt korrekt forstået at domænet er adressen og dvs. at www.mitdomæne.dk er lig med en unik IP-adresse. Hvis www.mitdomæne.dk og www.ditdomæne.dk havde præcis den samme IP-adresse, så ville browseren ikke kunne finde ud af hvor den skal sende dig hen.


Det er vist ikke helt korrekt. Du kan sagtens have flere domæner tilknyttet samme IP-adresse, en Delt-IP. Men du kan også have en IP-adresse tilknyttet kun ét domæne. I så fald taler vi om en dedikeret IP-adresse, og du vil eksempelvis kunne indtaste IP-adressen i browseren i stedet for domænet.

Hos eksempelvis Surftown kan du købe et privat og et erhvervs webhotel med mulighed for op til 20 domæner. Men du har kun mulighed for dedikeret IP-adresse (1 ip til 1 domæne) med erhvervsløsningen.

http://www.surftown.dk/default.aspx?docid=9e37ad49-b12d-4299-b541-0ed7579542d3#erhverv

Om Google straffer dit domæne for at dele IP-adresse med andre domæner ved jeg ikke noget om. Det håber jeg i hvert fald ikke.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
  

Hej Mikkel

 

Det du skriver er jeg med på.

 

Det jeg er ved at laver, er side der hver især har deres unikke indhold.

 

Hver side omhandler forskellige personer og info om disse.

 

Men mange af de personligheder det drejer sig om har meget til fældes vil det være naturligt at linke fra mellem alle siderne.

 

Og det vil ifølge svarene i denne tråd være mest økonomisk at have alle sider hostet på samme server under en eller flere løsninger som tillader mange domæns på samme hotel.

 

Så da det på ingen måde er et forsøg på at snyde google, men siderne har indbyrdes relevans for hinandens læsere, vil jeg opfatte det som en straf hvis google eller andre søgemaskiner, giver lavere side rang, bare fordi jeg vælger en for mig billigere hostløsning.

 

Så derfor spørgsmålet vil/kan det være tilfældet?

 

Og hvis ja kan det så undgår.?

     

 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
  

Nu efter at have postet ser jeg Kjaerbo indlæg.

 

Og sådan som jeg læser det er det vel lidt det samme spørgsmål?

 

Men lige det der med surftowns ip forskelligheder, var lige lidt teknisk en jeg forstod det.

 

En som vil forklare?

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> løsninger som tillader mange domæns på samme hotel.

Alle de løsninger jeg har set med dette giver problemer i søgemaskinerne, fordi der ikke er sat ultimative spærringer op mellem domænerne, så de samme indhold kan tilgås via forskellige domæner. Det er en meget usikker måde at gøre det på.

Dertil kommer så, at links mellem disse sider vil have meget lille vægtning, hvis de alle ligger på samme IP - de vil vægte højere hvis de ligger på forskellige IPs og helst forskellige IP C-klasser

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

skovkjer:

Men lige det der med surftowns ip forskelligheder, var lige lidt teknisk en jeg forstod det.

 

En som vil forklare?



Privat webhotel med 10 domæner. Så har alle domæner samme IP-adresse (delt IP-adresse)

Erhvervs webhotel med 10 domæner. Så kan du have 1 IP-adresse pr. domæne (dedikeret IP-adresse)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg forstår det her rigtigt, så vil problemet være meget større med den private løsning, hvorimod på erhvervs løsningen har hvert domæne deres egen ip adresse. ?

 

Hvordan laver man en spærring mellem ipadresserne ?

 

Og hvad er IP-C klasse?

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en spærring mellem IP adressere jeg snakker om - men mellem domæner. Det er meget enkelt: Man må ikke kune se den samme indholdsside fra mere end en URL - et domæne. Hvis det kan lade sig gøre, har du et problem.

C-klassen er de første 3 ud af 4 grupper af IP nummer 212.212.212.111 - her fremhævet i fed.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har eks. 4 hjemmesider, med hver deres domænenavn, forskelligt indhold og på samme IP nummer er der ikke noget galt i det.
Men har man derimod 1 hjemmeside som kan være eks. et webhotels, som er sponsor for 4 andre hjemmesider på samme IP nummer, giver det problemer med Google.
Forstået at hvis flere hjemmesider på samme IP nummer, linker til hinanden eks. via et sponsor banner, trækker det ned hos Google.

/Nis

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)