Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber vi opmærksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Efter en længere periode som "anonym-bruger" herinde på Amino, har jeg endelig bestemt mig for, at oprette en bruger, og sørger derfor råd/tips og tricks fra garvede iværksættere.
I forbindelse med et kommende projekt, som min partner og jeg arbejder på, kunne vi rigtig godt tænke os at hører, om nogle af jer har erfaring med hvordan man skaber opmærksomhed omkring en virksomhed, som endnu ikke er lanceret endnu? Siden er lige nu under udvikling, og forventes klar til beta indenfor 14 dage - med yderlige funktioner under udvikling.

Vores projekt er et stykke software som kombinere kommunikation med virksomheders kunder og fuld frihed, både indenfor design og tilpasning - tilknytning af op til 3 links - således at det passer præcis til hver enkelt virksomhed.
- Vi har naturligvis ikke opfundet den dybe tallerken, men vi mener dog at vi har forbedret et nuværende produkter på markedet, på en masse parametre, og vil naturligvis meget gerne vise jer de første fremskridt af siden, inden alt for længe. 

Håber at I gider bruge lidt tid på, at dele ud af jeres guldkorn.

Ha' en dejlig dag! :-)

Venlig Hilsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget i kan starte med, er at snakke med jeres nærmeste om projektet. Fortæl dem hvad i laver og de vil se hvor begejstret i er for projektet. Hvis det lyder spændende, så vil de naturligt også fortælle det videre til de relevante personer. Det er, som jeg ser det, nok sværere at få spredt et budskab om en produkt som henvender sig til virksomheder, fremfor privatpersoner, da det ikke er relevant for mange af de personer man til daglig omgås.

I kan selvfølgelig også lave en slags teaser for projektet, men igen tror jeg det er svært at fange virksomheders opmærksomhed med et produkt der ikke er lanceret.

Mvh.

Lasse R. Ravn

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Mange tak for svaret, det var super brugbart! Vi er fuldstændig enig i dine tanker, det er nok sværere at skabe opmærksomhed til et produkt som endnu ikke er lanceret, især når det er til virksomheder. 
Vi har været i kontakt med nogle er vores nærmeste, og har også planer om, at "invitere" omkring 8 virksomheder ind i vores BETA, som en slags testvirksomheder, og som "referencer" til siden - ligenu er vi på 1 virksomhed som har sagt ja til at hjælpe os, så det er super dejligt :-)
Igår snakkede vi desuden med en support manager fra en mellemstor virksomhed, som kom med nogle yderligere features / forbedringer af nuværende features. Det var super dejligt, at han gad bruge tid på hjælpe os, og nævnte blandt andet, at dette var nogle features som han savnede ved deres nuværende udbyder.

Ha' en super dag!

 

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Teamagent Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker at i kan hype det. Evt. lave en facebook side, hvor i sætter noget i gang. Måske noget mystik, som kan sætte gang i folks nysgerrighed. Spred ordet, gennem venner og familie. Overbevis dem om hvor fed en idé er og innovativt det end måtte være. Det får folk til at snakke videre, og fortælle historien og levér lettere informationer videre, såsom et nemt navn eller jeres navne osv. 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aggetdkk, 

Mange tak for svaret! Vi havde faktisk overvejet at gå den vej, men var lidt itvivl om hvordan og hvorledes vi kunne gøre det. Men nu du nævner det, kunne det da sagtens tænkes, at vi lige skulle ligge tankerne lidt i blød, og forsøge at give den gas, på den måde. :-)

Venlig Hilsen
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Aggetdkk:

Tænker at i kan hype det. Evt. lave en facebook side, hvor i sætter noget i gang. Måske noget mystik, som kan sætte gang i folks nysgerrighed. Spred ordet, gennem venner og familie. Overbevis dem om hvor fed en idé er og innovativt det end måtte være. Det får folk til at snakke videre, og fortælle historien og levér lettere informationer videre, såsom et nemt navn eller jeres navne osv. 

Som jeg også kom lidt ind på tidligere, så synes jeg også dette generelt er en utrolig fed måde at markedsføre et koncept på, da mange generelt er utroligt nysgerrige angående produktlanceringer. Jeg tror dog det er svært at lave dette når virksomheden handler på B2B-markedet. Jeg skal dog på ingen måde kunne sige om det forholder sig sådan, fordi på den anden side, så er det vel også personer med Facebook som sidder i bestyrelser og ledelsesposter i virksomheder der kunne være jeres næste kunder - hvem ved? ;-)

Mvh. Lasse Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I ikke er så prøvede i PR, kan i som nævnt i andre svar prøve jeres kommunikation lidt af på de nærmeste og se hvad deres respons og forståelse er for jeres produkt, og så tilpasse kommunikationen.

Hvem henvender i jer primært til? (segmentering)

Hvilke billige (regner med at i har et begrænset budget) medier benytter disse virksomheder? Hvis i er skarpe på segmenteringen er det nok lettere at snakke om at få en artikel, evt. i et magasin knyttet til en branche. Hvis i har lidt held og udvikler jeres kunnen, kan i evt. forsøge jer med større medier senere.

Det kan være du kan søge lidt inspiration i Martin Thorborg's materialer, han er helt tosset med PR.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid svært at lave PR med en begrænset budget, for en ny og ukendt virksomhed, som i øjeblikket kun har et BETA produkt på trapperne. Det kan dog lade sig gøre, i et vidst omfang hvis man er kreativ og dygtig.

Ikke for hverken at være lyseslukker eller pessimist, men jeg tror umiddelbart ikke på at få spredt ordet gennem familie og venner, med det marked som i er på. Facebook kan være en vej at gå, men henvender sig i mine øjne også med til et B2C marked.

Alt efter jeres budget og hvor mange resurser i generelt vil bruge på det, så vil jeg foreslå at lave en presse meddelelse eller nyhedsbrev hvori i forklarer om jeres produkt, hvad det kan og hvorfor det er bedre end konkurrenternes. Dette kunne også gøre gennem en video på Youtube. Ingen af ovenstående er svære at lave, udfordringer kommer i at nå ud til jeres kunder. I er nød til at lave en grundig segmentering af branchens, både i forhold til jeres kunder og konkurrenter. Hvor finder jeres kunder information. Hvilke medier bruger de, og fokuser derefter på disse. Ud fra en B2B perspektiv, tror jeg umiddelbart mere på Linkedin, Twitter og måske pinterest

Vil i forsøge at komme ud gennem aviser, tidskrifter, magasiner eller lign. så vil jeg nok vælge at fokuserer på de lidt mindre af slagsen. Ved at tage kontakt med en seriøs tilgang og noget godt og gennemarbejdet materiale, kunne i være heldige at et mindre tidsskrift (måske lokalt), kunne være interesseret i at skrive om jer unge iværksættere. Iværksættere historier og i særdeleshed succeshistorier er altid et hit i medierne.

Som du selv er inde på er det en fantastisk god mulighed hvis i kan få potentielle kunder/virksomheder til at deltage i et arrangement i holder hvor i fremviser produkt og netværker. Den idé ville jeg uden tvivl arbejde videre i hvis i mener at have resurserne til at holde et seriøst g professionelt arrangement for jeres (forhåbentlig) kommende kunder.

Men jeg tror nøgle til jeres udfordringer er segmentering, og udarbejdelse af en klar kommunikations strategi på baggrund af denne. I har formentlig ikke mange midler at gøre godt med (hvis i er som nystartede er flest), det er derfor essentielt at i bruger de mest effektive måder at ramme jeres målgruppe på. Godt og gennemarbejdet segmentering, strategi og planlægning kan spare jer for rigtig mange unødvendige kroner og spildte arbejdstimer.

Held og lykke med projektet! Jeg håber snart at kunne læse endnu en succes historie om nogle dygtige og initiativrige ildsjæle som gjorde det "umulige" ;)

Med venlig hilsen

Morten Sørensen

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! 

Mange tak for alle de mange gode input, de har allesammen været super brugebare, og vi er allerede igang med at kigge på de forskellige muligheder som i forslog.
Efter at have læst jeres forslag er vi kommet frem til, at vi vil forsøge at kombinere både facebook og brugen af test-virksomheder. Vi er kommet frem til, at det bedste ville være, naturligvis at have nogle forskellige testvirksomheder tilknyttet, således at vi har mulighed for, at bruge deres tanker på hjemmesiden. Disse tanker vil vi derved blandt andet også bruge til, at skabe opmærksomhed til vores facebook ved at kombinere disse udtaleser med noget lækkert grafik, således at der både er nogle tanker bag konceptet, set fra andres perspektiv kombineret med noget fangende grafik. 
Efter at vi har fået udtaleser for de forskellige virksomheder vil vi, som Morten nævner, helt sikkert få send pressemeddelser ud til medier som vi mener vil passe bedst til vores koncept. Som der bliver nævnt henvender Facebook sig måske mest til B2C, hvor pressemeddelser sendt til de rigtige medier, måske henvender sig mest til B2B.

Igen, mange tak for hjælpen, det er altid super rart at folk gider bruge tid på at hjælpe :-) 

Ha' en super aften! 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)