Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé eller old school?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Løjt Kirkeby
Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Til at starte med kan jeg fortælle at jeg er ny her på siden. Har dog læst en del indlæg, og det har ført mig til at jeg selv skulle komme igang. Nu har jeg set utallige af dokumentar om folk med iværksætter succes. Jeg har bare aldrig selv tænkt over, hvad er en iværksætter? og hvad laver en iværksætter?. Selvfølgelig ved jeg det i grove træk, men hvad betyder det egentlig når man kommer helt ind under. Jeg har tit haft tanken om at udvikle noget unikt, eller noget ingen har set før. Men så kommer spørgsmålene regnende ned over hovedet, for handler det om penge, et netværk eller at have lykke ved det man laver, og opnå succes? Det er de spørgsmål der altid hænger over hovedet på mig. Men for at gøre en lang historie kort.

Lysten til at skabe, er blevet rigtig stor herhjemme ved mig. Så har tænkt i lang tid, at jeg en dag skulle komme igang med det her, og ligesom komme ind i den her ''verden'' af iværksætter. Men fornemmer at det ligesom ikke er det nemmeste at bare komme ind i. Mit spørgsmål er nemlig, skal man skabe noget unikt, for at opnå succes?. Det er det eneste der ligger imellem tanken og så det at komme igang, ihvertfald her ved mig. 

Hvor er det godt at starte henne, hvilken kategori, er det covers, tilbehør til smartphones, t-shirts, armbånd osv. der er den i gåseøjne ''mest lærerige eller bedste'' at starte med?. 

Håber lidt i forstår hvor jeg vil hen, med de her spørgsmål. 

//Asger Holst Jensen

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lidt friske og korte svar er, at man skal skabe noget unikt.

Det betyder ikke nødvendigvis, at man skal (op)finde et fuldstændig nyt produkt eller koncept, men at man skal tilgå det med den holdning, at kunden får noget hos mig, som han/hun ikke kan finde andre steder.

En ny tilgang, en speciel service, særlige garantier, mere hjælp, mere værdi for pengene.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg startede for mange år siden, solgte jeg brugte biler. Det var der ikke noget nyt i, og der var mange konkurrenter. Alligevel fik jeg succes, fordi jeg havde fundet et hul i markedet. Tit og ofte er det nemlig sådan, at forretningsfolk kigger på hvad de andre i faget gør, og nogle gange ligger successen gemt i ikke at gøre netop det!

Da jeg åbnede min første webshop, var det dengang det blev muligt at betale med Dankort. Det var nu ikke uden problemer. Så jeg tænkte, at det tidligere postordresystem hvor kunderne fik varerne og en faktura med et girokort, jo havde fungeret før. Så sådan blev det på min webshop. Det gav mig rigtigt mange kunder, fordi der var megen snak om de smarte webshops, men dengang også bekymring for om Dankortet kunne misbruges. Så nu kunne kunderne både være skeptiske, og med på noderne på samme tid :-)

Så var der det med størrelserne. Passede skoene? Passede kjolen? Så det blev til gratis returfragt, hvilket åbnede muligheden for mersalg. Købte man sko, var der vedlagt indlæg og to fakturaer, - én med og en uden skoindlæg. 

Alle, - og jeg mener alle - var skeptiske. Folk ville bestille festkjoler og returnere dem EFTER festen, andre ville beholde varerne uden at betale og rigtigt mange andre ulykker. 

Jeg derimod, mente at mine kunder var som folk er flest. Nemlig ærlige. Så jeg tog et sats.

Selvfølgelig var der nogen der ikke betalte, andre der returnerede kjoler eller hvide skjorter med rødvinspletter, - men mersalget som typisk var varer med en høj avance overskyggede alting.

I dag, mange, mange år senere, har de største webshops både gratis levering tur/retur selvom lovgivningen ikke længere gør det muligt at sende ekstravarer, og nogle er også begyndt at sende også på faktura til private. 

Sådan kan man altså også tænke nyt ved at kigge tilbage :-)

Hvis du vil gøre dig nogle erfaringer inden du starter op med millionforretningen, - så prøv at finde nogle varer der ikke koster så meget i indkøb, - og så giv den gas med helt utraditionelle virkemidler. Se om DU kan fange kundernes interesse.

Alfa og omega for enhver forretning er ikke kun varerne og prisen,- men at få kunderne til at handle. Læg AL din fokus der, og selvom du nok ikke kommer til at tjene det store - og får masser af arbejde - får du noget der er guld værd, - nemlig erfaring!

Erfaring er meget undervurderet i dag, men kan godt gå hen og vise sig at blive vejen til en succes :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
mere værdi for pengene.
Jae, det behøver ikke være unikt, bare du kan gøre det bedre og/eller billigere end andre. Mit råd er såvel som så mange andres: Lav noget, du er interesseret i eller - endnu bedre - brænder for og samtidig mener, du har talent for. 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er godt at starte med noget du har forstand på. Det koncept du skal ud med skal du "eje". Ellers vil du ikke virke overbevisende hverken face to face eller på en webshop.

Nicher er kodeordet for en iværksætter med succes. Den succesfulde iværksætter i DK dags dato vil typisk have fundet en niche, altså en lille del af et ellers bredt befolket marked, hvor der ganske enkelt er et behov som man igennem sin virksomhed dækker.

Eksempelvis smartphones. Alle sælger smartphones og mobiltilbehør. Jeg har set det første 20-30 stykker herinde der starter en webshop for at sælge iphone covers fra Kina. Og det er naturligvis også fint for det betyder at der er et gigantstort marked med masser af konkurrence og købestærke kunder. Kan man herunder finde en niche, altså handle noget de andre ikke gør, have en service de andre ikke har eller lign. ja så kan man få rigtig godt gang i hjulene.

Hvad du vil være iværksætter med bestemmer du naturligvis selv. Nogen gør det med en ebay-shop, andre laver en webshop, andre igen laver en butik eller en fabrik der producerer og eller sælger noget.

Jeg har selv fundet en niche indenfor det man kan kalde rådgivende ingeniørarbejde indenfor metal og maskinindustrien hvor konkurrencen er ekstremt lav, og kunderne er der. Jeg har selv alle mine spidskompetencer indenfor det felt så jeg virker også overbevisende, og derfor bruger fabrikker og virksomheder mig til at få tegnet og beregnet deres maskiner eller konstruktioner.

Du skal brænde for det, og du skal have en kæmpe interesse for det (altså det du vil være iværksætter med). 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)