Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg være min egen virksomhed?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt klare svar er nej. Ikke en gang i en personlig virksomhed kan ejeren lade virksomheden betale hans frokost når han er ude og arbejde -. Det du vil ha ind er private omkostninger og der er meget skarpe og klare regler for at de IKKE må komme ind i en virksomhed. Kun udgifter som konkret er til for at skabe en indtægt - og det er din frokost eller dit barns skumbad ikke. Tro os . den er helt umulig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar, nu er det ikke sådan jeg har tænkt mig at gøre mere ved det, men har haft tanken gennem længere tid, og leder bare efter en begrundelse for hvorfor det ikke er muligt.

driver jeg et hjem for udsatte børn evt. ville jeg kunne trække maden fra, det samme ville jeg kunne gøre ved udgifter til tøj osv. ved den private hushold "virksomhed" ville målet være nytænkning, økonomisk bedre stand for indehaver, hvilket ikke adskiller sig så meget fra de mere alm. virksomheds konstellationer.

søger svar for at få tømt ud i mit hoved :) 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms og skat arbejder ikke med socialøkonomisk virksomhed.

Skattemæssigt skal din virksomhed være med overskud for øje. Økonomisk overskud.

Momsmæssigt skal din ydelse være omfattet af momsloven, og det er den ikke.

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

men jeg sælger jo min arbejdskraft til min arbejdsgiver, så har et økonomisk overskud.

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men din arbejdskraft er jo kun en mindre del af din "virksomhed". Og det er ikke selvstændigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ras-b:
men jeg sælger jo min arbejdskraft til min arbejdsgiver, så har et økonomisk overskud.
undskyld med det er det rene vrøvl. Du kan da ikke blande a.skatte løn ind - og se det som oveskud - vil du så betale skat af det du har fået udbetalt som indtægt i din virksomed en ekstra gang - det er helt enkelt vrøvl  på toppen af al den info du har fået allerede men ikke forstået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

nu behøver min indtægt hos min arbejdsgiver ikke nødvendigvis at være som alm, lønslave, og igen forsøger at finde svar, og tænke lidt ud af boksen her :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)